پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

یک رسانۀ غربی «روز و تاریخ» آغاز جنگ جهانی سوم را اعلام کرد!


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   روزنامه "Daily Star" اعلام کرد جنگ جهانی سوم روز شنبه 13 مه همین سال آغاز می شود. "گورتسیو فیلیگاس"، پیشگوی پرتغالی به این روزنامه گفت روز 13 مه، جنگ هسته ای بین آمریکا، روسیه و کره شمالی آغاز می شود.
 
وی گفت مردم باید تا اکتبر 2017 هشیار باشند؛ زیرا این ماه، ماه بسیار حساسی خواهد بود و انفجارهای بزرگی در این ماه به وقوع خواهد پیوست.
 
شایان ذکر است که این پیشگوی پرتغالی پیروزی ترامپ در انتخابات 2015 آمریکا و حمله موشکی به سوریه را هم پیش گویی کرده بود.
 
وی گفت: "دیدم که گلوله های آتشین از آسمان به زمین می ریزند... مردم می دوند و سعی می کنند خود را از ویرانی ها نجات دهند. من معتقدم که همه اینها نشانه ای از اصابت موشک های هسته ای به شهرها و بر روی مردم در سراسر جهان است".
 
ان روزنامه تصریح کرده که "فیلیگاس" سالهاست که وقوع جنگ جهانی سوم را پیشگویی کرده است اما مردم به گفته های او شک دارند.

مقابله با زره‌پوش‌های انتحاری داعش آسان‌تر شد +عکس

سلاح ایرانی حیدر


در نبردهای جدید منطقه خصوصا در جریان مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه، شاهد استفاده گسترده این تروریست‌ها، از خودروهای انتحاری هستیم که در بسیاری از موارد نیز خودروهای مذکور زره‌پوش هستند.  ادامه مطلب ...

تصادف مرگبار پراید با چهار دختر دانش آموز

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرهنگ یوسف ملک زاده فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: ظهر امروز  یک دستگاه خودرو پراید با 4 نفر دانش اموزان دختر در شهرک شهید مطهری شیراز برخورد کرد. 
 
وی ادامه  داد:راننده خودروی پرایدی که با چهار نفر از دانش آموزان دختر در شهرک مطهری برخورد کرده بود  از صحنه متواری شد. 
 
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز افزود:در این میان هرچهار دانش اموز مصدوم و یک نفر از آنان در بیمارستان جانش را از دست داد. 
 
سرهنگ ملک زاده گفت:عمدی یا غیر عمدی بودن تصادف در دست بررسی است. متهم همراه پرونده تحویل مقام قضایی شد. 

وقتی غذا نمیخوریم چه اتفاقاتی در بدنمان رخ می دهد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   برخی از ما برای کم کردن وزن  و یا برای اینکه مشغله کاری زیادی داریم و وقت زیادی نداریم،‌ برخی از وعده های غذایی را حذف میکنیم . حذف وعده های غذایی،‌ به هر علتی که باشد، نتیجه خوبی برای سلامتی ندارد. در این بخش به شما می گوییم که با حذف وعده های غذایی چه میشود تا از این به بعد همه وعده ها را بخورید 
   
 
 ۱ –  بر هم خوردن تعادل هورمون ها 
 
نخوردن یک وعده غذایی در روز، هورمون کورتیزول رو در بدن افزایش می دهد و فرد دچار اضطراب می شود. همچنین، هورمون انسولین افزایش پیدا می کند و سپس به سرعت دچار افت می شود که در نتیجه قند خون نوسان پیدا کرده و دچار بی ثباتی می شود.   ادامه مطلب ...

دستورات غذایی برای آنهایی که کلسترول خون دارند


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بالابودن کلسترول عامل کلیدی بیماریهای قلبی است که میزان مرگ و میر افراد براثر آن سه برابر بیشتر از سرطان سینه و دوبرابر بیشتر از سرطان ریه است. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که کاهش کلسترول خون بزرگ‌ترین لطفی است که فرد می‌تواند برای کاهش این خطر در حق خود انجام دهد.   ادامه مطلب ...

