پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

مردم باید اثر اقتصادمقاومتی را در زندگی ببینند؛اکنون اینگونه نیست


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، این مجلس را استثنایی، بسیار مهم و تأثیرگذار در حال و آینده کشور خواندند و با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت مسئولان در قبال مردم بویژه در مسائل معیشتی افزودند: باید با تلاش بی وقفه و عینی کردن آثار اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم، حرکت پرافتخار ۴ دهه اخیر را شتاب و رونق بیشتری بخشیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ضرورت عمق و کیفیت بیشتر فعالیتهای مجلس خبرگان  با قرائت بخشی از فرمان معروف حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر، افزودند: امیرمؤمنان در این بخش از فرمان خود تأکید دارند که مسئولین باید برای هر اقدام و سخن و حتی سکوت خود در برابر خداوند و مردم حجت داشته باشند و بتوانند پاسخگوی آن باشند.  ادامه مطلب ...

سرمایه کنونی سهام عدالت چقدر است؟

سرمایه کنونی سهام عدالت چقدر است؟


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم زارع، نماینده استان فارس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، ضمن اشاره به جزئیات طرح سهام عدالت به وضعیت نابسامان مدیریتی در شرکت های تابع آن اشاره کرد.

این نماینده مجلس در خصوص میزان سرمایه کنونی سهام عدالت، گفت: میزان سرمایه کنونی سهام عدالت که شامل مجموعه شرکت های پذیرنده سهام در این طرح می باشد، ۹۵ هزار میلیارد تومان است که ۳۵ درصد آن متعلق به دولت است و مابقی که حدود ۶۵ میلیارد تومان می شود، به مردم تعلق دارد.

وی در مورد وضعیت بخشی از سهام که متعلق به دولت است، گفت: مجلس در برنامه بودجه سال ۹۶، این بحث را آورده است که دولت، سهم ۳۵ درصدی خودش را نیز به مردم واگذار کند و کل این مجموعه در اختیار مردم بگذارد که این طرح در مجلس رای نیاورد. در ادامه قرار شد که دولت، لایحه ای را درباره سهام عدالت به مجلس بفرستد.

زارع با اشاره به اهداف مثبت طرح از جمله حمایت از اقشار آسیب پذیر و مردم، گفت: متاسفانه علیرغم اهداف خوبی که طرح داشت، در مرحله اجرا با مشکل مواجه شد. هیئت مدیره و افرادی که از طرف مردم در راس مجموعه قرار گرفتند، توان مدیریتی خوبی نداشتند که بتوانند ارزش افزوده ایجاد کرده و این بنگاه ها را از رکود نجات دهند.

وی با تاکید بر دست به دست هم دادن مشکلاتی همچون رکود، محدودیت منابع مالی و همچنین مشکلات مدیریتی، گفت: مجموعه این مشکلات سبب شده اند که سهام عدالت، مطابق با آن اهدافی که برای آن پیش بینی شده بود، پیش نرود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به مشکل مدیریتی در مجموعه های سهام عدالت، گفت: اگر مدیریت خوب و اراده محکمی در این مجموعه وجود داشت، نه تنها اقساط مربوط به سهام داران را تسویه می شد، بلکه بایستی به مرحله توزیع سود در میان مردم می رسید.

وی در پایان با اشاره به اینکه با گذشت ۱۰ سال از شروع طرح سهام عدالت، تنها به ۵۰ درصد سود رسیده است، گفت: سود متوسط سالانه سهام عدالت در این مدت ۵ درصد بوده است در صورتی که با مدیریت صحیح، بایستی سود بالاتری را کسب می کردند. برای مدیریت سهام عدالت بایستی فکری کرد چراکه اهداف خوبی داشته است ولی در مرحله اجرا، موفق نبوده است.

