پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

روز پدر 1395

قدیم به تمام پدران مهربونی که در برابر
-تقاضاهای جورواجور فرزندانشان
-ندارم به لبخند حزینشان طعنه زد
-نمی توانم در نگاه غمگینشان خیمه زد
-اما، نمیتوانم هرگز بر لبشان نقش نبست ...

پدر جان ، با یک دنیا شور و اشتیاق وضوی عشق می گیرم و پیشانی بر خاک می گذارم و خداوند را شکر می کنم که فرزند انسان بزرگ و وارسته ای چون شما هستم. پدر جان عاشقانه دوستت دارم و بر دستانت بوسه میزنم.

اریخ روز پدر 1395

- روز  پنجشنبه 2 اردیبهشت (13 رجب ) مصادف با ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر.....

  ادامه مطلب ...

نماز شب سیزدهم ماه رجب

نماز شب سیزدهم ماه رجب

بدانکه مستحبّ است در هریک از ماه رجب وشعبان ورمضان آنکه در شب سیزدهم دو رکعت نماز بگذارند درهر رکعت حمد یک مرتبه و یس و تَبارَکَ المُلْکُ و توحید بخوانند .



در شب چهاردهم چهار رکعت به دو سلام ( دو نماز دو رکعتی ) به همین کیفیّت .



درشب پانزدهم شش رکعت به سه سلام ( سه نماز دو رکعتی ) به همین کیفیّت از حضرت صادق علیه السلام مرویست که هر که چنین کند جمیع فضیلت این سه ماه را دریابد و جمیع گناهانش غیر از شرک آمرزیده شود.


شهدای روایت فتح

بهروز فلاحت پور


نام پدر: -تاریخ تولد: 1343/ - / -
محل تولد: -تاریخ شهادت: 1371/02/29
محل شهادت: بقاعطول مدت حیات: 28 سال
مزار شهید: -

سال 1343 بود که بهروز (مهدی) چشم به جهان گشود. از کودکی حال و هوای خاصی داشت. انقلاب که به پیروزی رسید، در چشمان مهدی چیزی درخشید. چندی بعد حمله نیروهای بعثی او را به جبهه‌های حق علیه باطل کشاند. نبرد با متجاوزین روحیه مهدی را هر روز مقاوم‌تر می‌کرد. سال 1362 وارد گروه تبلیغات جنگ لشگر 27 محمدرسول‌الله شد، سودائی عجیب در سر داشت، چیزهائی دیده بود که باید برای مردم به تصویر می‌کشید، به همین علت در سال هزار و سیصد و شصت و پنج به جمع گروه روایت فتح پیوست.حضور در حماسه کربلای 5 برای فلاحت‌پور افتخاری باورنکردنی محسوب می‌شد،‌ بعد از اتمام جنگ به ادامه تحصیل روی آورد و در رشته سینما در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد و فعالیت‌های خودش را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، روایت فتح، گروه تلویزیونی جهاد، صدا و سیما ادامه داد. اردیبهشت سال هزار و سیصد و هفتاد و یک برای مهدی بوی خوش سفر را به همراه آورد. او برای فیلمبرداری جنایات اسرائیل در لبنان و انعکاس وضعیت آوارگان فلسطینی به لبنان سفر کرد. اردیبهشت ماه ماه بهشتی در آخرین روزهای خود عزیزی را به آسمان فرستاد، و یکبار دیگر امت حزب‌الله فریاد برآوردند:«اللهم تقبل منا هذالقربان» صبح پنج‌شنبه بیست و نهم اردیبهشت سال هزار و سیصد و هفتاد و یک در منطقه بقاع غربی راکتی اسرائیلی بر پیکر خسته مهدی اصابت کرد و جسم و روح او را راهی آسمان نمود.

به روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه ایام البیض گویند که برایش اعمالی روایت شده است:

دعا و نیایش

شب سیزدهم

مستحب است در هر یک از ماه رجب و شعبان و رمضان، در شب سیزدهم دو رکعت نماز اقامه شود که در هر رکعت حمد یک مرتبه و یس و تَبارَکَ المُلْکُ و توحید خوانده شود و در شب چهاردهم چهار رکعت یعنی دو نماز دو رکعتی به همان کیفیّت و در شب پانزدهم شش رکعت به سه سلام به همان کیفیّت . از حضرت صادق علیه السلام روایت است که هر کس این اعمال را انجام دهد همه فضایل این سه ماه را دریابد و همه گناهانش غیر از شرک آمرزیده شود.

  ادامه مطلب ...

ایام البیض چه روزهایی است ؟

ه روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری ایام البیض ( روزهای سفید ) گفته می شود و به عقیده مسلمانان ایام البیض ماههای رجب،‌ شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است .