طلاق، پایان خیانت اینترنتی شوهر


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،    آن قدر در افکار خودش غوطه‌ور بود که متوجه نشد چطور مقابل در ورودی دادگاه خانواده رسید. کمی اطراف را پایید، انگار دنبال کسی می‌گشت. چند لحظه‌ای در خیابان مکث کرد. پوشه را چند بار باز و بسته کرد و به برگه‌های داخل آن نگاهی انداخت. خیلی با خودش دل دل کرد که وارد ساختمان دادگاه شود یا نه.   ادامه مطلب ...

مرحوم‌هاشمی از 5 نفر برای حضور در انتخابات نام‌بردند


 مرحوم هاشمی از 5 نفر برای حضور در انتخابات نام بردند/ روحانی این موضوع را پذیرفت هرچند پس از فوت آیت‌الله گفت جواب قطعی نداده است/ من برای نامزدی براساس نظر آیت‌الله عمل کردمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری انتخاب بامحمد هاشمی یکی از ثبت‌نام کنندگان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم گفتگویی داشته است.
 
خلاصه این گفتگو را در ادامه می توانید مشاهده کنید:
 
عصر روز سه شنبه به دفتر مجمع تشخیص مصلحت در ساختمان مرمر که این روزها ساختمان قدس خوانده می شود می رویم برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مسئول دفتر ایشان هنوز در آنجا حضور دارد. 
ادامه مطلب ...

معاون نظارت بر نهاده های مالی سازمان بورس:

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدی گفت:  بازار سرمایه محلی است که قراردادهای اسلامی در آن برگزار می شود و بر اساس آن قرارداد اجاره به اوراق اجاره، قرارداد مشارکت به اوراق مشارکت تبدیل می شود.
 
 
 
بازار سرمایه اسلامی 
 
وی گفت: مقررات مربوط به مالیات سکوک 10 سال پیش در انگلیس به تصویب رسید و این برای این است که مسلمانان بتوانند از این قانون استفاده کنند.

 
سعیدی در ادامه گفت: برخی از شرکت ها و بانک های خارجی از بانکداری اسلامی و اوراق سکوک استفاده می کنند که این امر به این دلیل است تا مسلمانان هم در بانک های خارجی سرمایه گذاری کنند و به این ترتیب سرمایه های آنها هم جذب شود.

او گفت: بحران بین المللی سال 2008 موجب شد تا بانکداری اسلامی مورد توجه ویژه بانک های خارجی قرار بگیرد، در همان سال سوال اصلی این بود که بازار سرمایه اسلامی چیست؟ 
ادامه مطلب ...

وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان بخشهای مختلف نظام، با تأکید بر لزوم استفاده همگان از فرصتها برای خدمت به مردم و سعادتمند کردن جامعه و جوانان، لازمه رونق تولید و اشتغال را پیگیری و نظارت جدی خواندند و خاطرنشان کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تبریک عید نوروز و میلاد با سعادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به ملت، مسئولان و خانواده‌های آنان، پیامِ نو شدن سال را گذشت عُمر و لزوم مراقبت در بهره‌گیری از فرصتها خواندند و افزودند: انسان خردمند و عاقبت‌اندیش از همه ساعات و لحظات برای خدمت و انجام کار خیر استفاده می‌کند.
ایشان با اشاره به فراهم بودن فرصت خدمت به مردم در نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: قبل از انقلاب، چنین فرصتی فراهم نبود اما امروز سعادت یا شقاوت کشور در دست ما مسئولان است و این ما هستیم که می‌توانیم با تصمیم و عمل درست، مردم و جوانان را سعادتمند و اهل بهشت کنیم. 
ادامه مطلب ...

کره شمالی: منتظر رویداد بزرگ و مهمی باشید

موشک کره شمالی


در سایه ارزیابی کارشناسان از احتمال اجرای ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سالروز تولد بنیانگذار این کشور، پیونگ یانگ به خبرنگاران اعلام کرد: منتظر اعلام "رویداد بزرگ و مهمی" باشید.