تربیت تروریست در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رییس «موسسه تحلیل سیاست و مناقشه «  (IPAC) معتقد است که «در طی چند سال اخیر رشد جنبش‌های افراطی و سیر حرکت از سلفی‌گری به اندیشه‌های داعشی در اندونزی بی‌سابقه بوده است». در حالی که عربستان مدعی مبارزه با تروریسم و بالاخص القاعده و داعش است، تاریخچه چند سال اخیر اندونزی خبر از سرمایه‌گذاری عظیم آل‌سعود در پروش و گسترش تفکر وهابیسم، سلفی‌گری، و تروریسم در اندونزی می‌دهد.

دیدار ملک سلمان –پادشاه عربستان سعودی- از اندونزی که پر مسلمان‌ترین کشور دنیاست، اولین دیدار یک پادشاه سعودی از سال ۱۹۷۰ تاکنون بود. مقامات اندونزی به امید دریافت کمک مالی از عربستان این دیدار را صورت دادند، خواستار ۲۵ میلیارد دلار جهت سرمایه‌گذاری در منابع خود بودند که ملک سلمان فقط با یک میلیارد دلار موافقت کرده است.

تربیت تروریست در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان؛

دیدار ملک سلمان و «جوکو ویدودو» رییس جمهور اندونزی 
ادامه مطلب ...

۶ ورزش مناسب برای کاهش وزن

۶ ورزش مناسب برای کاهش وزن


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شش ورزش که بیش از ورزش‌های دیگر در کاهش وزن تاثیرگذار هستند عبارتند از:

۱. شنا

با شنا کردن در هر ساعت ۶۵۳ کالری می‌سوزانید. بسیاری از حرکات در شنا شبیه به ایروبیک هستند. بهتر است هر روز چند حرکت شنا را در آب انجام دهید. بعد از مدتی خواهید دید که اندام بهتری دارید و به زانوها و مچ‌ها شما نیز آسیبی نرسیده است.

۲. دوچرخه‌سواری

با هر ساعت دوچرخه‌سواری ۵۰۸ کالری سوزانده می‌شود. دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های قلبی – عروقی است. می‌توان دوچرخه‌سواری را به صورت مسابقه نیز انجام داد تا انگیزه بیشتر شود.

۳. پیاده روی سریع

پیاده روی سریع (جاگینگ) در هر ساعت ۴۳۵ کالری می سوزاند. این ورزش نیاز به وسیله خاصی ندارد و سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. پیاده روی سریع میزان استقامت را افزایش می‌دهد و به سوزاندن چربی ها کمک می‌کند. پیاده روی سریع ممکن است که به زانوها فشار وارد کند. بنابراین بهتر است به آرامی شدت ورزش را افزایش دهید. سعی کنید افزایش سرعت و مسافت با هم اتفاق نیافتد.

۴. ایروبیک

با انجام هر ساعت ایروبیک ۳۹۹ کالری سوزانده می‌شود. ایروبیک بهترین راه برای بالا بردن ضربان قلب است. می توانید چند بار در هفته‌ برای مدت ۲۰ ‌دقیقه این ورزش را انجام دهید تا وزن کم کنید.

۵. وزنه زدن

وزن زدن در هر ساعت ۳۶۲ کالری می‌سوزاند. وزن زدن سوخت و ساز را تا ۴۸ ساعت بعد از ورزش نیز افزایش می‌دهد. وزنه زدن باعث می‌شود که چربی‌ها از بین بروند و عضله سازی صورت گیرد.

۶. پیاده روی

پیاده روی در هر ساعت ۱۶۷ کالری می‌سوزاند اگر پیاده روی سریع بر مفاصل شما فشار می آورد، پیاده روی معمولی انجام دهید. پیاده روی از دویدن برای کاهش وزن بهتر است. مهم‌ترین چیز در پیاده روی تنظیم کردن سرعت است. سرعت شما باید در حدی باشد که به سختی صحبت کنید.

برای این که بهتر نتیجه‌ را از ورزش بگیرید حداقل سه بار در هفته‌ و به مدت ۳۰ ‌دقیقه ورزش کنید. آب زیادی بنوشید. حداقل یک روز در هفته‌ استراحت داشته باشید.

مسمومیت 8 دانش‌ آموز زائر در مشهد

مسمومیت 8 دانش‌ آموز زائر در مشهد


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت دانش آموز زائر در مشهد به علت مسمومیت غذایی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافتند.