در فقه اسلام بر اقامت سه روز در مسجد برای عبادت خدا و تهذیب نفس اطلاق می شود.
ابن مسعود سبب نامیدن این ایام به «ایام البیض» را چنین نقل می کند.
از نبی اکرم(ص) شنیدم که می فرمودند: هنگامی که جناب آدم (ع) عصیان کرد منادی از عرش ندا داد. ای آدم از جوار رحمت من بیرون شو، زیرا کسی که عصیان مرا کند در جوار من نیست، حضرت آدم و فرشتگان گریستند، سپس خداوند جبرییل را نزد حضرت آدم فرستاد.
جبرییل حضرت آدم را در حالی که رنگ او از نورانیت بهشتی به تیرگی تغییر کرده بود به زمین فرود آورد و ملائکه با دیدن این وضع فریاد برآوردند:

 

ادامه مطلب ...

گفت‌وگوی تفصیلی با محمد علی طاهری مؤسس عرفان حلقه: من عرفان نخوانده‌ام

خشهایی از گفت‌وگوی تفصیلی ماهنامه عصر اندیشه با محمد علی طاهری موسس فرقه عرفان حلقه منتشر شد.

94/08/14

 بخشهایی از گفت و گوی تفصیلی ماهنامه عصر اندیشه با محمد علی طاهری موسس فرقه عرفان حلقه را در ادامه می خوانید. متن کامل این گفت و گو به زودی منتشر خواهد شد.

خبرنگار:شما فرضیه‌ای را مطرح و تحت مدل «عرفان حلقه» روی افراد مختلف اجرا کردید. اگر نظریه خود را به عنوان یک فرضیه علمی مطرح می‌گردید و برخی اندیشمندان را در حوزه‌ها و کمیته‌های مختلف مثلا کمیته کلام و فلسفه، عرفان، کلام جدید و... گردهم می‌آوردید و یافته‌ها و آموزه‌های تعقلی را به داوری آنها می‌گذاشتید، شاید جا داشت حتی محققین علمی از شما دفاع می‌کردند، اما وقتی فرضیه‌ای که هنوز به مقام اثبات نرسیده و در مرحله آزمون و خطاست، اجرا می‌شود، موضوع خیلی فرق می‌کند. شما در سیر نظور عرفان حلقه یک تغییراتی داشتید. من می‌خواهم وارد مباحثه نظری با شما بشوم، چون در بحث علمی، می‌توان برای شبهات تعیین تکلیف کرد. شما گفته‌اید تمام اموری که در حلقه‌ها برای رهرو اتفاق می‌افتد، ناشی از رحمانیت عام الهی توسط کارگزاران الهی (یعنی همان شبکه شعور کیهانی) است. این کارگزاران چه ویژگی‌های خاصی دارند که دیگران قبل از شما به آنها علم نداشتند یا در فحوای سخن انبیا و قرآن کریم نبوده است؟

  ادامه مطلب ...

استفاده فرقه حلقه از تاکتیک شیطان

اخیرا فعالیت اعضای فرقه حلقه بر روی فاز منفی می چرخد و افرادی که تا دیروز ادعای ادب و نزاکتشان گوش فلک را کر کرده بود صاحب بهانه ای شده اند که تصور می کنند با بر ملا کردن آن می توانند نقوص جریان انحرافی خود را در پشت آن مخفی کنند.

95/01/16

همه ما در طول زندگی اشتباه های فراوانی در زندگی شخصی خود داشته ایم اما چگونه است که در جریان فرقه حلقه که خود را عرفان خدامحور معرفی می کند ارتباط داشتن با نامحرم و روابط نامشروع توسط مسترهای حلقه پسندیده است و نوعی درمان به شمار می رود، اما توسط دیگران، امری خطا و گناهی نابخشودنی است؟ که البته از هیچ کدام پسندیده نیست.

چگونه است که دروغ گفتن، تهمت زدن، آبرو بردن، و افشا کردن اسرار زندگی افراد توسط حلقه ای ها، امری معمولی و لازمی است، اما توسط دیگران، رعایت نکردن حقوق شهروندی و حقوق بشر به شمار می رود که البته این هم از هیچ کس پسندیده نیست.

