پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

حدیث اوضاع مسلمانان پس از پیامبر صل الله علیه و آله

رسول اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلّم: 

پس از من، فتنه ها همچون پاره های شب تاریک، امتم را فراخواهند گرفت؛ تاجایی که مسلمانی، صبح هنگام مؤمن است ولی شب هنگام کافر میگردد و گروه هایی دینشان را به متاع ناچیز دنیا میفروشند.


نهج الفصاحة (مجموعه کلمات قصار حضرت رسول صلى الله علیه و آله) صفحه 664

عضو جدید خانواده سرفیس


اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ یا تبلت خوب بوده باشید، حتما با سری سرفیس آشنا شده‌اید چون با کیفیت‌ترین لپ‌تاپ‌ و تبلت‌های ویندوزی دنیا را امروز مایکروسافت تولید می‌کند. این خانواده بزرگ که شامل سرفیس استودیو، سرفیس بوک، سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ است حالا عضو جدیدی را کنار خود می‌بیند که سرفیس گو (Surface Go) نام دارد. این محصول جدید یک تبلت 10 اینچی است که با قیمت بسیار مناسب 399 دلاری وارد بازار می‌شود.  ادامه مطلب ...

با پیشتازان هوش مصنوعی در دنیا آشنا شوید


مجمع جهانی اقتصاد هر سال گزارشی در مورد پیشتازان صنعت تکنولوژی منتشر می کند. گزارش امسال این مجمع نیز اخیرا منتشر شده و به هوش مصنوعی اختصاص دارد.

به گزارش آی تی ایران همانطور که می‌دانید، شرکت‌های زیادی به وجود آمده‌اند که از تکنولوژی‌های نوینی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارائه اصلی‌ترین سرویس‌های خود استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزو علاقه مندان به دنیای هوش مصنوعی هستید، بهتر است با 14 شرکت پیشتاز در این صنعت آشنا شوید.  ادامه مطلب ...

دیجی‌کالا و روکولند شریک شدند


شنبه گذشته درباره حرکت دیجی‌کالا و اسنپ به سمت FMCG صحبت کردیم و حالا شب گذشته این اتفاقات رسمی شد. اگر از همراهان توییتر آی‌تی‌ایران هستید در جریان لحظه به لحظه این نشست خبری بوده‌اید. اگر هم هنوز عضو نشدید، می‌توانید همین الان به ما بپیوندید و اخبار لحظه به لحظه تکنولوژی را دنبال کنید. 
ادامه مطلب ...

نگاهی به ماجرای پیامک‌های جعلی


تقریبا همه‌چیز از توییت یکی از کاربران شروع شد که نوشت برای او یک پیامک ارسال شده با این عنوان که با ارسال یک عدد به یک شماره می‌تواند شارژ رایگان دریافت کند که البته نتنها شارژی در کار نیست، بلکه با این کار شما عضو یکی از سرویس‌های ارزش افزوده خواهید شد و از حساب شما پول هم کم می‌شود. این کلاهبرداری جدید با احساسات کاربر هم بازی می‌کند زیرا در پیامک می‌نویسد مهدی، رضا یا سعید هستم. اسم‌هایی که در ایران زیاد است و ممکن است هر کسی یک نفر را با این نام بشناسد و گمان کند که او منتظر شماست! 
ادامه مطلب ...

حیوان فراری باغ وحش، قاتل 6 همسایه شد!

7 صبح امروز به وقت محلی، مسئولان باغ وحش ادوبن در نیواورلئان، متوجه عدم حضور جگوار نر سه ساله این باغ وحش در جایگاهش شدند. این گربه‌سان که موفق شده بود از جایگاهش فرار کند، 6 حیوان همسایه را از پای در آورد. چهار آلپاکا (نوعی شتر آمریکایی)، یک روباه و یک شترمرغ استرالیایی در این حادثه تلف شدند و یک آلکاپا و دو روباه مجروح هم تحت درمان قرار دارند.

حیوان فراری باغ وحش، آقاتل 6 همسایه شد

مسئولان باغ وحش، این جگوار را که بیش از یک ساعت در باغ وحش رها بود، به جایگاهش بازگردادند.

آنها با این توضیح که خوشبختانه این حادثه در ساعات تعطیلی باغ وحش رخ داده و تلفات انسانی به همراه نداشته می‌گویند برای جلوگیری از تکرار این حادثه خواهند کوشید و از این پس، حیوان دیگری را در مجاورت جایگاه این جگوار مستقر نخواهند کرد.