شهرام طاهرزاده افزود: مسمومیت گروهی از دانش آموزان مستقر در یک هتل واقع در خیابان اندرزگو مشهد نیمه شب به اورژانس اطلاع داده شد.

او گفت: دانش آموزان دچار مسمومیت غذایی با دو دستگاه آمبولانس همراه با چهار تکنسین فوریتهای پزشکی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای ادامه مداوا انتقال یافتند و هم اکنون تحت درمان قرار دارند.

این دانش آموزان در قالب اردوی دانش آموزی از شهرستان کلاله استان گلستان به مشهد سفر کرده اند.

دولت ترامپ فروش سلاح به عربستان را از سرگرفت

دولت ترامپ فروش سلاح به عربستان را از سرگرفت


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های منتشره حاکی است وزارت خارجۀ دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ازسرگیری فروش سلاح به عربستان سعودی را تصویب کرده است.

بر اساس توافق چند میلیون دلاری میان ریاض و واشنگتن، آمریکا تجهیزات موشکی هدایت‌شونده در اختیار سعودی‌ها قرار خواهد داد. مقامات واشنگتن می‌گویند این پیشنهاد برای اجرایی شدن نیازمند تأیید کاخ سفید است.
 
ادامه مطلب ...

نمونه برتر اس ٣٠٠ را ساخته‌‌‌ایم و می‌سازیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز می‌بینیم که استکبار جهانی در یک گرداب گیر کرده است و این موجب فروپاشی آن‌ها خواهد شد.


مقابل هر تهدیدی می‌ایستم/استکبار جهانی در گرداب گیر کرده است


  ادامه مطلب ...

سپاهی برای آزادسازی جولان تشکیل داده‌ایم

سخنگوی نجبا


سخنگوی جنبش «النجباء» عراق می‌گوید که داعش از سلاح‌های آمریکایی، ماشین‌های عربستانی و غذاهای قطری استفاده می‌کند؛ و در مقابل ائتلاف عربی حاضر نیست که حتی در حد کمک‌های مستشاری نیز به ما یاری برساند.  ائتلاف عربی حتی در حد کمک‌های مستشاری نیز به عراق یاری نرساند/ ائتلاف عربی معترض حضور مستشاری حاج قاسم سلیمانی است. بسیاری از رهبران داعش اتباع عربستان هستند

وزیر خارجه عربستان خواهان پایان دادن به حملات هوایی عراق به مواضع داعش در سوریه شد

سپاه آزادی‌سازی جولان، شامل نیروهای ویژه آموزش دیده و مجهز است

سه تن از سرکردگان داعش در موصل به هلاکت رسیدند

سه تن از سرکردگان داعش در موصل به هلاکت رسیدند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز استخبارات نظامی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد: شماری از سرکردگان داعش در حمله جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مقر آنها در محله ۱۷ تموز در ساحل الایمن (غرب) شهر موصل کشته شدند.

بر اساس بیانیه استخبارات عراق در این حمله یکی از سرکردگان داعش به نام «ابوعائشه» اهل تاجیکستان و کارشناس برجسته بمب گذاری خودروها و نوسازی سلاح ها و مبتکر حمل موشک توسط هواپیماهای بدون سرنشین بود، کشته شد.

همچنین فردی به نام «زیراوف» تبعه روسیه و ملقب به ابومحمد الروسی و مهندس هواپیماهای داعش جزو کشته شدگان است.

در این حمله همچنین ابوعمر الفرنسی که یک تونسی تبار و کارشناس موتور خودروها و یکی از مدیران سابق شرکت خودروسازی مرسدس بود، کشته شد.

پول ملی به حذف صفر نزدیک شد

پول ملی به حذف صفر نزدیک شد


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حذف سه تا چهار صفر از پول ملی، ماجرای چند ساله پولی ایران است که گاهی با قدرت مطرح و گاهی به آرشیو بانک مرکزی برمی‌گردد اما این بار سیاست‌گذار پولی پیش‌بینی کرده که به زمان حدود یک ساله برای اجرای این سیاست نیاز دارد.