چگونه است که حلقه ای ها از راه فریب مردم و به بهانه درمان بیمارانی که دستشان از آسمان و زمین کوتاه است با سرکیسه کردن آنها ثروت اندوزی می کنند اما اگر ریالی در راه افشاگری و بر ملا کردن فریب حلقه ای ها خرج شود، به جیب زدن پول های هنگفت تلقی شده و امری نابخشودنی است؟

چگونه است که اگر کسی از مسیر حق منحرف شد، تمام آن کسانی که در مسیر حق حرکت می کنند، نمادی از دروغ و ریا معرفی می شوند، اما اکثر افرادی که در حلقه فعالیت می کنند، رفتارشان هیچ شباهتی با آنچه در آموزه هایشان مطرح شده است وجود ندارد. دروغ و ریا و فساد در حلقه موج می زند. شما که دم از عرفان وشناخت خداوند می زنید و ادعا می کنید که می توانید مشکلات مردم را از طریق اتصال به خداوند حل کنید چرا خود آلوده به دروغ هستید؟ چرا خود آلوده به فساد هستید؟ چرا به آنچه می گویید عمل نمی کنید؟ آیا این چیزی جز ریاست؟

حلقه ای ها خود به راحتی برای دیگران پرونده سازی کرده او را ترور شخصیتی می کنند، امنیت اجتماعی او را به خطر انداخته و حتی دست به ترور فیزیکی مخالفان خود زده اند اما اگر کسی آنها را نقد کند، از این کار شاکی شده، بر هر کوی برزنی بانگ بر می آورند که ای مسلمانان، این مسلمانی نیست.

اگر کسی از مسیر حقیقت منحرف شود و خطایی از او سر بزند تنها کسی که بسیار خوشحال می شود شیطان است؛ و وقتی می بینیم حلقه ای ها از انحراف بنده ای خطاکار، اینقدر خوشحال شده اند و در پوست خود نمی گنجند، آیا نمی توان بین آنها و شیطان شباهتی پیدا کرد؟

به این معادله دقت کنید:
خداوند ستارالعیوب است.

حلقه ای ها ادعا می کنند که تنها آنها هستند که می توانند انسان ها را به خداوند اتصال دهند، و نقض ستارالعیوبی ورود به شبکه منفی است.

کسی که به خداوند اتصال پیدا کند و به قرب الهی برسد، قطعا مانند خداوند خاک بر گناه دیگران خواهد پاشید و گناه دیگران را خواهد پوشاند.

اما حلقه ای ها نه تنها چنین نکردند بلکه بر خلاف رفتار الهی آن را با تمام توان بر ملا کردند و وارد شبکه منفی که خود مدعی رعایت آن هستند، شدند.


حال و روز تعدادی از اعضای فرقه حلقه این حدیث امام جعفر صادق علیه السلام که می فرمایند: اگر کسى سخنى را بر ضد مۆمنى نقل کند و قصدش از آن، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد! (الکافی ج2 ص 358)

زمزمه ی ورود به اعتکاف

ببین که غرقِ،آهم یا الله

دوباره دادی،راهم یا الله

شده عبد قدیمت،مُعتکفِ حریمت،با اشک و سوز و آهی

یا ربّی یا الهی...

تویی اُمیدم،تویی پناهم

خودم می دانم،غرق گناهم

باشد ای حیّ دادار،به این عبد گنهکار،خانه ی تو پناهی

یا ربّی یا الهی...

میخوانمت یا،قاضیَ الحاجات

بده تو بر ما،رزق مناجات

آمده چشم گریان،تا شود بر تو مهمان،بنده ی رو سیاهی

یا ربّی یا الهی...

ای بنده نواز،یا رب یا الله

تو را به حقّ ِ،اباعبدالله

او که از مرکب افتاد،لب تشنه ای که جان داد،در بین قتلگاهی

یا ربّی یا الهی...

احادیث موضوعی (سخاوت)

حدیث (1) امام على علیه السلام :

اَلسَّخاءُ یُکسِبُ المَحَبَّةَ و َیُزَیِّنُ الاخلاقَ؛

سخاوت، محبّت آور و زینت اخلاق است.

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 378 ، ح 8523

حدیث (2) امام صادق علیه السلام :

السَّخَاءُ مِنْ أَخْلَاقِ الْأَنْبِیَاءِ وَ هُوَ عِمَادُ الْإِیمَانِ وَ لَا یَکُونُ مؤمنا [مُؤمِنٌ‏] إِلَّا سَخِیّاً- وَ لَا یَکُونُ سَخِیّاً إِلَّا ذُو یَقِینٍ وَ هِمَّةٍ عَالِیَةٍ لِأَنَّ السَّخَاءَ شُعَاعُ نُورِ الْیَقِینِ- مَنْ عَرَفَ مَا قَصَدَ هَانَ عَلَیْهِ مَا بَذَلَ

سخاوت از اخلاق پیامبران و ستون ایمان است . هیچ مؤمنى نیست مگر آن که بخشنده است و تنها آن کس بخشنده است که از یقین و همّت والا برخوردار باشد ؛ زیرا که بخشندگى پرتو نور یقین است . هر کس هدف را بشناسد بخشش بر او آسان شود .

مصباح الشریعه ص 82 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 68، ص355، ح17

 

ادامه مطلب ...

