پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

قوه‌قضائیه پرچمدار حمایت از حقوق عمومی و آزادیهای مشروع مردم شود


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه و رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور، با اشاره به صلاحیت‌ها و جایگاه قانونی بسیار بالا و ویژه این قوه و تأثیرگذاری آن در مدیریت کلان کشور، نگاه تحولی در همه عرصه های قوه قضاییه را ضروری برشمردند و گفتند: قوه قضاییه باید پرچمدار حقوق عمومی در جامعه شود و در هر زمینه ای که لازم بود، از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون شکنان مقابله کند.  ادامه مطلب ...

باکو راه‌آهن و ترمینال‌های باری آستارای ایران را اجاره می‌کند

امضای قرارداد راه آهن بین روسیه و آذربایجان

رئیس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد باکو خط آهن یک کیلومتر و ۴۰۰ متری آستارای ایران را به مدت ۱۵ سال و چهار ترمینال باری را به مدت ۲۵ سال به اجاره خود درمی‌آورد. 

ادامه مطلب ...

قطعنامه ۵۹۸ چگونه امضا شد؟

پذیرش قطعنامه 598 هرچند به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود، اما رژیم عراق بار دیگر به خاک ایران تجاوز کرد.

قطعنامه ۵۹۸ چگونه امضا شد؟  ادامه مطلب ...

پنتاگون: امپراطوری آمریکا در حال سقوط است

یک وبگاه آمریکایی گزارش داد، مطالعات و بررسیهای تازه پنتاگون نشان می‌دهد که امپراطوری آمریکا درحال سقوط است.

  ادامه مطلب ...

این عکس در عربستان جنجال به پا کرد+عکس

بسیاری از شبکه‌های ارتباط اجتماعی تصویر شاهزاده احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور اسبق عربستان را در حال استقبال از میهمانانش در ریاض منتشر کرده‌اند که سئوالات و ابهامات زیادی را مطرح کرده است.

این عکس در عربستان جنجال به پا کرد+عکس  ادامه مطلب ...

افشاگری خواننده زن اسرائیلی

خواننده زنی که در سرزمین های اشغالی زندگی می‌کند از وضعیت زنان در میان صهیونیست‌ها می‌گوید.

افشاگری خواننده زن اسرائیلی +فیلم  ادامه مطلب ...

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!

اساس یک گزارش، ۴ کشور تحریم‌کننده قطر از دوحه خواستند که شش شرط جدید این کشور‌ها را اجرایی کند.

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!/ کاهش شرط‌های محاصره‌کنندگان قطر به 6 شرط  ادامه مطلب ...

جزییات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شد

به دنبال حادثه تیراندازی در پادگان آبیک قزوین، رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

  ادامه مطلب ...

فرمانده جدید پشتیبانی قرارگاه نزاجا منصوب شد


 سرهنگ ستاد رسول بهدادفر به عنوان فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جواد الائمه (ع) و سرهنگ ستاد ابوالفضل بیاری به عنوان فرمانده پشتیبانی قرارگاه نزاجامنصوب شدند.

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پشتیبانی و آموزشگاه نظامی این نیرو که در ستاد نزاجا برگزار شد، گفت: فرمانده باید جوهره‌ی رهبری داشته باشد.

وی افزود: در نیروی زمینی برای انتصاب فرماندهان حساسیت بی‌نظیری وجود دارد و برای انتصاب فرمانده در شغل سازمانی، جلسات مختلفی با حضور نماینده اراده عقیدتی سیاسی، حفاظت و بازرسی برگزار می‌شود تا مسئولیت هدایت فرماندهی به افراد شایسته‌ای واگذار گردد.


چرا اتحادیه عرب درحال فروپاشی است؟

بحران روابط محور سعودی با قطر و تحولات ناشی از آن از جمله پایان نقش اتحادیه عرب و میانجیگری‌های پی در پی در این بحران از بسیاری جهات سوال برانگیز است.

  به نقل از روزنامه رای الیوم، همزمان با بحران روابط محور سعودی با قطر سوال های زیادی مطرح است، از جمله اینکه راز ملاقات نماینده سازمان ملل در یمن با دبیر کل اتحادیه عرب چیست؟ چرا سیل میانجی های عرب و غیر عرب راهی یمن نمی شوند؟ آیا ائتلاف سعودی عملا به نقش اتحادیه عرب پایان داده است؟

این سوالات در حالی مطرح است که اتحادیه عرب در سال های اخیر در حل بحران های منطقه به ویژه سوریه و یمن نقشی نداشته و رو به فروپاشی بوده است.

فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی پسابندر بازدید کرد+تصاویر

امیر سرلشکر صالحی به همراه دریادار سیاری با حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کرد  ادامه مطلب ...

ویلای ۳۳.۵ میلیاردی "پروین" خریدار نداشت

ویلای پروین


بر اساس اینکه ویلای ۳۳.۵ میلیارد تومانی علی پروین در منطقه ییلاقی لواسان بابت بدهی برنج و شکر دولتی در مزایده به فروش نرسید، دولت قصد تملک آن را دارد بنابراین نه تنها طلب دولت نقد نشده بلکه دولت باید حدود ۱۰ میلیارد تومان به بدهکار نقداً بپردازد.


