پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

سیره تربیتی امام حسن(ع)

در سیره تربیتی امام حسن(ع) مسائل تربیتی و نکات باریک روان شناختی قابل توجهی دیده می‏شود که می‏تواند به عنوان الگو و روش صحیح تعلیم و تربیت کودکان مطرح شود و بهترین فنون پرورش کودکان برای والدین و مربیان است.

بر اساس روش تربیتی امام مجتبی(ع) بعد از این که به زمینه‏ها و بسترهای مناسب در تعلیم و تربیت پرداخته شد، با ایجاد ارتباط عاطفی و بکارگیری شیوه‏های صحیح تربیتی به رشد و پرورش فرزندان اقدام می‏شود.

در این شیوه مسائل اساسی و ریشه‌دار تربیت، عوامل و نقش آفرینان در این صحنه، شیوه‏های اصلاح رفتار و جلوگیری از لغزش‏ها، صفات و شرائط مربیان برتر، راههای مقابله با مشکلات و حل آنان، تربیت دینی، اهمیت الگو و سرمشق، موانع و آفات تربیت، اهمیت خانواده و نقش بنیادی والدین از جمله مواردی است که مورد .... 

ادامه مطلب ...

زخمی‌های داعش در جنوب ترکیه مداوا می‌شوند

زشکان ترکیه با ادعای اینکه رسالت کاری آنها مداوای هر بیماری است، تایید کردند که تروریست‌های مجروح را برای درمان پیش آنها می‌آورند.

شاهدان عینی و پزشکان ترکیه‌ای تایید کردند که تروریست‌های زخمی عضو داعش بطور متناوب برای درمان از مرز سوریه به بیمارستان‌های این کشور انتقال داده می‌شوند.
رئیس یک انجمن پزشکی محلی در ترکیه به شبکه خبری «راشاتودی» گفت تروریست‌های عضو داعش و ارتش آزاد سوریه با عبور جمعی از مرز سوریه-ترکیه، کمک‌های پزشکی دریافت می‌کنند تا بتوانند دوباره به میدان مبارزه با دولت سوریه برگردند.

خبرنگار راشاتودی در بازدید از شهر «غازی‌عینتاب» واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب ترکیه، به نقل از شاهدان عینی و پزشکان گزارش می‌دهد که بیشتر تروریست‌های داعشی در شهر مرزی «کیلیس» مداوا می‌شوند.
دکتر «حمزه آغسا» رئیس انجمن پزشکی غازی‌عینتاب و کیلیس می‌گوید بسیاری از تروریست‌های داعش یا ارتش آزاد نه با آمبولانس بلکه در کامیون‌های پیکاپ به مرز آورده می‌شوند. بسیاری از آنها بیهوش و در حال خونریزی بودند. مشخص بود که همان موقع از میدان جنگ آورده می‌شوند و دکترها مجبور بودند با مسایلی مانند نارنجک‌های داخل جیب آنها کنار بیایند.»
طبق گفته‌های شاهدان، پزشکان زیادی مامور مداوای تروریست‌های هستند که بعضی از آنها هنگام انتقال به بیمارستان جلیقه‌های انتحاری بر تن داشتند. البته یک پزشک مدعی شد که موج انتقال مجروحان داعش به ترکیه کاهش یافته اما هنوز هم ادامه دارد.

آغسا در دفاع از مداوای تروریست‌ها مدعی شد که پزشکان به دلیل سوگند کاری که خوردند، هر بیماری را مداوا می‌کنند و برایشان مهم نیست که تروریست باشند.
بر این اساس، پیشتر عبور تروریست‌ها از مرز ترکیه، از سوی مقامات این کشور بطور ضمنی تایید شده بود.
پیشتر اخبار و گزارش‌های متعدد اسرائیلی، انتقال تروریست‌ها در جنوب سوریه به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی را هم تأیید کرده بود. شماری از رسانه‌های اسرائیلی تصاویری از عیادت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از این تروریست‌های زخمی را منتشر کرده بودند.
ترکیه در مقابل تأکید کشورهای مختلف مانند روسیه که آنکارا عبور داعشی‌ها از مرزش به شمال سوریه را تسهیل میکند و از آنان نفت قاچاق سوریه را می‌خرد و در بازار آزاد می‌فروشد، همیشه منکر شده و مدعی است با داعش ارتباطی ندارد.

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه

برای مهار نقش روسیه و انزوای ایران و محاصره چین دیگر هیچ راهی وجود ندارد به جز تسلط بر گذرگاه ورودی به منطقه هلال حاصلخیز؛ منطقه‌ای که براساس استراتژی روس‌ها شاه کلید مسکو به شمار می‌رود. اگر این منطقه سقوط کند، مسکو در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت.
منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
گروه بین‌الملل مشرق - تحولات ژئو استراتژیک و اقتصادی جهان و پیامدهای آن بر مشرق زمین عنوان پژوهشی است که ریاض عید تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در آن موقعیت منطقه هلال حاصل خیز در استراتژی‌های بین‌المللی و انعکاس درگیری این استراتژی‌ها بر هلال حاصلخیز را مطرح کرده است. 