واحد پولی ایران براساس بند «الف» ماده (۱) قانون پولی و بانکی مصوب سال ۱۳۵۱ ریال بوده و طی این سال‌ها با وجود فرازونشیب‌هایی که در اقتصاد کلان رخ داده همچنان نیز پابرجاست. هرچند که اخیرا هیات وزیران پیشنهاد تبدیل ریال به تومان را مطرح کرد که باید برای بررسی به مجلس برود اما این موضوع ارتباطی به ماجرای حذف چند صفر از پول ملی نداشت. 
ادامه مطلب ...

اعلام نقاط پر خطر جاده‌ها برای نوروز

اعلام نقاط پر خطر جاده‌ها برای نوروز

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری درباره نقاط پرخطر جاده‌ها و معابر شهری، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در آستانه نوروز و طرح نوروزی انجام داده‌ایم شناسایی نقاط پرخطر و حادثه‌خیز با همکاری راهداری بود.

وی با بیان اینکه حدود 3200 نقطه حادثه‌خیز در معابر و جاده‌ها شناسایی کرده‌ایم، گفت: ما به دنبال این هستیم تا با آشکارسازی و نصب علائم، این نقاط را به رانندگان هشدار دهیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه کاهش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها جزو اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: در این زمینه وزارت راه نیز همکاری خوبی با ما داشته و تاکنون اقدامات خوبی در زمینه کاهش این نقاط انجام شده است.

وی درباره معیار شناسایی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها نیز گفت: در سال‌های گذشته چنانچه حداقل یک تصادف حادثه‌ساز و منجر به فوت در آن رخ داده باشد، به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی می‌شود.

یک قاعده کلی؛احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروتهای فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها است.
رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از دست اندرکاران راهیان نور، با اشاره به تأکید خداوند در قرآن کریم مبنی بر یادآوری ایام الله و روزهای بزرگ و تأثیرگذار، دوران دفاع مقدس را از جمله ایام الله و روزهای تاریخ ساز ملت ایران خواندند و افزودند: به هیچ وجه نباید گذاشت که دفاع مقدس و درس های آن به فراموشی سپرده شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، راهیان نور را عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزشها و درس های دوران دفاع مقدس خواندند و خاطرنشان کردند: برای پیشرفت و اعتلای هر کاری باید بطور مستمر از آن مراقبت کرد تا آن اقدام از مسیر اصلی منحرف نشود و البته پیشرفت و اعتلا نیز با گفتن و آمار دادن محقق نمی‌شود بلکه باید محصول و نتیجه کار را بر روی زمین مشاهده کرد.  ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف روابط ایران و آذربایجان تلاش می‌کند