نماز لیله الرغائب

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز لیله الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب گویند که بسیار با فضیلت می باشد و کیفیت نماز این شب چنین است: در اولین روز پنج شنبه ماه رجب روزه می داری و چون شب جمعه داخل شد ما بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز می گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه حمد و سه مرتبه سوره انا انزلنا و دوازده مرتبه سوره توحید و چون از نماز فارغ شدی هفتاد مرتبه اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی اله می گویی سپس به سجده می روی و هفتاد مرتبه سبوح قدوس رب الملائکه و الروح می گویی. پس سر از سجده بر می داری و هفتاد مرتبه می گویی: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم پس باز به سجده می روی و هفتاد مرتبه سبوح قدوس رب الملائکه و الروح می خوانی سپس حاجت خود را می طلبی انشا الله براورده می شود.

حضور قطعی سردار سلیمانی در این کانال +تصاویر

سردار سلیمانی و سایر سرداران دفاع مقدس در این کانال ها رویت شده اند.
به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها می توان کانال های مختلفی در شبکه های اجتماعی یافت، اغلب افراد با گوشی های هوشمندشان عضو آن هستند و ادمین های مختلف با هر ترفندی سعی در جذب بیشتر مخاطب برای کانال هایشان هستند،اما برای شما از کانالی می گوییم که سردار سلیمانی و همرزمانش، خرازی، همت، باکری و ... در آن سالها عضو بودند.

حضور قطعی سردار سلیمانی در این کانال +تصاویر

 
ادامه مطلب ...

بهترین دعا برای شب لیله الرغائب

شرط مسلمانی نیست که برادران و خواهران مسلمانمان در سوریه، ‌فلسطین، عراق، افغانستان،‌ بحرین و.....جای جای این جهان در زیر ظلم و ستم چکمه های استکبار و صهیونیزم و هابیت باشند و من و تو در این شب بزرگ دست به دعا برای رهایی و نجات آنان بلند نکنیم .
،نخستین شب جمعه ماه پربرکت رجب «لیله الرغائب» است . من و تو در این شب بزرگ دست به دعا برای رهایی و نجات مسلمانان سوریه، ‌فلسطین، عراق، افغانستان،‌ بحرین و.....از ظلم استکبار، صهیونیزم و وهابیت بلند خواهیم کرد.
امشب شب لیله الرغائب است. هرچه فکرکردم بزرگترین آرزو و بهترین دعا چه دعایی برایم است ناخود آگاه به یادسخنی از پیامبر نور و رحمت برای عالمیان افتادم که فرموده اند" من اصبح لایهتـم بامور المسلمین فلیـس منهم و مـن سمع رجلا ینادى یا للمسلمیـن فلم یجبه فلیس بمسلم .

 
ادامه مطلب ...

“محور مقاومت” برای حمایت از سوریه مقابل دنیا خواهد ایستاد

“شیخ نامس” فرمانده مرکزی نیروهای دفاع ملی و رهبر عشیره “نامس” در استان حسکه سوریه همچنان پای دولت قانونی سوریه ایستاده و از عزم عشیره بزرگ خود برای بیرون راندن تمام تروریست‌ها از کشور سخن می‌گوید. “شیخ فایز عبدالرحمن شیخ نامس”، فرمانده مرکزی نیروهای دفاع ملی مناطق “حاره نظامی” و “حاره نامس” در شهر حسکه […]

  ادامه مطلب ...

عکس/ مدافع‌ کانادایی حرم‌ حضرت‌زینب(س)

«حمزه علی یاسین» در تاریخ هفتم بهمن ماه سال 1372 (27 ژانویه 1994) در خانواده‌ای لبنانی الاصل در شهر "مونترآل" کانادا چشم به جهان گشود. وی پس از آن‌که حرم‌ها و اماکن مقدس شیعی در کشور سوریه مورد تهدید گروه‌های تروریستی ـ تکفیری قرار گرفت؛ به عنوان مدافع حرم عازم این کشور شد. این جوان کانادایی لبنانی الاصل سرانجام در روز جمعه سوم مرداد 1393 (25 جولای 2014) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.
عکس/ مدافع کانادایی حرم حضرت زینب(س)

عکس/ مدافع کانادایی حرم حضرت زینب(س)

تصاویر/ کوچکترین مدافع حرم ایرانی

« سید رضا » کودک ۴ ساله اهوازی در میان مدافعان حرمین عسکریین (ع) در سامرا است که تصاویر او را در زیر می بینید.

زندگینامه شهید سرلشگر منصور ستاری





سرلشکر شهید ، منصور ستاری در سال 1327 در روستای ولی آباد ورامین دیده به جهان گشود . پدرش ، مرحوم « حاج حسن » شاعری فاضل بود که دیوانی از او به نام «ماتمکده عشاق » به یادگار مانده است . 


