پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

چرا آمریکایی‌ها در غرب آسیا پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند؟

سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را مشغول کرده این است که چرا آمریکا باید هزاران کیلومتر دور تر از خاک خود، لشکرکشی کرده و پایگاه نظامی ایجاد کند.

سیاست بزن در رویی که به پایان راه رسیده است

چرایی حضور گسترده آمریکا در منطقه، به خصوص اطراف مرزهای کشورمان چندان هم پیچیده نیست، آمریکایی ها سال ها است که از نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران احساس خطر کرده اند و این ساخت و ساز بی رویه پایگاه نظامی در منطقه از همین ترس ناشی می‌شود. ماجرا آنجا جالب تر می شود که بدانیم هم‌اکنون پایگاه های نظامی آمریکا در کشور‌های همسایه ایران مانند بحرین، عراق، عمان، عربستان و افغانستان قرار دارد که فاصله آن‌ها با مناطق مرزی ایران کمتر از ۵۰۰ کیلومتر است، در حالی‌که برد موشک‌های بالستیک ایران بیش از ۲ هزار کیلومتر است و این موضوع یعنی قطعا بزن در رویی در کار نیست.

جزئیات جدید از پرونده وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران

ماجرای دستگیری یک مقام سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران همچنان نُقل محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی است.

موضوع بازداشت یک وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران همچنان با وجود گذشت نزدیک به یک هفته، تیتر اول رسانه‌های رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد.

جزئیات جدید از پرونده وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران

 

از زمین‌گیر کردن کشتی فرانسوی‌ها تا اسارت ۱۶۰ مزدور/بزرگترین حمله جهانی به یمن چگونه ناکام ماند؟

در صورت اشغال الحدیده، جمعیت بالای یمنی‌ها به گونه‌ای نیست که سعودی‌ها بتوانند ناآرامی‌ها را تحمل کنند.

بزرگترین حمله جهانی به یمن چگونه ناکام ماند/ از زمین گیر کردن کشتی فرانسوی‌ها تا اسارت ۱۶۰ مزدور +فیلمنیروهای متجاوز سعودی و اماراتی در حمله‌ای که از چند روز پیش ضد منطقه ساحلی الحدیده آغاز کرده‌اند، همچنان درجا می‌زنند و نتوانسته‌اند به اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند.

تحلیلگران مسائل نظامی اعتقاد دارند که حجم این حمله با مشارکت نیروهای اماراتی و سعودی و حضور افسران نظامی فرانسوی و آمریکایی و مزدوران داخلی شامل نیروهای تروریستی تکفیری و جریان‌های هوادار علی عبدالله صالح رئیس جمهورسابق یمن بزرگترین حمله طی سه سال گذشته در یمن است.

نیروهای متجاوز همچنان در ورودی‌های جنوبی و غربی فرودگاه الحدیده هستند و در حالی که این فرودگاه حدود ۴۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد و منطقه‌ای غیر مسکونی است، حتی در رسیدن به یک هدف تبلیغاتی در اشغال فرودگاه نیز ناکام مانده‌اند. این در حالی است که خطوط امدادی آنها از جنوب نوار ساحلی به سمت شمال نیز قطع شده و طی روزهای اخیر محاصره این نیروها در منطقه تشدید شده است.

یک فروند جنگنده F-۴ در پایگاه هوایی تهران اورهال شد

عملیات بازآماد (اورهال) یک فروند هواپیمایF-۴ نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید لشکری به پایان رسید.

یک فروند جنگنده F-۴ در پایگاه هوایی تهران اورهال شدمتخصصان پیشکسوت و جوان نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صرف 18 هزار و 500 نفر ساعت کار، توانستند با تکیه بر توان داخلی پس از ماه‌ها تلاش یک فروند هواپیمای اف- 4 نیروی هوایی ارتش را بازآماد کنند.

گفتنی است این هواپیما پس از پروازهای آزمایشی و تست ‌نهایی نهایی صبح امروز به ناوگان عملیاتی نیرو هوایی ارتش پیوست.

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند

تروریست های تکفیری در سوریه در محور غربی حومه استان «درعا» در سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند تروریست های تکفیری در سوریه بار دیگر به جان هم افتادند.

