پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

فراز و نشیب هایی که اوپا را از عرش به فرش رساند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازاسترِیتس تایمز؛  یکی از اساتید برجسته دانشگاه IMD سوئیس در حوزه اقتصاد سیاسی بین‌الملل می‌گوید: ما امروز موضعی کاملاً متفاوت با پدرانمان نسبت به مسائل مختلف داریم و نگرانیم که تاریخ تکرار شود و فرزندان و نوادگان ما نیز رویکرد و ذهنیت کاملاً متمایزی با ما بگیرند.

در سال 1900 و حتی 1913 اروپا در اوج خود بود.هر فرد اروپایی می‌توانست همانند الهه‌گان اساطیر یونان به همه کشورهای دنیا آزادانه سفر کند، در حالی که خودش را از هر انسانی بر روی این کُره خاکی بالاتر و برتر می‌دانست.

اما باید به دو نکته توجه کرد: اول اینکه با وجود عملکرد چشمگیر و تأثیرگذار نوابغ اروپایی، بخش عمده‌ای از مردم اروپا را توده‌های لگدمال شده و ستمدیده تشکیل می‌دادند. وضع کارخانه‌ها نیز اسفناک بود. دوم اینکه این دوران به‌اصطلاح درخشان، با وقوع جنگ‌های داخلی و خارجی، قیام‌های مردمی، بیماری‌های همه‌گیر، رکود اقتصادی، بیکاری گسترده و پیدایش آموزه‌ها و رژیم‌های افراطی (از جمله کمونیسم، فاشیسم و نازیسم)، نسل‌کُشی، ملی‌گرایی افراطی و بحران‌هایی از این قبیل به افتضاح کشیده شد، اما ما اروپایی‌ها دردمندانه ادامه دادیم و دوام آوردیم.

در سال 1945 با پایان جنگ، همه می‌دانستند که دیگر آن صلح و آرامش و رونق به اروپا باز نمی‌گردد. اما در دهه‌های بعد، اوضاع رو به بهبودی گذاشت.

با وجود بحران‌هایی مانند تورم و فعالیت گروه‌های تروریستی در گوشه و کنار اروپا، اوضاع همچنان سِیر بهبودی داشت. از جمله می‌توان به جنبش آزادی زنان و گسترش جنبش‌های آزادی‌خواهانه جهت سرکوب رژیم‌های استکباری و زورگو اشاره کرد.

در سال‌های بعد، جامعه اروپا، اعضای خود را افزایش داد تا شرایط برای خروج از اروپایی مُرده و کسل‌کننده فراهم شود. در سال 1999 واحد پول یورو ایجاد و معرفی شد و از سال 2002 در اروپا در معاملات به گردش درآمد. در سال 2004، 10 کشور دیگر به جامعه اروپا پیوستند. در سال 2005 پیمان شِنگِن به منظور رفت و آمد مردم در میان مرزهای اروپا شکل اجرایی یافت.

از 2005 تا 2010، اروپا در اوج خود قرار داشت تا اینکه از 2010 به بعد، اروپا سِیر نزولی را در پیش گرفت. حال بعد از سال‌ها، همه دنبال دستاویزی بودند تا تنزل اروپا را به گردن‌اش بیاندازند، و چه دلیلی بهتر از بحران مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا. 

بحران مهاجرت به اروپا، دلیل افول اروپا نیست، بلکه یکی از پیامدها و علائم سقوط آن است. در مقایسه با بزرگانی که اروپا را بنا نهادند، سران امروز اروپا فقط کوتوله‌های کوته‌نظر و کوته‌فکرند.

آرمان‌هایی که برای اروپا متصور شده بودیم، پرورش نیافتند. نسل من می‌دانند که چقدر برای تحقق این رویای شیرین اروپایی به نسل‌های بعدی بدهکارند. اما این رویای شیرین به کابوسی مبدل شد که امروز در شکل و ظاهر بحران اروپا، احتمال خروج یونان و انگلستان از اتحادیه اروپا، بالا آمدنِ سیاستمداران پوپولیست، بروز گرایش‌های نگران‌کننده در مجارستان و لهستان، احتمال تحرکات  روسیه، و ناتوانی اروپا به کمک به حل بحران در خاورمیانه، همگی نشانه‌هایی هستند از افول اروپا، لگدمال شدن پیمان شِنگِن و چالشی که اروپا برای مقابله با مهاجرت‌ها و پناهندگی‌ها با آن روبروست.