منصور ستاری دوران ابتدایی را در مدرسه ولی آباد ورامین و دوران متوسطه را در قریه « پوینک » باقر آباد به پایان رسانید . وی در طول دوران تحصیل همواره یکی از شاگردان ممتاز کلاس به شمار می‌رفت . 

شهید بزرگوار پس از اخذ دیپلم متوسطه ، در سال 1346 وارد دانشکدة‌افسری شد و پس از پایان دورة‌دانشکده به درجة ستوان دومی نایل آمد . در سال 1350 جهت طی دورة‌علمی کنترل رادار به کشور آمریکا اعزام شد و پس از گذراندن دورة‌یکساله ، در سال 1351 به ایران بازگشت و به عنوان افسر کنترل شکاری نیروی هوایی مشغول به کار شد . 

  ادامه مطلب ...

روش جالب شهید صیاد شیرازی در برخورد با خطای بچه ها

افسران - روش جالب شهید صیاد شیرازی در برخورد با خطای بچه ها



 پدرم خیلی زیبا و موثر به ما تذکر می داد. دعوا کردنش همیشه غیرمستقیم بود، یعنی اصلاً دعوا نمی کرد. وقتی اشتباه می کردیم سرمان داد نمی کشید یا حرفی نمی زد که به ما سخت بگذرد. تذکر می داد، آن هم چطوری! وقتی کار اشتباهی انجام میدادیم، صدایمان می کرد، می برد تو اتاقش. با هم می نشستیم. بابا سوره والعصر را می خواند. حالا من دل تو دلم نبود که من چکار کردم. این طرز تذکرش از صد تا داد زدن و دعوا کردن برایمان سنگین تر بود. آن قدر زیبا و با ادب حرف می زد که به خودم قول می دادم دیگر اشتباهم را تکرار نکنم.

هبر انقلاب؛ دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند؛ در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟! ۹۵/۱/۱۱

#رژیم_صهیونیستی :
هزینه نظامی رژیم صهیونیستی که در سال 2001 معادل 2.11 میلیارد دلار بود در سال 2015 به 15.6 میلیارد دلار ارتقا یافت.
این میزان اعتبار به نسبت جمعیت،جغرافیا و درآمد این رژیم، حداقل شش برابر هزینه نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.
(اعضای اروپایی ناتو مجموعا 180 میلیارد دلار یورو هزینه نظامی دارند که دومین هزینه نظامی پس از هزینه نظامی موشکی 682 میلیارد دلاری آمریکا به شمار می رود.)
پیش بینی می شود بودجه نظامی رژیم صهیونیستی تا سال 2020 به 80 میلیارد دلار برسد.

#عربستان_سعودی:
عربستان سعودی در سال 2013 میلادی با افزایش 14 درصدی بودجه نظامی خود در مقایسه با سال 2012، و رساندن آن به 67 میلیارد دلار بیشترین هزینه موشکی نظامی را در میان کشورهای خاورمیانه داشته است.
این بودجه از هزینه نظامی کشورهایی هم چون فرانسه، بریتانیا و ژاپن بیشتر است.

#ترکیه:
این کشور طی یک دهه گذشته سالانه حدود 4 میلیارد دلار برای توان موشکی و نظامی خود هزینه کرد.
هزینه نظامی ترکیه در چند سال اخیر با ارتقایی چشم گیر به سالانه 18 تا 25 میلیارد دلار در سال رسید و پیش بینی می شود تا سال 2023 دو برابر شود.

سیر تا پیاز پرونده مینو خالقی، از تایید صلاحیت پیش از انتخابات تا ابطال آرا پس از انتخابات

منتخب سوم مردم اصفهان در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی با ابطال آرای خود توسط شورای نگهبان مواجه شد. دلیل اما رسانه‌ای نشد و منتخب در بیانیه‌ای از امام زمان و رهبری استمداد طلبید.

نتایج انتخابات مجلس دهم حاکی از آن بود که مینو خالقی نامزد  30 ساله دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رای توانسته است منتخب سوم مردم اصفهان برای حضور در مجلس آتی شود. منتخبی که شورای نگهبان صلاحیتش را پیش از برگزاری انتخابات تایید و مردم شهر نیز به او رای داده بودند؛ تا روز چهارم فروردین یکی از 5 نماینده راه یافته به مجلس دهم بود.

به گزارش خبرآنلاین، اما در این روز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی! خبری که در ابتدا به شایعه بیشتر شباهت داشت تا حقیقت. رسول زرگر استاندار اصفهان در نشست خبری خود گفته بود: طبق اطلاعیه شورای نگهبان، صحت آرای منتخبان اول، دوم، چهارم و پنجم مورد تایید است، اما آرای نفر سوم باطل و انتخابات اصفهان به میان دوره‌ای منتقل شده است .  