بر اساس این گزارش، تکفیری ها امروز چهارشنبه 30 خرداد در محور غربی استان درعا با یکدیگر درگیر شده اند.

منابع سوری اعلام کردند که یکی از طرف های درگیر تروریست های داعش و طرف دیگر نیز تروریست های ارتش آزاد بوده اند.

به دنبال این درگیری شمار زیادی از عناصر تکفیری کشته و زخمی شده اند.

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند

تروریست های تکفیری در سوریه در محور غربی حومه استان «درعا» در سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند تروریست های تکفیری در سوریه بار دیگر به جان هم افتادند.

بر اساس این گزارش، تکفیری ها امروز چهارشنبه 30 خرداد در محور غربی استان درعا با یکدیگر درگیر شده اند.

منابع سوری اعلام کردند که یکی از طرف های درگیر تروریست های داعش و طرف دیگر نیز تروریست های ارتش آزاد بوده اند.

به دنبال این درگیری شمار زیادی از عناصر تکفیری کشته و زخمی شده اند.

درس دموکراسی در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد88/ رودستی که دشمن از دو خطبه رهبر انقلاب خورد

بدون شک پس از رفراندوم جمهوری اسلامی، مشارکت گسترده مردمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 یکی از نمادها و نمودهای اصلی مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در میان آحاد مختلف مردم بوده است. از همین رو دشمنان نظام و انقلاب سعی کردند تا بوسیله برخی از هم پیمانان خود در داخل کشور و همچنین نابخردانی که در دام نقشه دشمن افتاده اند، مسیر حرکت پرشور مردمی در انتخابات ریاست جمهوری را منحرف کرده و اصطلاحا جشن گسترده و پرشکوه تمرین دموکراسی در کشور را به جنبشی اعتراضی تبدیل نمایند.
حضور مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 در نماز جمعه تهران، بسیاری از غبارها را ربوده و با روشنگری، از اهداف پشت پرده دشمنان ذیل انتخابات ریاست جمهوری پرده برداری نمود. خطبه های رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه را می توان یکی از آوانگاردترین بیانات در دهه 80 دانست به نحوی که موجب فروکش شدن سیل اغتشاشات پیوسته خیابانی گردید. اما رهبری در این خطبه ها به چه مواردی اشاره کرده و چه نکاتی را برای مردم شفاف نمودند؟

درس دموکراسی در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد88/ رودستی که دشمن از دو خطبه رهبر انقلاب خورد

 

شلیک موشک نیرو‌های یمنی به تاسیسات آرامکو عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاسیسات شرکت آرامکو را در استان عسیر عربستان با موشک بالستیک هدف قرار داد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، انصارالله یمن یک موشک به تاسیسات آرامکو در جنوب عربستان شلیک کرد.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز در خبری اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاسیسات شرکت آرامکو را در منطقه ابها در استان عسیر عربستان با موشک بالستیک هدف قرار داد.

المسیره افزود تاسیسات نفتی آرامکو با یک موشک بالستیک از نوع بدر ۱ هدف قرار گرفت.

انهدام دو تیم تروریستی در شمال غرب کشور/ 9 تروریست کشته و زخمی شدند

 به نقل از سپاه نیوز؛ در پی تلاش های مذبوحانه اخیر گروهک های تروریستی وابسته به استکبار جهانی به منظور رخنه در خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی و متعاقباً شناسایی و انهدام یک تیم ۷ نفره از تروریست ها در شامگاه جمعه (۱۸ خرداد)، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت وگویی اظهار داشت: در روز های اخیر شاهد برخی تحرکات و تلاش های اشرار و تروریست های ضد انقلاب در مناطق مرزی غرب و شمال غرب کشور با هدف نفوذ به عمق کشور بودیم که اشراف اطلاعاتی و رصد کامل و دقیق رزمندگان نیروی زمینی سپاه در قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع)، این گروهک های تروریستی در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذاشت.

و افزود: همچنین دو تیم تروریستی از اشرار ضد انقلاب تلاش نافرجامی برای نفوذ به خاک کشورمان داشتند که با رصد اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل عبور آنان، رزمندگان قرارگاه حمزه توانستند پس از درگیری در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه، این تیم های تروریستی را نیز منهدم و 6 تن از تروریست ها را به هلاکت رسانده و 3 نفر از آنان را زخمی کنند.