نسخه ارتش و سپاه برای نیروهای دریایی مشهور جهان

شناور موشک انداز

استفاده از شناورهای سبک موشک انداز در نیروهای دریایی دنیا در حال ایجاد جایگاهی خاص برای خود هستند.

  اگرچه تا سالهای اخیر، بسیاری از کشورهای جهان برنامه هایی برای توسعه شناورهای سبک موشک انداز نداشتند و به سمت ساخت ناوهای بزرگ و سنگین حرکت کرده بودند، اما این رویه چند سالی است که تغییرات محسوسی یافته و اکنون بتعداد قابل توجهی از نیروهای دریایی مناطق مختلف جهان، توسعه این کلاس از شناورها را در دست اجرا داشته و محصولات مختلفی را در این زمینه به بازار ارائه کرده اند. 

ادامه مطلب ...

هدف اصلی نیروهای مسلح حفظ امنیت پایدار است

حفظ امنیت پایدار در کشور، هدف اصلی نیروهای مسلح/ به دنبال افزایش توان پدافندی در سال جدید هستیم

 

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)در جمع کارکنان این قرارگاه ضمن تبریک به مناسبت سال جدید، گفت: هدف اصلی نیروهای مسلح حفظ امنیت پایدار در کشور است و نیروهای مسلح هر سال با افزایش توان نظامی خود سطح بازدارندگی را ارتقاء می‌دهند.


وی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امنیت یکی از شاخص‌های اصلی کشور است و قرارگاه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال جدید مانند سنوات گذشته فعالیت و تلاش خود را برای افزایش توان رزم بازدارندگی به کار خواهد بست.


یگان پهپادی نزاجا توسعه می‌یابد

یگان پهپادی نزاجا  امسال نیز توسعه می‌یابد/ در رزمایش‌ها از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نو و بومی شده بهره خواهیم برد


امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز و در آستانه 29 فروردین «روز ارتش» برگزار شد، اظهار داشت: سال ٩٦ همانطور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار فرماندهان بیان کردند و طبق براوردهای اطلاعاتی، سالی سرشار از امنیت و ارامش و مقطع گشایش افق های جدید برای نزاجا خواهد بود.
امیر حیدری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال ٩٦ چهار خط تولید قطعات مورد نیاز انواع تجهیزات عمده و راهبردی را راه اندازی می‌کنیم که این یک حرکت بی‌سابقه، انقلابی و جهادی است و در ابعاد مختلف پاسخگوی نیازمندی های تسلیحاتی و تجهیزاتی خواهد شد.
فرمانده نزاجا افزود: برنامه داریم تا این پهپادها را برای عملیات در شب و با برد بلند و طول مدت عملیاتی که مورد نیاز است آماده کنیم و هم اکنون نیز درحال گسترش این یگان در کل کشور هستیم.



برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان در آب‌های دریای عمان

برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان در آب‌های دریای عمان


 رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان با نظارت کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان از (روزچهارشنبه) بین نیروهای دریایی دو کشور در آب‌های دریای عمان برگزار می‌شود. 
بر اساس این خبر در ادامه برگزاری اجلاس سیزدهم کمیته مشترک نظامی ایران و عمان، هیات نظامی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان و فرماندهان نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و فرماندهان پلیس سلطنت عمان دیدار کرد. 
بنا به گفته سردار سرتیپ پاسدار «قدیر نظامی» رئیس کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، در این ملاقات‌ها مقامات نظامی دو کشور، ضمن بررسی ابعاد همکاری‌های نظامی و دفاعی، بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها بر محور اهداف و منافع مشترک وسایل مورد علاقه تاکید کردند. 
طرفین همچنین با اشاره به اهمیت و نقش نیروهای مسلح دو کشور، بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در تنگه استراتژیک هرمز تاکید کردند. 
همچنین رزمایش مشترک دریایی «امداد و نجات» ایران و عمان، طی دو روز گذشته در اقیانوس هند برگزار شد.