(منطقه "هلال حاصلخیز" نام بخش تاریخی از خاورمیانه است که نخستین بار از سوی جیمز هنری بریستد باستان شناس دانشگاه شیکاگو بر این بخش از جهان گذاشته شد. این منطقه از غرب به دریای مدیترانه، از شمال به شمال سوریه، از جنوب به شبه جزیره عربستان و از شرق و جنوب شرقی به خلیج فارس محدود می‌شود. این منطقه که...... 
ادامه مطلب ...

تبیین منطق قرآن واسلام "جهاد کبیر» از زبان رهبری

 

خرمشهرها در پیش است؛ در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر استهمزمان با سوم خرداد سالروز عملیات افتخارآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز(دوشنبه) مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام‌حسین(ع) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنان مهمیبه تبیین منطق قرآنی و اسلامی «جهاد کبیر» به معنای «ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار» و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوری اسلامی پرداختند و با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده جبهه استکبار برای نفوذ و تغییر هویت نظام اسلامی، گفتند: مهمترین وظیفه‌ کنونی مراکز دانشگاهی و حوزوی، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تببین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب» و «پرهیز از اقدامات سطحی»، «کادرسازی برای آینده»، و «تدوین علمی تجربه‌های متراکم و شگفت‌انگیز انقلاب در طول 38 سال گذشته» است........  ادامه مطلب ...

مدافعان حرم در نبرد خان طومان محاصره شدند

به گزارش «شیعه نیوز»، اخباز ضد و نقیض از تعداد شهدای ایرانی مدافع حرم در نبرد خان طومان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

آتش‌بس در شهر حلب در پی توافق آمریکا و روسیه از ساعت یک بامداد روز پنجشنبه آغاز شد اما گروه‌های مسلح با حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای به شهرک خان‌طومان در حومه جنوبی حلب و مناطق دیگر آتش‌بس را نقض کردند.

در پی حمله جبهه‌النصره به خان‌طومان که با پشتیبانی اطلاعانی و لجستیکی ارتش سوریه صورت گرفته است درگیری شدید میان مدافعان حرم و مهاجمان در جریان است. بر اساس امار تایید نشده در درگیری‌های امروز نزدیک به ۸۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که اغلب شهدا متعلق به نیروهای لشکر فاطمیون و حزب‌الله بوده‌است.

بر اساس برخی اخبار با عقب نشینی نیروهای مقاومت از خان طومان این شهرک سقوط کرده است. تروریست های تکفیری یک ماه پیش هم توانسته بودند، شهرک "العیس" در حومه جنوبی استان حلب را به اشغال خود دربیاورند.

بر اساس اخبار منتشر «محمد بلباسی » مسئول ستاد راهـیان نور مازندران و حاج رحیم کابلی امروز در دفاع از حریم اسلام و حرم اهل بیت به فیض شهادت رسیده‌اند.
 
مسئول روابط عمومی سپاه کربلا: آمار شهدا را نداریم

روابط عمومی سپاه کربلای مازندران مسؤول روابط عمومی سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه مرجع رسمی برای بیان تعداد و اسامی شهدا، روابط عمومی سپاه کربلای مازندران است، گفت: تعداد و نفرات شهدا مشخص نیست و هنوز خبری در این ارتباط در دست نیست.

بر اساس آمار تایید نشده ۱۷ نفر از پاسداران سپاه کربلا در میان شهدای امروز خان طومان هستند.

تروریست‌های النصره اقدام به انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از اسرا مدافع حرم نموده‌اند. در فیلم‌ها دو مجاهد عراقی به اسارت نیروهای تکفیری درآمده‌اند.

حزب الله اسارت رزمندگان خود در خان یونس را تکذیب کرد

مرکز اطلاع رسانی حزب الله لبنان شایعات مربوط به اسارت رزمندگان مقاومت را در «خان طومان» حلب تکذیب کرد.

 این مرکز اطلاع رسانی درباره این شایعات گفت: خبرهایی که گروه‌های مسلح مبنی بر وجود اسیرانی از حزب الله نزد آن‌ها منتشر می‌کنند، صحت ندارد.

 گروه‌های تروریستی مدعی شدند که 5 رزمنده حزب الله را به همراه دو نفر از اتباع افغانستان را در درگیری‌های خان طومان به اسارت گرفته‌اند. 