** درخواست امیر قطر از پدرش برای بازگشت به قدرت


پس از صف‌آرایی همسایگان قطر علیه این کشور، "حمد بن خلیفه" امیر سابق، قدرت را از پشت پرده در دست گرفته و از "حمد بن جاسم" پسرعمو و دست راست سابقش درخواست کرده به قطر بازگردد ادامه مطلب ...

وقتی پای «سلاح لیزری» به گرد پهپادهای ایرانی هم نمی‌رسد

سلاح لیزر


آمریکایی ها در حالی مدعی هستند این سلاح لیزری می‌تواند علیه پهپادهای ایرانی به کار گرفته شود که برد عملیاتی این سامانه، بسیار کمتر از سقف و محدوده پروازی پرنده های بدون سرنشین کشورمان است.  ادامه مطلب ...

بشار اسد پیروز می‌شود و داعش به خیابان‌های عربستان می‌رسد

یک پیشگوی مراکشی اعلام کرد بشار اسد در جنگ سوریه پیروز می‌شود؛ اما جنگی دیگر در کشورهای حاشیه خلیج فارس شکل خواهد گرفت.

  ادامه مطلب ...

پایگاه نظامی ایران در قطر تا چند روز آینده ساخته می‌شود!

الیوم السابع مدعی شد منابعی به این روزنامه مصری گفته‌اند ایران تا چند روز آتی پایگاهی نظامی در قطر خواهد ساخت.

  ادامه مطلب ...

تشییع 200 شهید دفاع مقدس در کشور

شناسایی هویت 32 شهید تازه تفحص شده/تشییع 200 شهید دفاع مقدس در کشور


سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس معراج شهدای مرکز   درباره تشییع پیکر 200 شهید همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کشور، اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) در روز (29 تیرماه) پیکر مطهر 200 شهید دوران دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور تشییع می‌شوند.

رئیس معراج شهدای مرکز گفت: پیکر مطهر 200 شهید دوران دفاع مقدساز مناطق عملیاتی جزیره مجنون، شرق دجله، شرق بصره، کتیبان، شرهانی، فکه، پنجوین، زبیدات و سردشت تفحص شده‌اند.

سرهنگ رنگین در  پایان بیان کرد: تاکنون هویت 32 شهید شناسایی شده که از این میان به 28 خانواده شهدای تازه تفحص شده اطلاع رسانی شده است و  و مشخصات مابقی شهدای شناسایی شده بعد از اطلاع به خانواده آنان اعلام می‌شود.


امروز، پدافند ارتش یک یگان زنده با نشاط و عملیاتی است


به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش دراین بازدیددر جمع معاونین و فرماندهان مناطق  قرارگاه  پدافند هوایی، اظهار کرد: امروز پدافند ارتش یک یگان زنده، با نشاط و عملیاتی است و در عرصه های مختلف قابلیت ها و صلاحیت های خود را نشان داده است.جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با شکل تازه ای از تهدیدها روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته تفاوت دارد و همه ما وظیفه داریم متناسب با تهدیدها ظرفیت دفاعی لازم را ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قرارگاه پدافند هوایی یک نیروی نوپاست اما با تلاش و پشتکار کارکنانش توانسته قدم های بلندی متناسب با تهدیدهای روز بر دارد و بتواند به صنعت کشور در حوزه های مختلف کمک کرده و خدمات خوبی را ارائه کند.

امیر سرتیپ پوردستان در پایان تصریح کرد: ولایت مداری و تعهد و تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر از شاخصه های موفقیت قرارگاه پدافند هواییخاتم الانبیا(ص) است.


وزیر دفاع قطر از احتمال وقوع کودتا در این کشور خبر داد

وزیر دفاع قطر از احتمال وقوع کودتا در این کشور خبر داد


 به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر، ضمن اشاره به احتمال کودتا در این کشور گفت پایگاه نظامی ترکیه در قطر موضوعی مرتبط با روابط دو کشور دارای حق حاکمیت ملی است و هیچکس حق ندارد تعطیلی این پایگاه نظامی را در قطر خواستار شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره کودتای نافرجام ۱۵ ژوییه در ترکیه و احتمال وقوعکودتا در قطر گفت: ما هنگام وقوع کودتای ۱۵ ژوییه اوضاع را در ترکیه از نزدیک دنبال می‌کردیم. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی (امیر قطر) آن روز نخستین کسی بود که با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان تلفنی تماس گرفت.

وزیر دفاع قطر افزود: بر این باورم که ممکن است نوبت قطر نیز فرارسد؛ زیرا ترکیه و قطر موضع مشترکی در جهت حمایت از انسان‌های مظلوم در جهان دارند. با توجه به این موضوع ممکن است قطر هدف بعدی باشد.

ظریف در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی:

خودتان را فریب ندهید؛ تغییر حکومت ایران امکان‌پذیر نیست

ظریف

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل به نیویورک رفته است،‌ بامداد امروز سه شنبه در شورای روابط خارجی آمریکا حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 بنا بر این گزارش،‌ ظریف در این سخنرانی تأکید کرد،‌  ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اختیار راستی‌آزمایی از پایبندی به تعهداتش تحت برجام را داده و آژانس هر بار این پایبندی را تأیید کرده است.

وی در واکنش به اظهارات مداخله ‌جویانه اخیر مقام‌های آمریکایی گفت: خودتان را فریب ندهید؛ تغییر حکومت ایران امکان‌پذیر نیست.