پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

ملت فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مسئله قدس را می‌ستاید


آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌کردن غزه به‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم اشغالگر و عادی‌سازی روابط حکام وابسته منطقه با آن، از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی و تأکید کرد: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.  ادامه مطلب ...

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر

دانشمندان در حال مطالعه بر روی گونه های گیاهی و جانوری موجود در اعماق خلیج مکزیکهستند. این تصاویر از گونه های مختلف حیات در اعماق خلیج مکزیک گرفته شده است.

گونه‌های حیات در اعماق خلیج مکزیک‎+تصاویر  ادامه مطلب ...

6 عوارض وحشتناک و مرگبار قرص های خواب آور


برای درمان بی‌خوابی داروهای بسیاری در دسترس هستند، اما عوارض جانبی آنها ممکن است خطرناک باشد.

ظاهرا، تجویز قرص‌های خواب‌آور مثل درمان کامل بی‌خوابی به نظر می‌رسد: یک قرص را مصرف کنید و چند دقیقه بعد به خواب آرامی ‌بروید.

اگرچه این قرص‌ها بدون نسخه هستند، اما بسیاری از مردم از خطرات و عوارض جانبی آن غافل‌اند. برای آشنایی با این مشکلات احتمالی، این مطلب را دنبال کنید:  ادامه مطلب ...

دلنوشته طارمى پس از جدایى+عکس

توصیه اخلاقی مهدی طارمی به دیگران+عکس

طارمی از شب گذشته اصرار می کند که در ماجرای ریزه اسپور تعمدی خطایی را مرتکب نشده و کاملا بی گناه است.

او هم در مصاحبه اش این را گفت و هم در استوری اینستاگرامش به چنین موضوعی اشاره می کند.

او در همین راستا پیام هایی اخلاقی هم دارد. کافی است به استوری اخیر او نگاهی بیندازید:

 

توصیه اخلاقی مهدی طارمی به دیگران+عکس

خواص شگفت انگیز «لیمو ترش» که نمی دانستید


لیمو خواص درمانی بی شماری دارد از التیام بیماری های گوارشی گرفته تا افزایش ایمنی بدن و کاربردهای پزشکی- درمانی دیگر. 

 هفت کاربرد درمانی شگفت انگیز لیمو ترش

التیام آسم و تسهیل تنفس

ویتامین سی موجود در لیمو ترش تقویت کننده قوی سیستم ایمنی بدن بوده و این میوه را به درمانی برای سرما خوردگی تبدیل کرده است. به هنگام سرماخوردگی می توانید مقداری آب لیمو ترش را با آب گرم و کمی عسل مخلوط کرده و میل نمایید. خواهید دید که با تقویت سیستم ایمنی بدن چه اثر فوق العاده ای در التیام سرماخوردگی شما خواهد داشت. از جمله وظایف مهم سیستم ایمنی بدن از بین بردن میکروب ها، باکتری ها وآلرژی زا ها است بنابراین مصرف لیمو ترش و مکمل های حاوی آن خصوصا برای مبتلایان به آسم در کاهش حملات آسمی و تنگی نفس، بسیار موثر خواهد بود. اسید سیتریک موجود در لیمو باعث پاکسازی و حمایت از ریه ها شده و امکان تنفس آسانتر را فراهم خواهد کرد.  ادامه مطلب ...

گنج نظامی دمشق در انتظار تصمیم تروریست‌ها/ بی‌بی‌سی از جان غوطه شرقی چه می‌خواهد؟


گروه‌های تروریستی برای انتقال نیرو و تجهیزات از شهرک حرستا به عربین نیاز داشتند تا چند منطقه راهبردی از جمله «پایگاه نظامی ارتش، اداره مرکبات و دانشکده فنی» را به اشغال خود در بیاورند.

اگر چه ارتش سوریه در مرحله نخست موفق به دفع حملات شد اماتروریست ها همه توان و امکانات خود را به میدان آوردند و پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگن توانستند برخی مناطق را  در جنوب شهرک حرستا به اشغال خود در بیاورند و نیروهای سوری را در پایگاه نظامی محاصره کنند. 

ادامه مطلب ...