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار آقای الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان، مذهب مشترک را مهمترین عامل در احساس قرابت و خویشاوندی جمهوری اسلامی ایران با مردم و مسئولان آذربایجان خواندند و خاطرنشان کردند: سطح همکاریهای اقتصادی در مقایسه با ظرفیتها و امکانات دو کشور بسیار پایین است و حجم تبادلات باید تا ۱۰ برابر میزان کنونی افزایش یابد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مواضع دولت آذربایجان در قبال جمهوری اسلامی ایران از جمله در قضیه مذاکرات هسته‌ای را بسیار خوب ارزیابی کردند و افزودند: دولت آذربایجان در محافل و مجامع سیاسی همواره در کنار ایران بوده است و این مواضع مثبت، بیش از پیش دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عصبانیت دشمنان از روابط نزدیک ایران و آذربایجان افزودند: رژیم خبیث صهیونیستی بیش از همه دشمنان در جهت تضعیف روابط برادرانه ایران و آذربایجان تلاش می‌کند و در مقابل باید از ارتباطات صمیمی موجود مراقبت کرد.
ایشان همچنین با تجلیل از مردم آذربایجان و گرایشهای دینی آنان، گفتند: خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است، به‌نحوی که آنان هیچ‌گونه نگرانی نسبت به مسائل مذهبی از ناحیه دولت نداشته باشند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، جلب همراهی مردم و تکیه بر آنان را مهمترین عامل در ایجاد مصونیت مقابل قدرتها دانستند و افزودند: اگر پشت دولت آذربایجان به مردم گرم باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند به شما آسیب برساند و ما نیز برای موفقیت دولت و ملت آذربایجان دعا می‌کنیم.
در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهوری نیز حضور داشت، آقای الهام علی‌اف رییس‌‌جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور گفت: ایران و آذربایجان همواره در کنار یکدیگر بوده و هستند و سفر حدود یک میلیون نفر از مردم آذربایجان به ایران در سال گذشته نمونه‌ای از این پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی است.
آقای علی‌اف با اشاره به برخی تلاشها به منظور ایجاد اختلاف میان ایران و آذربایجان، افزود: روابط دو کشور در سطح عالی قرار دارد و این‌گونه اقدامات دشمنان، راه به جایی نخواهد برد.
رییس‌ جمهوری آذربایجان روابط تهران- باکو را در حال گسترش خواند و گفت: من در طول سه سال اخیر سه بار به ایران سفر کرده‌ام و در سال جاری نیز ۲۰ سند همکاری میان دو کشور امضا شده و حجم روابط تجاری دو کشور نیز در مقایسه با سال قبل، ۷۰ درصد افزایش داشته است.
آقای علی‌اف در عین حال، این حجم از تبادلات تجاری را راضی‌کننده ندانست و با اشاره به برخی طرحهای مشترک در حال اجرا همچون طرح راه‌آهن مشترک گفت: اتصال راه‌آهن دو کشور، کار مهمی بود که به انجام رسید و همچنین در حال کار بر روی طرح کریدور شمال- جنوب هستیم.

بی اشتهایی، بیماریِ بدن شمارا آشکار می کند!

بی اشتهایی، بیماریِ بدن شمارا آشکار می کند!


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اختلال های خورد و خوراک موضوعی شایع در سراسر جهان است و شاید کنجکاو باشید از دلایل این روابط ناسالم با غذا و آینه اطلاع داشته باشید. در پاسخ می توان به دو عامل ژنتیک و تاثیرات اجتماعی اشاره کرد. ژنتیک در واقع اسلحه را پر می کند، و شرایط محیطی ماشه را می کشد. 
 
ممکن است تا زمان مواجهه با مساله ای که زندگی شما را در معرض تهدید قرار می دهد یا فوق العاده تاثیرگذار متوجه نباشید که با اختلال های خورد و خوراک مانند بی اشتهایی یا پرخوری دست به گریبان هستید. همچنین، اختلال های خورد و خوراک می توانند در واکنش به تغییرات مراحل زندگی مانند بلوغ، ورود به دانشگاه، چالش های میان سالی، و قطع روابط شکل بگیرند.   ادامه مطلب ...

هفدهم اسفند؛سالگرد شهادت حاج همت

امروز؛ سالگرد شهادت «حاج همت»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم همت در دوازدهم فروردین سال 1333ش در شهر قمشه (شهرضا) در استان اصفهان به دنیا آمد.
 
وی پس از اخذ دیپلم، به دانشسرای تربیت معلم اصفهان وارد شد و با اتمام تحصیل و خدمت سربازی، تدریس در مدارس شهرضا را آغاز کرد.

محمد ابراهیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عضویت این نهاد انقلابی درآمد و در اوایل سال 1359 برای دفع ناآرامی‏ های پاوه راهی این شهر گردید.
 
حاج همت، حدود دو سال در کردستان بود و در این مدت، بیش از بیست عملیات کوچک و بزرگ را فرماندهی کرد. وی از آن پس راهی جبهه‏ های جنوب گردید و به فرماندهی تیپ محمد رسول اللَّه (ص) رسید.
 
حضور در عملیات بزرگ بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و فرماندهی عملیات‏های رمضان و مسلم بن عقیل نیز در این دوران روی داد. سرانجام سردار نامدار لشکر 27 محمد رسول اللَّه(ص) در جریان عملیات بزرگ خیبر، در حالی که کمتر از سی سال داشت به معشوق حقیقی رسید و به لقاءاللَّه پیوست.
 