مدافعان حرم در نبرد خان طومان محاصره شدند

روایت اشک‌های خلبان شهید عباس بابایی در محضر امام خمینی(ره)

سردار علی فضلی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره خاطره خود از دیدار شهید بابایی با حضرت امام راحل روایت می‌کند:

«آن روزها(سال 1364) ما عملیات بزرگی نداشتیم. شرایط سختی حاکم شده بود و ناگزیر به انجام عملیات‌های کوچک و محدود بسنده کرده بودیم. در آن جلسه، برادر «محسن رضایی» فرمانده سپاه در آن زمان گزارشی خدمت حضرت امام ارئه کرد و امام چند جمله‌ای با این مضمون فرمود که: «عزیزان من! هر شب به دشمن هجمه کنید و خواب را از چشم دشمن بگیرید. به دشمن امان ندهید.»

در همان جلسه، عزیزی را دیدم که در صف اول نشسته و شانه‌هایش می لرزد. چهره‌اش از پشت سر قابل تشخیص نبود. رنگ لباسش قدری با یونیفرم ما تفاوت داشت و موی سرش کوتاه بود. ما آن روزها کلاه نداشتیم، ولی او کلاهی هم بر سر گذاشته بود. با بیانات امام شانه‌هایش می لرزید و داشت به نوعی عشق بازی می‌کرد. من به حال او غبطه خوردم و پیش خود گفتم، خدایا! این کجاست و ما کجاییم. چه احوال خوشی دارد.

حقیقتاً غبطه خوردم، ولی هنوز نمی‌دانستم کیست. یک لحظه نیم نگاهی به اطراف انداخت. دیدم عجب! این کسی نیست غیر از برادر شهیدم، «عباس بابایی»، فرمانده عملیات نیروی هوایی ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران.

جلسه که تمام شد، رفتم جلو و با این عزیز بزرگوار معانقه کردم.

روزی خبردار شدم که اسم‌شان برای زیارت خانه خدا درآمده و باید همراه همسر محترمشان برای حج تمتع شرفیاب شوند، ولی به همسرشان گفته‌اند، شما بروید و حج به جا آورید،من هم انشاءالله در جبهه حج به جا خواهم آورد. شما بروید مکه، من هم می‌روم جبهه.

این اتفاق افتاد و همسرشان عازم مکه شدند. شهید بابایی هم عازم جبهه شدند و روز عید قربان،هنگام انجام عملیات‌های پی درپی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام، هواپیمایشان مورد اصابت قرار گرفت و در راه خدا به شهادت رسیدند.»

آداب غذا خوردن در اسلام برای حفظ سلامت

خوردن و آشامیدن در نگاه دین بهره‌گیری از نعمت الهی در مسیر بندگی خداست، از همین رو در آموزه‌های دینی برای این رفتار توصیه‌هایی آمده است که به حفظ سلامت نیز کمک شایانی می‌کند.
با حلول ماه مبارک رمضان تمامی امت اسلامی برای بهره‌گیری از خان نعمت الهی، صیام بسته و تمرین مبارزه با نفس می‌کنند.

روزه تنها امتناع از خوردن .......  ادامه مطلب ...

فضیلت ماه مبارک رمضان

«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانیدن مى باشد. [1] چون در این ماه گناهان انسان بخشیده مى شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند. 
پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: «انما سمى الرمضان لانه یرمض الذنوب; [2] ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را مى سوزاند.»
رمضان نام یکى از ماه هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است.
در این ماه کتاب هاى آسمانى قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است. [3]
این ماه در روایات اسلامى ماه خدا و میهمانى امت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانى پذیرایى مى کند; پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، [4] هر کس همه ......  ادامه مطلب ...

فضیلت ماه مبارک رمضان

«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانیدن مى باشد. [1] چون در این ماه گناهان انسان بخشیده مى شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند. 
پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: «انما سمى الرمضان لانه یرمض الذنوب; [2] ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را مى سوزاند.»
رمضان نام یکى از ماه هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است.
در این ماه کتاب هاى آسمانى قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است. [3]
این ماه در روایات اسلامى ماه خدا و میهمانى امت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانى پذیرایى مى کند; پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، [4] هر کس همه ......  ادامه مطلب ...

هَر کَسى که "کرَمَش" بیشْتَر استْ..

هَر کَسى که "کرَمَش" بیشْتَر استْ
پس شُلوغىِ سرَش بیشتَر است...

مَن بِه قرْبانِ "کَریمى" بِشوَمْ ،
که گِدا دورْ و بَرَش بیشتَر است...

__السَّلامُ عَلیْک یا حَسَن بن عَلى__


ویژه نامه ماه مبارک رمضان

1- حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :

شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَز َّوَ جَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ یُضاعِفُ اللّه‏ُ فیهِ الحَسَناتِ وَ یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَکَةِ؛

ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است که خداوند در آن حسنات را مى‏افزاید و گناهان را پاک مى‏کند و آن ماه برکت است.

بحار الانوار(ط-بیروت) ج93 ، ص340 - فضایل الاشهر الثلاثه ص95

2- امام صادق علیه السلام :

مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْن‏

هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برایش محسوب مى‏ کند.

من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 94 ، ح 1829 - امالی(صدوق) ص 670 

ادامه مطلب ...