از مرد عملیات‌های‌ کثیف «موساد» تا استفاده از «جاسوسان زن» برای تخلیه اطلاعاتی+تصاویر

این جمله‌ از سخنرانی‌ای بود که رییس «موسسه اطلاعات و عملیات ویژه» اسراییل یا همان«موساد»، در ۹ ژانویه ۲۰۱۸، چند روز بعد از فرو نشستن اغتشاشات در چند شهر ایران انجام گرفت و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

یوسی کوهن کیست؟/چشمان رییس موساد به ایران دوخته شده است

«یوسی کوهن»، سَرجاسوس رژیم صهیونیستی و رییس موساد در این سخنرانی که در همایشی در وزارت مالیه این رژیم ارایه شد، این را هم گفت که "ااغتشاشات اخیر در ایران قرار نیست موجب سرنگونی رژیم ایران شود. "  ادامه مطلب ...

با هوش مصنوعی زبان حیوانات را می‌فهمیم


جانورشناسان از مدتها پیش می دانند که هر یک از اصواتی که توسط حیوانات مختلف از دهانشان خارج می شود، معنا و مفهومی خاص دارد. ولی درک آنها برای دانشمندان ساده نبوده است.

به گزارش مهر، پژوهشگران دانشگاه آریزونای شمالی با صرف سی سال وقت و مطالعه دقیق رفتار گونه های مختلف جانوری یک شرکت نوپا به نام Zoolingua تاسیس کرده اند که قصد دارد یک سیستم هوش مصنوعی برای درک زبان حیوانات ابداع کند.

این محققان معتقدند حیوانات زبان ارتباطی خاص خودشان را دارند و می توان این زبان ها را درک کرد. در گام اول این گروه از محققان سیستم هوش مصنوعی خاصی برای درک زبان سگ ها تولید خواهند کرد و پس از آن با افزایش توانمندی های این سیستم می توان از آن برای درک زبان گربه ها، اسب ها، بزها، خوک ها و حتی حیوانات وحشی استفاده کرد.

محققان فعلا در تلاش برای طراحی الگوریتم درک زبان سگ های پریری هستند. علت آن است که این نژاد از سگ از زبان ارتباطی پیچیده ای استفاده می کند که با استفاده از آن می توان شرایط مختلف اعم از حضور افراد مزاحم تا رنگ لباس افراد دیگر را بیان کرد.

بعد از تکمیل این الگوریتم، اطلاعات به دست آمده با همکاری مهندسان علوم رایانه به طراحی یک دستگاه ترجمه زبان سگ منجر خواهد شد. این دستگاه پس از تکمیل نه تنها قادر به درک معنای پارس سگ ها و دیگر اصوات خارج شده از دهان آنها خواهد بود. بلکه می تواند زبان بدن سگ ها و مفهوم غرغرها و دیگر اصوات آنها را با استفاده از هوش مصنوعی خود درک کند و ترجمه انگلیسی آن را بیان کند.

محققان می گویند تکمیل این سیستم هوش مصنوعی بسته به میزان بودجه دریافتی به دو الی پنج سال زمان نیاز دارد.

BMW اپلیکیشن پارک خودرو خرید


شرکت خودروسازی "بی.ام.و" به امید مقابله با ترافیک شهری یک اپلیکیشن پارک خودرو خریداری کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی "بی.ام.و" در راستای بخشی از برنامه خود برای مقابله با ترافیک شهری، یک اپلیکیشن پارک خودرو را خریداری کرده است.

خودروسازان به طور جدی پارکینگ را به عنوان قدم بزرگ بعدی می‌بینند و "بی.ام.و" از این قاعده مستثنی نیست.

این خودروساز به تازگی اپلیکیشن "پارک موبایل"(Parkmobile) را خریده است که گفته می‌شود بزرگترین ارائه دهنده خدمات پارکینگ تلفن همراه در آمریکای شمالی است.

این نخستین اقدام "بی.ام.و" در پارکینگ نیست، اما وعده داده است تلاش کند تا بتواند در سراسر جهان خدمات پارکینگ ارائه دهد و به طور مشخص این اقدام فقط برای به دست آوردن سود بیشتر از فروش خودرو نیست بلکه به نظر می‌رسد این خودروساز حقیقتا دغدغه ترافیک دارد.

"بی.ام.و" ادعا می‌کند که تا 30 درصد از ترافیک شهر توسط افرادی ایجاد می‌شود که در حال گشتن برای پارک خودروی خود هستند.

اگر بتوان این رقم را کاهش داد و این مشکل را حل کرد، می‌توان باعث کاهش ترافیک شد.