شایعه ای در کار نبود و بعد از اعلام این موضوع توسط استاندار، سیامک ره پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان نیز در مورد ابطال  آرای مینو خالقی بیان کرد: این فرد رد صلاحیت نشده است، بلکه آرای وی از طرف شورای نگهبان ابطال شده است و انتخابات مجلس در اصفهان برای انتخاب جایگزین این فرد به انتخابات میان دوره‌ای انتقال یافت. ره پیک اما در میان صحبت های خود اشاره ای به دلیل این ابطال نکرد.حالا دیگر همه چیز رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت. آرای مینو خالقی باطل شده بود و هیچ کس نمی دانست به چه علت.

استمداد خالقی از امام زمان و رهبری 

بعد از سخنان ره پیک، مینو خالقی در کانال تلگرامی خود در بیانیه ای از امام زمان و رهبری برای استیفای حقش یاری طلبیید. در بخشی از این بیانیه آمده است: امروز همانند روزهای گذشته و در شروع اولین روز کاری فروردین ماه به دنبال استیفای حقوق خود و مردمی که مرا منتخب خود دانسته‌اند، از طرق قانونی و حقوقی هستم. من مینو خالقی، دختر سی ساله وطن که با هزاران امید و آرزو برای سازندگی کشورم وارد این عرصه شده‌ام، هر روز و همیشه به رحمت بی‌کران عزت‌دهنده واقعی که همانا آفریدگار یکایک ماست امیدوارم و در این مسیر خطیر احقاق حقوق، از مقام بلند مرتبه حضرت پروردگار، آقا امام زمان (عج) و رهبر معظم و عالیقدر نظام جمهوری اسلامی ایران، کمک و یاری می‌طلبم.(اینجا) او در  این بیانیه خودش را فرزند نظام که مورد تایید شورای نگهبان واقع شده است برشمرد.

اختلاف نظر شورای نگهبان و مسئولان وزارت کشور: استنباط‌ها متفاوت است؟

اگرچه وزارت کشور تا پایان نخستین هفته از نوروز در قبال این موضوع سکوت کرده بود اما حسینعلی امیری  قائم مقام وزیر کشور در حاشیه مراسم ترحیم مادرهمسر رئیس جمهور، در پاسخ به علت ابطال آرای مینو خالقی گفت: دلیل این موضوع را از شورای نگهبان بپرسید. استنباط ما با شورای نگهبان در خصوص ابطال آرای منتخب سوم اصفهان متفاوت است.

محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی، نیز در رابطه با قضیه ابطال آراء در اصفهان گفت: نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور درباره انتخابات اصفهان از منظر حقوقی متفاوت است.  وی در روزهای بعد اما موضع شفاف تری اتخاذ کرد و در مورد اختیار تصمیم گیری برای اعتبار نامه منتخبان مجلس دهم اظهار کرد: ما معتقدیم که طبق فصل سوم ماده ۵۲، شورای نگهبان در مورد همه داوطلبان نظر نهایی خود را داده است و اگر پس از انتخابات در مورد صلاحیت فردی بحثی وجود دارد مجلس باید در تایید اعتبارنامه این داوطلب اعمال نظر کند، نه شورای نگهبان.

همچنین محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نخستین نشست خبری خود در سال 95 در پاسخ به سوالی درباره رد صلاحیت مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس دهم گفت: وزارت کشور نظرات خود را به صورت مکتوب و مستدل در جلساتی به شورای نگهبان ارائه داده و معتقد است اگر موضوعی باشد، باید در مرحله بررسی اعتبار نامه در مجلس پیگیری شود.

نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان اما ابطال آرای نامزد منتخب اصفهان را به دلیل عدم صلاحیت و بنابر تفسیر و برداشت از قانون طبق نظر اعضای شورای نگهبان، اقدامی قانونی و امکان پذیر دانست.

