پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

آسیب شناسی استفاده از ماهواره در خانواده


آمارهای ضدو نقیضی از تعداد استفاده کنندگان از ماهواره در کشورمان ارایه شده و شاید بتوان گفت بالغ بر ۶۰ درصد از خانواده ها از ماهواره استفاده می کنند. ضمن اینکه در کل جهان؛ در ۱۵۹ مدار تلویزیونی، ۲۰۳ ماهواره تلویزیونی فعال است از این تعداد ۸۰ مدار و یکصد ماهواره تلویزیونی- یعنی نیمی از ماهواره‌های جهان- در ایران قابل دریافت است. با گیرنده ها و دیش‌های معمولی می‌توان تا ۲۰۰۰ کانال ماهواره‌ای را در ایران با کیفیت بالا دریافت کرد. شبکه‌هایی که اکثر قریب به اتفاق برنامه‌های آنها با سنت و فرهنگ ایرانی و اسلامی در تضاد هستند و می‌توانند آثار مخرب روحی و روانی بر مخاطبان ایرانی در مقایسه با فرهنگ اصیل ایرانی برجای گذارند.   ادامه مطلب ...

فضای مجازی و مشکلات مبتلابه خانواده ها؛ نگاه آسیب شناسانه به شبکه های اجتماعی

فضای مجازی و مشکلات مبتلابه خانواده ها؛ نگاه آسیب شناسانه به شبکه های اجتماعی

آسیب های فضای مجازی

                          جدایی عاطفی بین اعضای خانواده

این روزها استفاده بیش از اندازه از موبایل و شبکه های اجتماعی، تبدیل به مشکلی بزرگ در روابط خانوادگی شده است.

چند سالی است که روابط چهره به چهره که موجب صفا و صمیمت بود به خاطر افراط در استفاده از اینترنت از بین رفته و لذا می گوییم شبکه های اجتماعی امروز نقش پررنگی در تزلزل خانواده ها داشته و دارد. سال‌های گذشته گفتگو بین اعضای خانواده چند ساعت بود؛ حالا به چند دقیقه رسیده است؛ طبق اظهار نظر معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، گفتگوی بین‌نسلی در خانواده‌ها از ۲ساعت به ۲۰دقیقه کاهش یافته است.  ادامه مطلب ...

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ نیروهای مقاومت با بیش از ۲۰۰ موشک + فیلم و تصاویر

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری، از شنیده شدن صدای انفجار در شرقنوار غزه خبر داد و اعلام کرد خبرهای اولیه حاکی از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه است.

شبکه اسکای نیوز نیز اعلام کرد ارتش اسرائیل شماری از پایگاه‌های حماس را در داخل خاک غزه هدف قرار داده است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ نیروهای مقاومت با بیش از ۲۰۰ موشک + فیلم و تصاویر

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین یک دیده بانی گروه های مقاومت در منطقه خزاعه در شرق خان یونس در نوار غزه را بمباران کرد.

از سوی دیگر، شبکه المیادین از پاسخ نیروهای مقاومت به حملات هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد. این شبکه اعلام کرد ده‌ها موشک مقاومت بسوی سرزمین های اشغالی شلیک شدند. رسانه های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر خبر دادند. همچنین رسانه های صهیونیستی از هدف گرفته شدن یک اتوبوس اسرائیلی در نزدیکی مرزهای نوار غزه خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند ۲۰ موشک به سوی شهرک‌های سدیروت، نتیفوت، حوف اشکلون در نزدیکی غزه شلیک شده است.

همچنین المیادین اعلام کرد بیش از صد موشک  در حدود ۴۰ دقیقه بسوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.  ادامه مطلب ...

تاج صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بشناسیم

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

 در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روزها محور بحث روز است، بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می دهد که برد این موشک ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های بالستیک هستند.

موشک بالستیک نوعی موشک است که بخش اعظمی از مسیر خود را به صورت منحنی و یا به شکل توپ طی می‌کند. مهم‌‌ترین مولفه موشک‌های بالستیک، پیشرانه آنهاست که میزان برد را مشخص می‌کند. موشک های بالستیک می‌توانند بردی از ۱۵۰ تا ۵ هزار کیلومتر داشته باشند، نمونه‌های برد بلند این موشک‌ها توانایی خروج از جو را دارد که پس از رسیدن به ارتفاع مناسب با سقوط آزاد و با هدایت صحیح به داخل جو بازمی‌گردند.

تقسیم بندی موشک‌های بالستیک براساس برد آن‌ها انجام می‌شود. مهم‌‌ترین مولفه موشک‌های بالستیک پیشرانه آن است که میزان برد را مشخص می‌کند که می‌تواند بردی از ۱۵۰ تا ۵ هزار کیلومتر داشته باشد، نمونه‌های برد بلند این موشک‌ها توانایی خروج از جو را دارد که پس از رسیدن به ارتفاع مناسب با سقوط آزاد و با هدایت صحیح به داخل جو بازمی‌گردند.

  ادامه مطلب ...

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند


 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن سفر به هند برای شرکت در همایش دهمین سالگرد تاسیس سمپوزیوم نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند موسوم به (IONS)  در دیدار با حجت السلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند، اهداف ماموریت و روند شکل‌گیری اجلاس IONS و میزبانی موفق جمهوری اسلامی ایران از این همایش را تشریح کرد.

خانزادی نیز در این دیدار ضمن بیان قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروزه نیروی دریایی ما از نظر مهم‌ترین شاخص که میزان تاثیرگذاری در منطقه و داشتن نیروی انسانی خلاق است، حرف اول را در منطقه می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با همتای هندی خود دیدار کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با همتای هندی خود دیدار کرد

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 21 آبان ماه در جریان شرکت در دهمین سالگرد تشکیل اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با فرمانده نیروی دریایی ارتش هند دیدار و  گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ناکافی خواندن سطح ارتباطات نیروهای دریایی ایران و هند، آمادگی نیروی دریایی و کشور جمهوری اسلامی  برای ارتقای روابط در حوزه‌های مختلف آموزشی، فنی، اطلاع رسانی در حوزه‌های دریایی  را اعلام و خواستار ارتقا سطح روابط و همکاری‌های بین دو نیرو شد که با استقبال فرمانده نیروی دریایی هند مواجه شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

لزوم  تقویت بنیه علمی دانشجویان

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پژوهشگاه ها، کارگاه‌های تحقیقاتی، پروژه‌های در دست اجرا و بخش‌های مختلف دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد.

بنابراین گزارش فرمانده نیروی هوایی در این بازدید، بمدت ۲ ساعت با تعدادی از دانشجویان دیدار و ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های آنها، به پاره‌ای از مشکلات در محل رسیدگی و دستورات لازم را برای رفع آن‌ها صادر کردند. 

فرمانده کل ارتش از تلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش ازتلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد


امبر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه با حضور در تیپ ۱۸۱ زرهی نیروی زمینی ارتش مستقر در اسلام آباد غرب، از بخش های مختلف این یکان بازدید و از کارکنان ارتش در امداد رسانی به موقع به زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور تقدیر کرد.

وی ضمن بازدید از اماکن، ستون های خودرویی و ادوات زرهی تیپ ۱۸۱ زرهی اسلام آباد غرب ، آمادگی رزمی و تاکتیکی این تیپ را مورد ارزیابی قرار داد.