البته پیش‌بینی چنین اتفاقی دور از نظر بود، چرا که "بی.ام.دبلیو" از سال 2014 تاکنون سهم اندکی از سهام این اپلیکیشن را در اختیار داشته است و توسعه آن به خدماتی مانند دستیار مجازی نشان می‌دهد که این خودروساز به طور فزاینده‌ای به توسعه همه جنبه‌های رانندگی علاقه‌مند است.

سوال این است که آیا "بی.ام.دبلیو" می‌تواند موجودی پارکینگ این اپلیکیشن را به طور قابل توجهی گسترش دهد؟

اپلیکیشن "پارک موبایل" در حال حاضر بیش از یک میلیون جای پارک در شمال آمریکا دارد و باید دید که آیا "بی.ام.و" می‌تواند آن را به انتخاب شهروندان هنگامی که از جستجو برای یافتن یک فضای پارک رایگان کلافه شده است، تبدیل کند.

سرمایه‌گذاری خارجی ۳۸ میلیون یورویی در کافه‌بازار و دیوار


کافه بازار در جریان بازدید یک مقام دولتی از سرمایه‌گذاری خارجی جدید خود خبر داد. 

به گفته حسام آرماندهی عضو هیات مدیره هلدینگ هزاردستان که صاحب شرکتهایی چون کافه‌بازار و دیوار است  این شرکت یک سرمایه‌گذاری جدید خارجی گرفته است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی این هلدینگ تعاونی سرمایه‌گذاری چند ملیتی «اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کواپراتیف» مستقر در هلند سهامدار جدید این هلدینگ است که یک سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیون یورویی در ازای ۱۰ درصد سهام خود دریافت کرده است. 

به گفته کافه‌بازار این سرمایه‌گذاری در جهت کیفیت محصولات کنونی و گسترش فعالیت در حوزه‌های جدید از جمله پرداخت خرد و خدمات شهری و همچنین سرمایه‌گذاری زیرساختی جهت ارایه خدمات ابری صورت می‌گیرد. 

کافه بازار اعلام کرده در ترکیب اعضای هیات مدیره این شرکت تغییری صورت نگرفته و حقوق سهامداران خارجی نیز منطبق بر قانون تجارت و قوانین حاکم بر ایران است. 

شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت IIIC یک شرکت سرمایه ‌گذاری خصوصی است که در سال ۲۹۱۵ فعالیت خود را با جذب سرمایه‌گذاران اروپایی و متخصص در حوزه اینترنت و تکنولوژی آغاز کرده است.

بهترین‌های CES از نگاه The Verge


این روزها شرکت‌های تکنولوژیک تمایل زیادی دارند تا برای معرفی محصولات جدید خود، منتظر برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند کنگره جهانی موبایل و یا مراسم‌های اختصاصی خود باشند و نمایشگاه CES هرسال، به نوعی بیشتر از تب و تاب سابق خود می‌افتد. اما در CES 2018 امسال، با وجود اینکه محصولات کمتری معرفی شد، اما شاهد تکنولوژی‌های جالب‌تری بوده‌ایم. یکی از پر سر و صداترین های CES، شرکت گوگل بود که در نمایشگاه امسال توانست در رقابت تنگاتنگ با الکسای آمازون، غوغا به پا کند. 
ادامه مطلب ...

اگر مسئولان ضعف‌ها را برطرف کنند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم قم با تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پر شور، به‌موقع و منسجم ملت در روزهای اخیر، به تشریح ابعاد و لایه های مختلف توطئه دشمنان برای سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم پرداختند و با بیان سخنان مهمی خطاب به امریکایی ها، مسئولان کشور و مردم تأکید کردند: ایستادگی و نبرد «ملت با ضد ملت»، «ایران با ضد ایران» و «اسلام با ضد اسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه خواهد داشت اما کینه ورزی دشمن نباید موجب شود مسئولان از ضعفها و مشکلات مردم و بویژه طبقات ضعیف غافل شوند.  ادامه مطلب ...

فواید شگفت انگیز چغندر برای بدن


چغندر این گیاهان شیرین و ریشه های آنان علاوه بر داشتن رنگ وسوسه کننده مزیت های شگفت انگیزی برای سلامتی دارند که در زیر به آن ها می پردازیم تا بیشتر از فواید این گیاهان خوشمزه طبیعی اطلاع پیدا کنید.