سردار سلامی: مقاومت توانایی پرتاب ۱۰۰ هزار موشک به سمت اسرائیل را دارد

سردار سلامی


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز نیروهای مقاومت توانایی پرتاب ۱۰۰ هزار موشک به سمت رژیم اشغالگر قدس را دارد.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: از محضر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه محترم مشهد صمیمانه تشکر می‌کنم که این توفیق و شرف حضوری که برای بنده حقیر در این روز شریف و مقدس و معنوی حاصل شد. عزیزان، ۷۰ سال از غرس یک شجره ملعونه یک شجره خبیثه در جهان اسلام که توسط سیاست انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها کاشته شد می‌گذرد.

سردار سلامی: مقاومت توانایی پرتاب ۱۰۰ هزار موشک به سمت اسرائیل را دارد/ یک عملیات بیت المقدس برای نابودی رژیم صهیونیستی کافیست

شیطنت روزنامه اعتماد در شبِ «روز قدس»

حسین دهباشی فعال رسانه‌ای با انتشار توییتی از اشتباه روزنامه اعتماد در اوج هجمه‌ها به کمیته امداد و اختلاف افکنی‌ها در آستانه روز قدس، گلایه کرد.

آخرین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امشب به پایان می‌رسد



حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش: اظهار کرد: انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 از روز شنبه 12 خرداد ماه آغاز شده است و تا ساعت 24 امروز 19 خرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: اصلاحیه رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد به همراه برگ راهنما از روز یکشنبه 13 خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

توکلی عنوان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز، 193 هزار و 400 داوطلب نسبت به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرده‌اند.

ناکامی نتانیاهو در متقاعد کردن اروپا به حمایت از رویکرد ترامپ علیه ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر اروپایی‌اش هشدار‌های واهی خود علیه ایران را تکرار کرد اما در هدفش شکست خورد.

به نقل از شبکه المیادین،بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس نتوانست سران اروپا را به حمایت از خط مشی رئیس جمهور آمریکا علیه ایرانراضی کند.  

شبکه تلویزیونی المیادین درباره سفر بنیامین نتانیاهو به سه کشور اروپایی اعلام کرد: هدف اصلی سفر نخست وزیر اسرائیل به سه کشور اروپایی، جلب حمایت اروپا از موضع این رژیم علیه ایران بود. بنیامین نتانیاهو در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس هشدار‌های خود درباره ایران به ویژه برنامه هسته‌ای این کشور و حضور ایران در سوریه را تکرار کرد.  

گوینده کانال سیزده تلویزیون اسرائیل گفت: «هدف از دیدار‌های نتانیاهو با سران آلمان، فرانسه و انگلیس، جلب حمایت اروپا از فشار‌های آمریکا بر ایران بود.»

انهدام گروهک تروریستی در شب قدر/ کشف و ضبط مواد منفجره از باند 3 نفره تروریست‌ها


 ماموران نیروی انتظامی خراسان جنوبی موفق به انهدام یک گروهک تروریستی شدند که قصد داشتند در شب‌های قدر دست به عملیاتی خرابکارانه بزنند.

بر اساس این گزارش، تکاوران پلیس در خراسان جنوبی در این عملیات ۳ نفر از اعضای این گروهک تروریستی را دستگیر کردند و از آن‌ها مقادیری مواد منفجره کشف و ضبط شد.

اعضای این گروهک تروریستی قصد داشتند در شب‌های قدر عملیات‌های خرابکارانه‌ای را انجام دهند که با اشراف اطلاعاتی پلیس و دستگیری ۳ عضو این گروهک، ناکام ماندند.