ارتش سوریه در حال پیشروی به قلب داعش با کمک روسیه

یک ژنرال ارتش سوریه که تمایلی به فاش شدن نامش نداشت در خط مقدم جبهه مبارزه با داعش نزدیک «رقه،» پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی، به خبرنگار این شبکه گفت: دخالت نظامی روسیه در سوریه، موهبتی بزرگ است. حملات هوایی روسیه از دو طریق به ما کمک می‌کند. نخست خود این حملات است که در عقب راندن داعش، نابودی مواضع و عناصر این گروه تروریستی بسیار مؤثر بوده است. مسئله دوم، کمک‌های اطلاعاتی آن‌ها به دلیل احاطه بهتر بر منطقه از طریق هوا، به نیروهای ما برای انجام عملیات پیشگیرانه است.


این مقام نظامی افزود نیروهایش نه تنها در پیشروی به سمت رقه بسیار موفق بوده‌اند، بلکه به سمت جنوب و شهر تاریخی «تدمر» (پالمیرا) نیز پیشرفت‌هایی داشته‌اند.


این ژنرال با رد ادعاهای آمریکا مبنی بر هدف قرار گرفتن معارضان سوری بوسیله ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه گفت: ما هر روز با تروریست‌های داعش درگیر هستیم. اولویت فعلی ما مسدود کردن مرز با ترکیه است تا از این طریق از ارسال سلاح برای معارضان سوری ممانعت کنیم.
او درباره نقش کنونی آمریکا در مبارزه با داعش گفت: تصور نمی‌کنم نیروهای آمریکا تاکنون در نبرد علیه داعش کمکی کرده باشند؛ بر عکس آن‌ها به قدرت داعش افزوده‌اند.


وی در پایان افزود: اگر عربستان و ترکیه با دخالت مانع کار ما نشوند، تصور می‌کنم تا پایان سال جاری میلادی بتوانیم رقه را از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنیم.


سی‌ان‌ان در پایان نوشت: به نظر می‌رسد در زمان کنونی همچنان راه دشواری پیش روی این ژنرال سوری و نیروهایش برای نابودی داعش قرار داشته باشد؛ اما این نیروها به دلیل حمایت هوایی روسیه از همیشه مصمم‌تر و مطمئن‌تر هستند.

ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت از ۳ محور اصلی وارد شهرک "کنسبا" آخرین پایگاه تروریست‌ها در استان لاذقیه شدند.

ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت از سه محور اصلی وارد شهرک کنسبا آخرین پایگاه تروریست‌ها در استان لاذقیه شدند.

براساس اخبار اولیه افراد مسلح عقب نشینی از این شهرک را آغاز کرده‌اند.

همچنین ارتش سوریه با کمک همپیمانان خود کنترل کامل نیروگاه حرارتی یکی از مهمترین دژهای گروه تروریستی داعش در حومه شرقی شهر حلب در شمال این کشور را به دست گرفت.

نیروهای ارتش سوریه همچنین بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی وارد دو روستای "أبودنه" و تپه "أبوضنه" در غرب فرودگاه نظامی کویرس شدند. با آزادسازی این دو روستا، ارتش سوریه به شهر الباب پایگاه اصلی داعش در حومه حلب بسیار نزدیک شد.

دختر بچه های داعش + عکس

گروه تروریستی داعش تصویری را در رسانه‌های مجازی منتشر کرده که گروهی دختربچه و پسربچه را نشان می‌دهد که سلاح به دست گرفته‌اند و علامت مخصوص داعش را با انگشت خود نشان می‌دهند.
 گروه تروریستی داعش تصویری را در رسانه‌های مجازی منتشر کرده است که گروهی دختربچه و پسربچه را نشان می‌دهد که سلاح به دست گرفته‌اند و علامت مخصوص داعش را با انگشت خود نشان می‌دهند. دراین تصویر،‌ "عمر حسین" نیز حضور دارد که از انگلیس برای پیوستن به داعش به سوریه رفته است و هم‌اکنون کودکان را برای پیوستن به این گروه آماده می کند.