موافقان و مخالفان، واکنش‌‌ها به ابطال آرای منتخب سوم اصفهان

ابهام در مورد رد صلاحیت یا ابطال آرای مینو خالقی همچنان ادامه داشت و خود او نیز ترجیح داد در این میان سکوت پیشه کند. این اتفاق اما با واکنش هایی از سوی چهره های سیاسی و حقوقی مواجه شد. علی مطهری نماینده منتخب مجلس دهم بررسی و تصمیم گیری در مورد اعتبارنامه افراد را وظیفه مجلس برشمرد و در این رابطه گفت: این موضوع باید به نظر مجلس در بررسی اعتبارنامه ها موکول می‌شد و این کار شاید بهتر بود. ضمن اینکه اتهاماتی که ارائه دادند محکم نیست. نظیر اینکه ایشان در خارج از کشور با مردی مصافحه کرده هم خیلی قابل اثبات نیست ضمن اینکه دست دادن در صورتی که با دستکش باشد بلااشکال است.  حجت الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دوره اصلاحات نیز ابطال آرای یک منتخب در حوزه‌ای که پنج نامزد دیگر هم نامشان در یک برگه رأی نوشته شده است را غیر ممکن خواند و افزود: اصلا بحث فراتر از موضوع خانم خالقی است. موضوع این است که بعد از برگزاری انتخابات نمی‌شود آرای فردی را باطل کرد. روی حرف ما فقط خانم خالقی نیست که بخواهد وارد مجلس بشود یا نشود. حرف ما درباره این روند از منظر قانون است؛ بنابراین باید وزارت کشور به وظیفه قانونی خود عمل کند و اعتبارنامه این خانم را به مجلس بفرستد و بگذارد که همه چیز مسیر قانونی خود را طی کند .

همچنین سیدعلی نکویی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان از تنظیم و ارسال دو نامه به شخص رییس جمهور برای ورود به چالش انتخاباتی در اصفهان خبر داد و تاکید کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان از رای صادره برای منتخب سوم اصفهان بی‌اطلاع است، اما بر اساس بیانیه‌های ایشان کلیه اتهامات وارد به خود را رد کرده و پیگیر اعتراض خود از مراجع قانونی است.

بهمن کشاورز رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری منتفی شدن انتخاب مینو خالقی را دارای ابهام دانست و در این مورد گفت: وقتی نماینده‌ای عملا انتخاب شده و مردم به او رای داده‌ باشند سلب عنوان نمایندگی از او کاری دشوارتر و مهم‌تر است. آنچه در قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است موید آن است که مقوله «ابطال» صرفا درخصوص کل انتخابات یک حوزه انتخابیه یا شعبی که در سرنوشت انتخابات تاثیر تعیین کننده دارند و یا برگ رای مطرح است اما درخصوص کل آراء یک داوطلب خاص مطرح نشده است.

محمود صادقی نماینده منتخب مردم تهران نیز در تحلیل خود ابطال آرای یک منتخب پس از انتخابات را به لحاظ قانونی دارای ایراد خواند و افزود: در خود قانون انتخابات تبصره 3 ماده 52 گفته شده است که شورای نگهبان بعد از دوره قانونی بیست روزه نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تایید یا رد صلاحیت کاندیداها به وزارت کشور اعلام خواهد کرد. تفسیر آن این است که اینطور نیست که مهلت نظارت شورای نگهبان نامحدود باشد. از طرفی  بر اساس این نظر انتخابات صورت گرفته و  اگر الان ایرادی وجود دارد، ولو نسبت به صلاحیت یک فرد، دیگر ماموریت شورای نگهبان خاتمه یافته است.

اعتراضات به مجلس نیز کشیده شد و کمال‌الدین پیرموذن نماینده اصلاح طلب مجلس پشت تریبون ناطقین با انتقاد از ابطال آرای خالقی گفت: از آن جا که امروز زنان ایرانی بیش از پیش با آشنایی با حقوق و داشتن تحصیلات عالیه و تجربه طالب مشارکت وسیع اجتماعی هستند، با بی توجهی و بی مهری به حق انتخاب شهروندان اصفهانی با روش غیر قانونی حق نمایندگی خانم مینو خالقی را از وی سلب نکنید.

در این میان نیز، بودند افرادی که از اقدام شورای نگهبان دفاع کردند، حجت الاسلام موسی قربانی عضو هیات نظارت بر انتخابات تهران اما، ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به جهت استصوابی بودن نظارت این شورا، اقدامی قانونی برشمرد. وی همچنین تاکید کرد که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این مجلس در اموری تصمیم گیری می کند که از دید شورای نگهبان دور افتاده باشد و در این مورد هم وقتی شورای نگهبان یک نامزد را رد صلاحیت کرده باشد، دیگر کار به بررسی اعتبار نامه وی در مجلس نمی رسد.(اینجا) حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو هیات نظارت بر انتخابات تهران نیز در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص ماجرای پیش آمده بر سر آراء مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان توسط شورای نگهبان گفت: براساس قانون، شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات حق نظارت استصوابی دارد، یعنی در هر مرحله‌ای از انتخابات این شورا می‌تواند افرادی که تایید صلاحیت شدند را مجددا ردصلاحیت کند.

ابهام‌ها در مورد علت ابطال آرای مینو خالقی

علت رد یا ابطال آرای نماینده منتخب سوم مردم اصفهان، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و با حواشی متعددی همراه است. برخی پخش شدن عکس های شخصی و خانوادگی وی در فضای مجازی و در اختیار قرار گرفتن آن ها توسط شورای نگهبان را علت رد صلاحیت خالقی می دانند.