  ادامه مطلب ...

10 دریاچه رنگی جهان +تصاویر

دریاچه های رنگی زیبای بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارد که رنگ آن ها با رنگ معمولی آب کاملاً متفاوت است. تنوع رنگ ها ابعادی جدید به مناظر طبیعی پیرامون این دریاچه ها اضافه می کند. در این مطلب با ما همراه شوید تا سفری به دور دنیا داشته باشیم و دریاچه هایی زیبا و رنگارنگ را مرور کنیم.

10. لاگونا ورده (Laguna Verde)

10 دریاچه رنگی جهان +تصاویر  ادامه مطلب ...

واردات 261 تن سنجاق قفلی از چین+جدول


براساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۲۶۱ تنسنجاق قفلی از کشور‌های جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم سنجاق قفلی به کشور، ۵۶۷ هزار و ۸۲۰ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۰۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

سنجاق قفلی از چه کشور‌هایی وارد شد

گفتنی است سنجاق قفلی در هشت ماهه نخست سال از ۶ کشور اسپانیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، چین و صربستان وارد ایران شده است.

در میان کشور‌های ذکر شده چین با صادرات ۲۰۸ تن سنجاق قفلی به کشور اولین و بزرگترین صادر کننده این محصول به ایران بوده است که در هشت ماهه نخست سال در آمد ۵۲۵ هزار و ۹۶۹ دلاری را نصیب خود کرده است.

پس از چین کشور ترکیه دومین صادر کننده سنجاق قفلی به ایران بوده است که در مدت ذکر شده با صادرات ۳۳ تنی درآمد ۷۸ هزار و ۳۰ دلاری را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که امارات متحده عربی در ۸ ماهه نخست سال جاری با صادرات ۱۳ تن سنجاق قفلی به ایران و کسب درآمد ۳۷ هزار و ۸۴۲ دلاری سومین کشور صادر کننده این کالا به ایران بوده است.

واردات 261 تن سنجاق قفلی از چین+جدول

سلاطین آسمان ایران/رکوردهایی که تکرار نشد


بیشتر مردم از تلاش‌های نیروی هوایی ارتش خاطرات اندکی دارند. کمان 99 (پرواز 140فروندی)، حمله به H3 یا پرواز خاطره‌انگیز شهید عباس دوران در حمله به بغداد را همگان به خاطر دارند، اما جنگ‌های هوایی ایران و عراق بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر از چند عملیات محدود بود. 
ادامه مطلب ...

زور تروریست‌ها با حمایت مستقیم ترکیه هم به جبهه مقاومت نرسید+نقشه میدانی و تصاویر

روز گذشته، تحولات میدانی شرق استان ادلب با پیروزی های جبهه مقاومت به سمتی پیش رفت که همه رسانه ها در انتظار شنیدن خبر آزادی فرودگاه ابوظهور بودند و حتی برخی از آنان از آزادی این فرودگاه خبر دادند که البته پس از مدت کوتاهی این خبر از روی خروجی ها حذف شد.

روز گذشته، شکست های عناصر تروریستی تا اندازه ای سنگین و مهلک بود که نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و یگان موشکی موفق شدند فاصله خود را با ابوظهور، مهم‌ترین فرودگاه نظامی استان ادلب به کمتر از ۵۰۰ متر کاهش دهند.

چهارشنبه شب درگیری ها حتی به باند شرقی فرودگاه ابوظهور رسید و با فرار عناصر تروریستی به شهرک ابوظهور این انتظار وجود داشت که تا صبح امروز (پنج شنبه) نیروهای مقاومت بتوانند تسلط خود را در این محور کامل کنند.

 زور تروریست‌ها با حمایت مستقیم ترکیه هم به جبهه مقاومت نرسید+نقشه میدانی و تصاویر

برخی کارشناسان اعلام کردند، پیشروی های سریع در جنوب و شرق استان ادلب نتیجه شروع بازی خطرناک تروریست ها یعنی همان هدف قرار دادن پایگاه های روسی بود و همین مسئله باعث شد نیروهای مقاومت و متحد واکنش قاطع تری را در میدان نبرد نشان دهند.  ادامه مطلب ...