سودجویی عجیب جایگاه داران بنزین با «کارت سوخت»/قاچاقچیان چگونه بنزین را آن سوی مرز‌ها می‌برند؟

استفاده از کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین به دلیل جلوگیری از رشد فزاینده مصرف بنزیندر دولت نهم کلید خورد و در دولت یازدهم با اما و اگرهایی همراه شد، به طوری که بیژن زنگنه و وزیر نفت چندین نوبت از ابقا و یا حذف کارت سوخت سخن گفت و در نهایت هم عنوان کرد که کارت سوخت ابقا شده، اما سهمیه‌بندی صورت نمی‌گیرد.



خرید و فروش کارت سوخت رونق گرفت

در هر صورت با تصویب نمایندگان مجلس اکنون برای دریافت سوخت باید کارت سوخت داشت، حال این کارت سوخت می‌تواند از جایگاه دار اخذ شود و یا از کارت شخصی برای سوخت‌گیری استفاده کرد.  ادامه مطلب ...

فروش سگ‌هاى تزئینی همراه با پاسپورت و شناسنامه در نمایشگاه بین‌المللی/از سگ نگهبان ٥٠٠ میلیونی تا توله با خدمات جانبى!


چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد در حالی به اتمام رسید که برای نخستین‌بار در این نمایشگاه فروش سگ‌های تزئینی میلیونی در یکی از غرفه‌های آن انجام شد.

 برای بازدید از چهاردهمیننمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته به نمایشگاه بین‌المللی مشهد رفتیم، پس از گشت و گذار در سالن فردوسی این نمایشگاه و گفت‌وگو با چند غرفه‌دار و بازدیدکننده قدم به بیرون گذاشتیم، اما تجمع، سر و صدا مردم و کف‌زدن‌های آنان نظرمان را جلب کرد تا برای حتی یک بازدید کوتاه هم که شده سری به آن غرفه بزنیم.  ادامه مطلب ...

لوایح مرتبط با FATF رد شد

اعلام نظر شورای نگهبان درباره مصوبات و اساسنامه‌ها


به نقل از اداره کل روابط عمومی، نظر شورای نگهبان در خصوص مصوبات و اساسنامه‌ها به شرح زیر است:

طرح استفساریه بند (الف) تبصره (2) ماده (76) قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب 1380/7/14 که با اصلاحاتی در جلسه مورخ چهارم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و نود و هفت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 19/02/1397 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان راجع به احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جریانی بر روی رودخانه ارس مصوب جلسه مورخ بیست و نهم فروردین ماه یک هزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 19/02/1397 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که علیرغم انقضای مدت اجرای موافقتنامه با توجه به ماده 2، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.  ادامه مطلب ...

هشدار رهبر انقلاب به وزیر اطلاعات تأیید شد/ حجت الاسلام علوی: تابع نظر رهبری هستم

هشدار رهبر انقلاب به وزیر اطلاعات تأیید شد/ حجت الاسلام علوی: تابع نظر رهبری هستم

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات ضمن تأیید خبر هشدار رهبر انقلاب به وی درباره اظهارات اخیرش گفت که من تابع نظر رهبر انقلاب هستم.

روز گذشته در خبری اعلام شده بود که بر اساس شنید‌ه‌ها در پی اظهارات اخیر منتشر شده از سوی حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه نباید با مفسدان اقتصادی با تندی برخورد کرد، رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام علوی هشدار داده‌اند که این بیانات "به‌ضرر وزارت اطلاعات" و نیز "به‌ضرر اقتصاد ملی" است.

متن کامل مصاحبه خبرگزاری تسنیم با وزیر اطلاعات درباره ماجرای هشدار رهبر انقلاب متعاقباً در این خبرگزاری منتشر می‌شود.

شاهزاده فراری امارات سکوتش را شکست/ اختلاف شدید میان شیخ‌نشین‌های امارات بر سر جنگ یمن

شاهزاده فراری امارات سکوتش را شکست/تنشهای شدید امیرنشینها درباره سیاست خارجی ابوظبی


 به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز، شاهزاده فراری اماراتی به قطر از افزایش تنش‌ها بین مقامات امارت بر سر جنگ یمن خبر می دهد.

اوایل خردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبر دادند که «راشد بن حمد الشرقی»، شاهزاده ۳۱ ساله اماراتی و رئیس‌ مرکز فرهنگ و رسانه امارت الفجیره به شهر دوحه، پایتخت قطر ‌گریخته است. این شاهزاده اماراتی در گفتگو با «نیویورک‌ تایمز» برای نخستین بار درباره مناسبات قدرت در امیرنشین‌های امارات افشاگری کرده است.