پیکر پاک این رادمرد بزرگ جبهه ‏های حق علیه باطل پس از تشییعی با شکوه، در گلزار شهدای شهرستان شهرضا به خاک سپرده شد.

هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به 4کشور

هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به 4کشور


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای به شهروندان خود هشدار داد که به دلیل وجود تهدایدات امنیتی در کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش و همچنین به خاطر وجود گروه های افراطی در هند، از سفر به این کشورها خودداری کنند.

 بر اساس این بیانیه، اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی درصدد سازماندهی حملاتی در کشورهای آسیایی هستند و از این رو آمریکا از شهروندان خود خواست که از سفر به این کشورها خودداری کنند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است که امکان دارد این گروه‌های تروریستی به نمایندگی‌ها و برخی از تاسیسات آمریکا در این کشورها نیز حمله کنند.

سهم ناچیز ایران از بازارجهانی گیم


دیجیتالی شدن زندگی‌های امروز باعث شده ‌گیم‌ها هم حال و هوای دیجیتالی پیدا کنند. شاید نخستین رد پای دیجیتال در بازی‌ها با آتاری و گیم بوی (آتاری دستی‌ها) پدیدار شد و هر بار با پیشرفت دنیای سخت‌افزارها و توسعه نرم‌افزارها، این بازی جذاب‌تر و در عین حال محبوب‌تر شد به‌طوری که دیگر این روزها کمتر کودکی را می‌توان دید که در میان انبوه اسباب بازی‌های خود، از این دست‌ گیم‌ها نداشته باشد. البته محبوبیت گیم‌ها به کودکان خلاصه نمی‌شود، بدون شک بزرگسالان هم بخشی از اوقات فراغت خود را به این نوع بازی اختصاص می‌دهند و برای برخی از آنها، شرکت در مسابقات رسمی و غیررسمی گیم‌ها به منبع درآمدی تبدیل شده است. به هر حال این محبوبیت گیم‌ها بازار پرسودی برای سازندگان و ناشران آن رقم زده به‌طوری که ارزش آن در سال 2016 به مرز 100میلیارد دلار رسید. 
ادامه مطلب ...

ذخیره تمام اطلاعات جهان روی ۴ گرم DNA


دی‌ان‌ای(DNA) حاوی اطلاعات موجودات زنده است و می‌تواند همه‌ چیز را به صورت کدگذاری شده ذخیره کند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی مانند مایکروسافت در تحقبقات به منظور یافتن راهی برای بکارگیری DNA جهت ذخیره سازی اطلاعات، منطقی به نظر می‌رسد. برخلاف اکثر دستگاه‌های ذخیره‌سازی دیتا، DNA در طول زمان قدرت خود را از دست نمی‌دهد و همچنین فضای بسیار اندکی را اشغال می‌کند. برای مثال، 4 گرم DNA قادر است اطلاعات تولید شده‌ی تمامی انسان‌ها در طول یک سال را در خود جای دهد.  ادامه مطلب ...

شش جمله حضرت زهرا(س) درباره امیرالمومنین(ع)

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تعریف امام على علیه‌السلام فرمود: 
  
شش جمله حضرت زهرا(س) درباره امیرالمومنین(ع)  
  
او پیشوائى الهى و ربّانى است. 
تجسّم نور و روشنائى است. 
مرکز توجّه تمامى موجودات و عارفان است. 
فرزندى پاک از خانواده پاکان است. 
گوینده‌اى حقّگو و هدایتگر است. 
او مرکز و محور امامت و رهبریّت است. 
 
متن حدیث: 
قالَتْ علیها السلام: وَ هُوَ الا مامُ الرَبّانى، وَ الْهَیْکَلُ النُّورانى، قُطْبُ الاقْطابِ، وَ سُلالَةُ الاْ طْیابِ، النّاطِقُ بِالصَّوابِ، نُقْطَةُ دائِرَةِ الامامَةِ. 
 
«ریاحین الشّریعة، جلد ۱، صفحه ۹۳»