ادامه حمایت بی‌بی‌سی از آشوبگران بعد از پایان اغتشاشات + تصاویر


سرانجام بعد از چند روزاغتشاشات دی‌ماه ۹۶ در ایران به پایان رسید، اما رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین و در رأس همه آنها بی‌بی‌سی فارسی که با آغاز ناآرامی‌ها در چند شهر ایران با ذوق‌زدگی سعی در دامن زدن، هدایت و تشدید حوادث به سوی خشونت بیشتر را داشتند، هنوز هم ماجرا را تمام شده نمی‌دانند.

رفتار بی‌بی‌سی فارسی در چند روز اخیر بعد از پایان اغتشاشات نشان می‌دهد این شبکه انگلیسی سعی می‌کند تا حد امکان استفاده‌های تبلیغی و روانی خود را از اتفاقات چندروز گذشته ایران برده و حتی زمینه‌سازی برای تکرار اتفاقات در آینده را نیز در دستور کار خود دارد.  ادامه مطلب ...

هشدار مایکروسافت درباره نصب وصله‌های به‌روزرسان


مایکروسافت اعلام کرده که نصب وصله‌های به روزرسان برای حل ۲ مشکل امنیتی موسوم به اسپکتر و ملت داون ممکن است به کندشدن عملکرد ویندوز منجر شود.

به گزارش فارس، این دو مشکل تقریبا تمامی تراشه ها و پردازنده های تولیدی شرکت اینتل از سال 1995 بدین سو را در برمی گیرد و منجر به دسترسی هکرها به اطلاعات ذخیره شده در حافظه رایانه می شود.

این آسیب پذیری موجب نگرانی جدی کارشناسان امنیتی شده، زیرا امکان سرایت آن به تراشه های تولیدی شرکت های ای آر ام و ای ام دی وجود دارد و هکرها از این طریق می توانند کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس را سرقت کنند.

مایکروسافت می گوید نسل پردازنده و قدمت سیستم عامل مورد استفاده نقش مهمی در میزان تاثیر نصب وصله ها بر عملکرد سیستم ایفا می کند و ممکن است میزان کند شدن در سیستم عامل های قدیمی تر بیشتر باشد.

مایکروسافت می گوید در حال بررسی موضوع است و تلاش می کند تا عملکرد ویندوز را در آینده بهتر کند. نکته نگران کننده این است که کاربران ویندوز 10 که از تراشه های پیشرفته Skylake، Kabylake  و غیره استفاده می کنند نیز با این مشکل دست به گریبان هستند.

روباتی که لباس‌ها را تا می‌کند


به تازگی از روباتی مخصوص تاکردن لباس ها رونمایی شده که با کمک هوش مصنوعی انواع لباس ها را تشخیص می دهد و روش مناسب برای تاکردن آنها را انتخاب می کند.

به گزارش مهر، تا کردن لباس های شسته شده یکی از خسته کننده ترین کارهای خانه است. اما به زودی این کار نیز منسوخ خواهد شد. در همین راستا شرکتSeven Deamer در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی از یک روبات مخصوص تاکردن لباس به نامLaundroid رونمایی کرده است.

این شرکت ادعا می کند نخستین روبات لباس تا کن دنیا را ساخته که می تواند بین انواع مختلف لباس تمایز قائل شود و بهترین شیوه برای این کار را انتخاب کند. البته چنین روباتی بسیار گرانقیمت است و برچسب قیمت ۱۶ هزار دلاری برای آن در نظر گرفته شده است اما کارشناسان امیدوارند این ربات هنگام عرضه تجاری با قیمت ۲ هزار دلار به بازار بیاید.

طراحی ساده این لباس اجازه می دهد راحت کنار بقیه لوازم خانگی قرار گیرد. همچنین بازوی رباتیک، دوربین ها و حسگرها داخل دستگاه مخفی می شوند.

ربات مذکور برای تاکردن لباس ها بدون کمک انسان از تحلیل بصری و هوش مصنوعی کمک می گیرد. به عبارت دیگر ربات لباس ها را تک به تک انتخاب کرده و نوع آن را شناسایی می کند. دکمه کنترل دستگاه بالای آن قرار دارد و با فشار دادن آن کاربر می تواند درهای دستگاه را باز و بسته کند.

برای تا کردن لباس ها کافی است کاربر لباس ها را قبل از خواب درون ربات قرار دهد و صبح آنها را تا شده تحویل بگیرد.