سید علی نکویی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در این رابطه می‌گوید: ازنظر اخلاق دینی سرک کشیدن به زندگی خصوصی و واکاوی آلبوم‌های خانوادگی افراد کار درستی نیست و در این مورد خود شخص باید پاسخگو باشد. گفته می‌شود فردی از کاندیداهای جناح رقیب با ارتباطاتی که چیستی و چگونگی آنها معلوم نیست اسناد و مدارکی علیه خانم خالقی به شورای نگهبان تسلیم کرده و این اسناد اکنون محل استناد این شورا برای ابطال آرای منتخب سوم شهرستان اصفهان شده است. وی در واکنش به این شائبه که شخص منتخب سوم مستندات شورای نگهبان علیه خود را تایید کرده است، افزود: بر اساس شنیده‌ها خانم خالقی در واکنش به اسناد و مدارکی که شورای نگهبان بر اساس آنها آرای او را باطل اعلام کرده با استناد به فرموده امام خمینی (ره) از عبارت " میزان حال مردم است" استفاده کرده و شورای نگهبان نیز از این جمله این‌گونه استنباط کرده است که خانم خالقی وجود این اسناد را تایید کرده و به این ترتیب حکم خود را به صورت رسمی و رسانه‌ای به اطلاع عموم رسانده است.

اما حجت السلام حسین ابراهیمی نیز در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید کرد علت اینگونه ردصلاحیت‌ها نباید رسانه‌ای شود چرا که این موضوعات با حیثیت و آبروی افراد سروکار دارد، شورای نگهبان در جهت حفظ حیثیت افراد نمی تواند علت را رسانه‌ای کند. چون ممکن است صلاحیت فرد برای مجلس رد شده باشد و مانعی برای حضور او در دیگر مناصب وجود نداشته باشد. اگر قرار باشد دلیل این موضوعات بیان شود، سرمایه و آبروی فرد به باد فنا می‌رود.

روزنامه وقایع اتفاقیه در شماره روز دوشنبه مورخ 95/1/16 گزارشی منتشر کرد با تیتر "روایت رد صلاحیت جنجالی". در این گزارش، رد صلاحیت مینو خالقی را دو مرحله ای، یکبار قبل و یکبار بعد از انتخابات برشمرد. در مرحله اول خالقی در ابتدا از طرف هیئت نظارت رد‌صلاحیت شده بوده است و به دلیل نزدیکی و رفاقت دیرینه‌ای که پدر او -که به گفته نکویی در ادوار قبل عضو هیات نظارت اصفهان بوده- با احمد سالک، نماینده فعلی مجلس داشته است، با وساطت آنها شورای نگهبان خانم خالقی را تأیید صلاحیت می کند.

این روزنامه در ادامه نوشته بود «همسر یکی از مقامات شهری اصفهان که در انتخابات هزینه بسیار زیادی خرج کرده و شائبه تخلفات گسترده ای در مورد او وجود داشت و همچنین فیلم تخلفاتش در اختیار نهادهای مربوطه است، وقتی متوجه می‌شود که قرار است آرای وی در برخی صندوق ها ابطال شود و ممکن است وی رأی نیاورد و مینو خالقی که با اختلاف کمی از فرد مورد نظر رأی آوره است در لیست بماند، موضوع سفر چین و عکس‌های مربوط به سفر مینوخالقی را منتشر می‌کند».

این اظهارات در همان روز قویا از سوی مینو خالقی تکذیب گردید. وی در واکنش به این اظهارات در یادداشتی در کانال تلگرامی خود مطلب منتشر شده در روزنامه وقایع اتفاقیه را نه تنها کذب، بلکه عجیب و مضحک برشمرد و نوشت: این مطلب به هیچ وجه هیچ ارتباطی با اینجانب نداشته و محتوای آن بسیار از حقیقت به دور است و اینگونه اظهارات از طرف هر کس که باشد مغرضانه بوده و با نیت تخریب و سنگ اندازی در مسیر حل مسأله می باشد. 

حالا باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا علت ابطال آرای مینو خالقی رسانه ای می شود تا مردمی که پای صندوق ها رفتند و به او رای دادند؛ نسبت به مطالبه خود پاسخی دریافت کنند؟ آیا اعتبار نامه او برای بررسی به مجلس فرستاده می شود؟ دولت در این مورد واکنشی خواهد داشت؟ خود مینو خالقی چطور؟ سکوتش را خواهد شکست و علت ابطال آرای خود که مقیمی پیش از این گفته بود به وی ابلاغ شده است را رسانه ای می کند؟ باید منتظر ماند و دید.