به نوشته نیویورک‌ تایمز، راشد بن حمدالشرقی، دومین پسر امیر «الفجیره»،  بامداد روز ۱۶ ماه مه سرزده و بدون هماهنگی با مقامات دولت قطر وارد فرودگاه شهر دوحه شد و درخواست پناهندگی کرد. وی به مقامات قطری گفته بود که به علت  اختلاف با مقامات «ابوظبی» جانش در خطر است.


فغانی: از همه عذرخواهی می‌کنم که بیشتر از این نشد

فغانی


داور موفق فوتبال ایران که در بازی رده بندی جام جهانی قضاوت خواهد کرد، امیدوار است عملکرد خوبی در این دیدار داشته باشند.

به گزارش مشرق، علیرضا فغانی بعد از انتخاب شدن به‌عنوان داور دیدار تیم‌های بلژیک و انگلیس در رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ در گفت‌وگو با شبکه ورزش اظهار کرد: تمام تلاشمان را کردیم تا عملکرد خوبی از خودمان در جام جهانی بر جای بگذاریم و در آخر منتهی به این شد برای بازی رده بندی انتخاب شدیم. 

او ادامه داد: از همه عذرخواهی می‌کنم که بیشتر از این نشد ولی امیدوار هستم این بازی را هم به خوبی پشت سر بگذاریم. 

فغانی اضافه کرد: به نظرم وقتی اسم و تیم داوری ایران همیشه در مراحل پایانی بازی ها عنوان می‌شد، برای ما افتخار بوده ولی باز هم اگر کم‌کاری از طرف ما اتفاق افتاده عذرخواهی می‌کنم.

وقتی پوتین، نتانیاهو را سنگ روی یخ کرد

نتانیاهو نمایه


رئیس‌جمهور روسیه با رد ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره علت سفرش به مسکو، تلویحا گفت که نتانیاهو برای تماشای مسابقه جام جهانی به روسیه آمد نه صحبت درباره ایران و سوریه.

 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با رد ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره سفرش به مسکو، گفت او برای تماشای مسابقه فوتبال به این کشور سفر کرده است.

علی‌رغم ادعای نتانیاهو درباره اینکه سفرش برای صحبت حول تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی در سوریه است، پوتین طی دیدار روز گذشته (چهارشنبه) با او گفت: «خوشحالم که هنگام سفر خصوصی برای دیدن مسابقه جام جهانی فوتبال در مسکو، با شما دیدار می‌کنم».

کابوس «کامیکازه‌» یمنی به سراغ متجاوزان سعودی آمد/ راکت‌اندازهای زیرزمینی؛ امروز بدر، فردا «برکان» +

موشک بدر یمن

تاکتیک جدید نیروهای موشکی یمن باعث شده تا علاوه بر اینکه نیازی به نزدیک شدن خدمه به محل لانچر نباشد و روند رو به جلویی در حفظ جان آنها برداشته شده، امکان حفظ پرتابگرهای ذی قیمت نیز فراهم باشد.

جنگ یمن در آغاز برای بسیاری از کارشناسان غربی و عربی، یک تجربه کوتاه مدت از غلبه ارتش تا دندان مسلح سعودی به خاطر داشتن مولفه هایی چون برتری هوایی بر یک گروه چریکی و فاقد تجهیزات آفندی و پدافندی به حساب می آمد اما با گذشت بیش از هزار روز از آغاز این تجاوز،  مبارزان یمنی هر روز ابداع جدیدی را برای دفاع از این کشور به رخ متجاوزان می کشند.

حادثه دلخراش در سنندج/ آمار کشته‌های تصادف تانکر سوخت با اتوبوس به ۱۱ نفر رسید/ اعلام سه روز عزای عم

سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: در حادثه برخورد تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج ۱۱ تن جان باختند و ۹ نفر مصدوم شدند.

سرهنگ نادری فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستانگفت: بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری در حال خروج از ترمینال سنندج با تانکر نفتکش که در محور بلوار دکتر حسینی در حال تردد بود برخورد کرده است.

سرهنگ نادری، علت این سانحه را بریدن ترمز تانکر و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

حادثه دلخراش در سنندج/آمار کشته‌های حادثه تصادف سنندج به ۱۱ نفر رسید  ادامه مطلب ...

حضور امیر صباحی فرد در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور

حضور امیر صباحی فرد در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور

 امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور بازدید کرد و با حضور در بخش های مختلف این یگان وضعیت نیروی انسانی و تجهیزات را مورد ارزیابی قرار داد.