سه افتخار بزرگ امام علی (ع) از نگاه اهل سنت/ علی، نام تمام فرزندان امام حسین / فوائد حکومت در عصر غیبت از دیدگاه امام علی

سه افتخار بزرگ امام علی (ع) از نگاه اهل سنت/ علی، نام تمام فرزندان امام حسین / فوائد حکومت در عصر غیبت از دیدگاه امام علی


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرالمومنین، علی بن ابی طالب، امام شیعیان و مومنان، اول صحابی و داماد پیامبر اکرم (ص)، کاتب وحی و چهارمین خلیفه از خلفای راشدین نزد اهل سنت است. به گفته شیعه و بسیاری از علمای اهل سنت، در کعبه زاده شد.[۱] او نخستین کسی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد و به فرمان خدا و تصریح پیامبر(ص)، جانشین بلافصل رسول خدا (ص) است.[۲] به مناسبت ولادت امام علی، فضائل و مناقب و نیز فرازهای از سخنان و سیره این امام همام، بیان خواهد گردید:  ادامه مطلب ...

سیری در زندگانی امام اول شیعیان

سیری در زندگانی امام اول شیعیان


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،    حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام یکی از فرزانگان تاریخ و یگانه فرزانه و بزرگ مردی که نامش در صدر مردان نامی تاریخ قرار گرفته و با گذشت قریب چهارده قرن از شهادت وی، همچنان شاهد اقبال روزافزون بشر به شناخت آن ابرمرد علم و عمل و کندوکاو جوانب گوناگون شخصیت و ویژگی های وی هستیم؛ چنان که به جرأت می توان او را مردی نامتناهی و رهبر 
  
همه قرون و اعصار و یگانه انسانیت دانست 
  
نوشتارذیل سیری گذرادر حیات علمی و تربیتی آن حضرت دارد که امید است معرفت و بهره مندی بیش تر از راه و رسم علوی را برای خوانندگان به ارمغان آورد.   ادامه مطلب ...

7 شهید مدافع حرم سال 96 / مدافع حرم 23 ساله‌ای که در روز تولدش به شهادت رسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال 96 نیز به مانند سالهای گذشته، فضای ایران اسلامی به عطر شهدای مدافع حرم معطر گشته است و آسمان ایران اسلامی لبریز از شمیم شهادت مدافعان حریم آل‌الله شده است؛ 22 روز از سال 96 گذشته است و در این مدت ایران اسلامی 7 شهید مدافع حرم تقدیم پیشگاه خداوند متعال کرده است.
 
شهید سعید خواجه صالحانی
  
7 شهید مدافع حرم سال 96 / مدافع حرم 23 ساله‌ای که در روز تولدش به شهادت رسید/ وصیت خاصِ شهید تهرانی

سعید خواجه صالحانی نخستین شهید مدافع حرم سال ۹۶ است؛ او عصر روز جمعه ۴ فروردین در نبرد با تکفیری‌ها در سوریه به شهادت رسید؛ شهید صالحانی متولد سال ۶۸ و ساکن پاکدشت بود.
 
سعید خواجه صالحانی از کشتی گیران استان تهران بود. وی که برای چهارمین بار به سوریه اعزام می شد، فرمانده پایگاه سیدالشهدا(ع) شهرستان پاکدشت بود.
 
مراسم وداع با  شهید سعید خواجه صالحانی روز دوشنبه هفتم فروردین در حسینیه بنی فاطمه کوچه عمار شهرستان پاکدشت برگزار گشت. 
ادامه مطلب ...

گزارش ژورنال ارتش آمریکا از اژدر جدید ایران


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «ژورنال ارتش آمریکا» در آخرین شماره خود با اشاره به پرتاب اژدرهای جدید از سوی ایران نوشت: ایران می‌‌گوید که زیردریایی کلاس «غدیر» 95 فوتی هم فن آوری رادار گریزی و هم قابلیت پرتاب موشک و اژدر به صورت همزمان را دارد. 
 
این نشریه می‌نویسد: در حالی‌که این اظهارات شاید غلو باشند، اما این زیردریایی نه تنها می‌تواند خطوط کشتیرانی غیرنظامی بلکه نظامی را با توجه به باریک بودن نسبی خلیج فارس تهدید نماید.   ادامه مطلب ...