ناگفته‌هایی از حمله شیمیایی و خمپاره‌ای رژیم آل ‌سعود به مسجدالحرام

حمله شیمیایی و خمپاره‌ای رژیم آل ‌سعود به مسجدالحرام/ چگونه پای نیروهای فرانسوی به حرم باز شد؟ +عکس


یکی از مهم‌ترین تحولات تاریخ معاصر در عربستان که کمتر به آن توجه شده، جنبش موسوم به «جهیمان» در مکه مکرمه است. این گروه مذهبی به اخوان المسلمین گرایش داشتند و شدیدا با حکومت آل سعود در عربستان مخالف بودند. رهبری جنبش را افرادی به نام‌های "جهیمان العتیبی" که وهابی مذهب بود و "محمدبن عبداللـه القحطانی" به عهده داشتند.

این گروه که گروه مسلّحی متشکل از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بودند، در بامداد روز ۲۰ نوامبر ۱۹۷۹ میلادی به فرماندهی قحطانی، بعد از اقامه نماز صبح، مسجدالحرام را اشغال کردند. آنها بلافاصله بعد از اشغال مقدس ترین مکان مسلمانان جهان، مدعی ظهور «مهدی موعود» –محمد بن عبداللـه القحطانی- شدند. این گروه پس از حدود ۲۲ روز مقاومت در برابر پلیس عربستان، سرانجام سرکوب شده و شکست خوردند.

ساخت ایران|پهپاد رزمی فطرس + عکس

ساخت ایران|پهپاد رزمی فطرس + عکس

 فطرس نام بزرگترین پهپاد ایرانی است که از قابلیت‌های قابل توجهی برخوردار است. این پهپاد که به‌دست متخصصان صنایع دفاعی کشورمان طراحی و تولید شده، مجموعه‌ای از فناوری‌های مدرن و پیشرفته را در خود جای داده است.

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش:

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش: هر چند تمایلی به جنگ نداریم، اما منتظر لغزش و اشتباه رژیم صهیونیستی هستیم تا درسی فراموش نشدنی به آن بدهیم.

 

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش: هر چند تمایلی به جنگ نداریم، اما منتظر لغزش و اشتباه رژیم صهیونیستی هستیم تا درسی فراموش نشدنی به آن بدهیم.

جست‌وجوگرهای بومی؛ چشم تیزبین موشک‌های ایرانی

ز زمانی که اولین بمب طراحی شد تا امروز که انواع موشک‌ها و بمب‌ها هوشمند هوا به هوا و هوا به زمین ساخته می‌شوند مهم‌ترین دغدغه این بوده که علاوه بر برد اقدامی شود تا مانند گذشته دیگر نیاز نباشد از لحظه شلیک تا انهدام هدف پرنده روی هدف بماند.

هدایت نابودگرهای ایرانی با جست‌وجوگر بومی/ نابودی تجهیزات دشمن با جست‌وجوگرهای موشکی ایران/ آرزوی ناکام دشمن با ساخت جست‌وجوگرهای ایرانی/ سکته‌های دشمن با ساخت جست‌وجوگرهای ایرانی کامل شد

ایران هم که تجربه بسیار خوبی را از جنگ ۸ ساله با عراق بدست آورده و در مسیر ساخت تجهیزات بومی قدم‌های بزرگی را برداشته بود این بار در زمینه تولید جست‌جوگر موشک‌ها وارد عمل شد و توانست در کنار ساخت انواع بمب‌ها و موشک‌های هوشمند؛ جست‌جوگر‌هایی را بسازد که تا وقتی دشمن را منهدم نکرده کوتاه نمی‌آید.

ایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دستور روز دوشنبه رهبر ایران در فراهم کردن زمینه غنی سازی ۱۹۰ هزار سو، گفت: پامپئو در روز نخست ماه مه راهبرد جدید آمریکا را درباره ایران اعلام کرد. او خیلی روشن مطرح کرد که ایران هرگز نباید غنی سازی اورانیوم انجام دهد، این کشور نباید به سمت فرایند تولید پولوتونیوم برود و هرگز نباید راهی برای دستیابی به سلاح اتمی داشته باشد.

نوئرت افزود: اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی این مساله را تایید کند، ما تلاش می کنیم تا از آن جلوگیری کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که واشنگتن چه ابزاری برای متوقف کردن ایران برای غنی سازی در اختیار دارد، گفت: به عنوان قدرت و اقتصاد بزرگ می توانیم تحریم های زیادی را اعمال کنیم تا دولت های دیگر تجارت با دولت ایران را انتخاب نکنند.