صباحی‌فرد در سفر خود به بندرعباس با حضور در منزل شهید مدافع حرم ارتش سرهنگ مجتبی ذوالفقار نسب و شهید خلیل تختی نژاد با خانواده این شهیدان دیدار کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع خانواده این شهدا گفت: همه باید به شهیدان افتخار کنیم؛ چرا که این عزیزان مردانه ایستادند و جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا ایران اسلامی از گزند دشمنان در امان باشد.

وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم با اقتدار از حرم مطهر حضرت زینب(س) حراست کردند و همین پایداری و ایثار شهیدان بود که اجازه نداد جسارتی به این اماکن متبرک انجام شود.

صباحی فرد تاکید کرد: از جان گذشتگی رزمندگان و شهیدان مدافع حرم در خارج از مرزها باعث شد تا کشور درگیر نیات شوم نشود و توطئه دشمنان در نطفه خاموش شود.

وی در پایان افزود: آرزوی همه ما این است که لیاقت داشته باشیم ادامه دهنده راه این شهدای عزیز باشیم.

در ادامه این سفر فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از گروه پدافند هوایی بندر لنگه نیز بازدید کرد.

حمله مسلحانه به یک مرکز امنیتی در مرکز عربستان

عربستان


منابع امنیتی عربستان از حمله سه «تروریست» به یک مرکز امنیتی در شهر «بریده» واقع در مرکز عربستان خبر دادند.

 سخنگوی وزارت کشور عربستان یکشنبه شب طی اعلام کرد که در حمله مسلحانه سه «تروریست» به یک مرکز امنیتی در شهر «بریده» استان قصیم واقع در مرکز عربستان، یک نیروی امنیتی این کشور کشته شد.

سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: در حمله تروریستی شهر بریده، دو فرد مسلح کشته و یک فرد مسلح دیگر نیز زخمی شده است.

در همین حال، خبرگزاری دولتی عربستان «واس» گزارش داد که در این حمله تروریستی، یک نفر از اتباع بنگلادشی نیز کشته شد.

حمله نافرجام رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی4


حمله نافرجام دیشب رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی4 در حومه شرقی حمص در پی شکست‌های پیاپی تروریست‌های مورد حمایت این رژیم در درعا صورت گرفت.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با اشاره به این مطلب اعلام کرد: پدافند نیروی هوایی سوریه حمله اسرائیل را به فرودگاه تی4 دفع کرد و تعدادی از موشک‌های شلیک شده را سرنگون کرد و یک فروند از هواپیما‌های شرکت کننده در این حمله را هدف قرار داد که آسیب دید و بقیه را مجبور به فرار کرد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در حالی که تصاویری از شلیک پدافند هوایی ارتش سوریه پخش می‌شد اعلام کرد یک منبع نظامی گفت پدافند هوایی ما یکشنبه شب گذشته تجاوز اسرائیل به فرودگاه تی4 در حومه شرقی حمص دفع و تعدادی از موشک‌های شلیک شده به این فرودگاه را سرنگون کرد و یکی از هواپیما‌های مهاجم را هدف قرار داد و بقیه را مجبور کرد حریم هوایی سوریه را ترک کنند.

٨ حقیقت مرموز درباره مخوف‌ترین موجود فضا که هوش از سرتان مى‌پراند!

حقایقی از مخوف‌ترین موجود نا وجود هستی!


بعید است دوستداراننجوم و علوم فضایی با شنیدن واژه «سیاه‌‌چاله» به یاد آلبرت اینشتین و نظریه نسبیت عام او نیفتند! جاروبرقی‌های غول‌پیکر فضایی با گرانشی غیرقابل تصور که همه چیز را می‌بلعند حتی زمان را! اگر از منظر اینشتین بخواهیم به توضیح سیاه‌چاله‌ها بنشینیم احتمالاً خط اول مطلب را هم کسی نخواهید فهمید (به سبب ثقل موضوع)! پس به ذکر نکته‌هایی جالب و شنیدنی از این اجرام آسمانی بسنده می‌کنیم.  ادامه مطلب ...

مصرف «این سبزی» درمانگر ۹۹ درد است

مصرف «این سبزی» درمان ۹۹ درد است


ضا منتظر، پزشک، پژوهشگر و مولف طب ایرانی  اسلامی به تشریح تدابیر ویژه فصل تابستان و خواص متعددسبزی "خرفه" پرداخته که در ادامه آمده است:

از جمله تدابیر ویژه فصل تابستان که گرما در آن به اوج خود می‌رسد، پرهیز از فعالیت سنگین بدنی یا تَعَب است، یکی دیگر از پرهیزها، پرهیز از خوردن گوشت‌های چرب است، پرهیز از استشمام عطر‌هایی با بوی خیلی تند با مزاج گرم نیز از جمله پرهیزات این فصل است.  ادامه مطلب ...