ترامپ: کره‌شمالی دنبال دردسر است


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در این پیام توییتری با اشاره به دیدار اخیر خود با همتای چینی‌اش در واکنش به تهدید پیونگ‌یانگ نوشت: کره شمالی دنبال دردسر است. اگر چین تصمیم بگیرد که در این مسئله کمک کند که عالی است اگر نه ما این مشکل را بدون آن‌ها حل می‌کنیم! 
 
این در حالی است که صبح امروز (سه شنبه) پیونگ‌یانگ در واکنش به استقرار یک ناوگروه جنگی ایالات متحده آمریکا در شبه جزیره کره هشدار داد "با نیروی پرتوان سلاح‌هایش" از خود دفاع خواهد کرد. 
 
وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌اش نوشت: "ما آمریکا را به خاطر پیامدهای فاجعه باری که اقدامات مایه انزجار آن به دنبال دارد کاملا پاسخگو خواهیم کرد." 
 
"جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی آماده است به هرگونه حالت جنگی که آمریکا آرزویش را دارد واکنش نشان دهد." 
 
این کشور گفته است، استقرار این ناوگروه حقانیت کره شمالی در توسعه توانایی سلاح‌های اتمی برای دفاع از خود یا برای انجام حمله‌ای بازدارنده را ثابت کرد. 

ویروسی که به خودپردازها حمله می‌کند


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه روسی « کامرسانت» روش جدید هک « عابر بانک ها» در پیام های مرکز نظارت و واکنش نسبت به حملات کامپیوتری در عرصه اعتباری - مالی توضیح داده شده است. هدف ویروس نه حساب های مشتریان، بلکه پول داخل عابربانک است: با استفاده از ویروس، عابر بانک تمام اسکناس های درشت را به هکر خواهد داد. ویروس با « انتی ویروس» ها قابل شناسایی نیست. 
 
در روسیه برای اولین بار این روش کلاهبرداری را کشف کردند، هر چند در دیگر کشورها با این ویروس آشنا هستند. گفته شد که عابر بانک های تولیدکنندگان بزرگ - « اِن. سی. آر» نیز به دام این ویروس افتاده اند، از اینرو عابر بانک هر بانکی می تواند با این خطر روبرو شود. 
 
تا کنون روش موثر و ساده مبارزه با این ویروس یافت نشده است. از اینرو بانکداران مجبور می شوند عابر بانک ها را بیمه کنند. 
 
ویتالی ویخوف کارشناس امنیت انفورماتیک، پروفسور کرسی حقوق و مالکیت فکری و بازرسی دانشگاه « بائومان» مسکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک در این خصوص گفت که ویروس مذکور در سال 2014 میلادی کشف شد. 
 
اولین بار حمله به عابربانک های روسیه از اوایل سال 2014 میلادی به ثبت رسید. اما هم اکنون به دلیل عملیات ویژه مربوطه که طی آن گروه جنایی بزرگی بازداشت شد، بهتر با این ویروس آشنا هستیم. این ویروس به گروه ویروس « ترویان» تعلق دارد. این ویروس می تواند هم از راه دور و هم بطور مستقیم نرم افزار را از کار بیاندازد. این ویروس را می توان از دیسک و یا « یو. اس.بی» کپی کرد. به عنوان مثال، با کمک این ویروس می توان دستور داد که به جای 40 اسکناس 100 روبلی، اسکناس های 5 هزار روبلی پرداخت شود (عابر بانک در هر عملیات مالی بیش از 40 اسکناس پرداخت نمی کند)». 
 
وی متذکر شد که مشتریان بانک با نوعی محدودیت دریافت اسکناس درشت روبرو شدند. اما از نقطه نظر امنیت این کار ضروری است. 
 
مشتریان بانک پس انداز « اسبربانک» و « و.ت.ب» روسیه می دانند که در بعضی از عابر بانک ها محدودیت استفاده از اسکناس های درشت وضع شده است که تا حدی باعث ناراحتی مشتریان می شود، اما امنیت در این جا مهم تر است و در این رابطه باید از تمام کارمندان بخش تأمین امنیت تمام بانک های بزرگ روسیه حمایت کرد».