پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

فرزندان رهبر انقلاب در حاشیه بازدید از کرمانشاه + عکس

بامداد دیروز رهبر انقلاب به طور سرزده به اتفاق هیئت همراه و فرزندانشان برای بازدید از مناطق زلزله زده به کرمانشاه سفر کردند. 

تصویر زیر رهبر و فرزندان ایشان را در حاشیه این بازدید نشان می‌دهد. 

 فرزندان رهبر انقلاب در حاشیه بازدید از کرمانشاه

10تصویر حیرت انگیز از جنگ جهانی اول

10تصویر حیرت انگیز از جنگ جهانی اول

 جنگ جهانی اول یا جنگ بزرگ به مدت 4 سال طول کشید؛ این جنگ که از سال 1914 تا 1918 رخ داد بزرگترین تلفات را(بیش از 10میلیون کشته) برای بشر تحمیل کرد.

جنگ جهانی اول به دنبال ترور ولیعهد امپراتوری اتریش-مجارستان توسط یک ملی گرا در سارایه‌وو بوسنی به وقوع پیوست؛ در نتیجه  این اقدام تروریستی اتریش-مجارستان به صربستان اولتیماتوم داد و امپراتوری روسیه که متحد صربستان بود به بسیج نیروهای خود دست زد. بسیج نیروهای روسیه از آن طرف باعث نگرانی متحد اتریش-مجارستان، یعنی امپراتوری آلمان شد. این نگرانی باعث شد تا آلمان به متحد روسیه، یعنی فرانسه حمله کند و این شروع جنگ بزرگ بود.

در ادامه تصاویر عجیبی از جنگ جهانی اول را خواهید دید: 

ادامه مطلب ...

پیام سرلشکر سلیمانی به محضر مقام معظم رهبری:

پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام و این پیروزی بزرگ را به حضرتعالی و جهان اسلام تبریک می‌گویم

 ،فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.

در پی پیروزی تاریخ ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه امریکایی - صهیونیستی در "ابوکمال" رقم خورد؛ سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام مهمی به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) منتشرکرد.  

ادامه مطلب ...

واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه

واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه+عکس

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهاندفاع مقدس با انتشار پستی در اینستاگرام به پایان داعش   در عراق و سوریهاشاره کرد و نوشت:

"پایان داعش
داعش برای حفظ شریان حیاتی‌اش در «بوکمال» همه تلاش خود را به خرج داد ؛ چرا که این نقطه نیزاری، آخرین محل اختفایش بود.

داعش در دو هفته گذشته از هیچ کوششی برای حفظ خود در منطقه فروگذار نکرد، اما با پیروزی های مقاومت، محور سازمانی خود را به طور کامل از دست داد و منطقه از لوث وجودش پاکسازی گردید.

با آزادی بوکمال، پرونده فتنه داعش برای تجزیه دولت های اسلامی برای همیشه بسته شد. داعش پایان یافت، اما مقاومت همچنان ادامه دارد."

واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه

واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه+عکس

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهاندفاع مقدس با انتشار پستی در اینستاگرام به پایان داعش   در عراق و سوریهاشاره کرد و نوشت:

"پایان داعش
داعش برای حفظ شریان حیاتی‌اش در «بوکمال» همه تلاش خود را به خرج داد ؛ چرا که این نقطه نیزاری، آخرین محل اختفایش بود.

داعش در دو هفته گذشته از هیچ کوششی برای حفظ خود در منطقه فروگذار نکرد، اما با پیروزی های مقاومت، محور سازمانی خود را به طور کامل از دست داد و منطقه از لوث وجودش پاکسازی گردید.

با آزادی بوکمال، پرونده فتنه داعش برای تجزیه دولت های اسلامی برای همیشه بسته شد. داعش پایان یافت، اما مقاومت همچنان ادامه دارد."

اظهارات تازه خواهران مرموز که حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بودند

اظهارات تازه خواهران مرموز که حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بودند+عکس

  تیری و لیندا جامیسون دو خواهر آمریکایی هستند که ادعا دارند قبل از وقوع حادثه 11 سپتامبر آن را پیش بینی کرده بودند و این در حالی است که بسیاری از کاربران چیزی از  صحبتهای این دو خواهر در رسانه ها به یاد نمی آورند.

اکثر کاربران عنوان کرده اند که این اولین باری است که نام از آنها به گوششان خورده یا تصویری از این دو نفر می بینند.

اکنون اظهارات تازه آنها را درباره وقایع احتمالی در سال 2018 مشاهده نمایید.

ممنوعیت استفاده از waze توسط تاکسی یاب های اینترنتی

ممنوعیت استفاده از waze توسط تاکسی یاب های اینترنتی

 تاکسی یاب های اینترنتی اخیرا فعالیت گسترده ای در کشور دارند و از سوی مردم نیز استقبال زیادی از آنها صورت گرفته است.
بیشتر رانندگان این تاکسی یاب ها برای رفت و آمد خود در سطح شهر ازاپلیکیشن مسیریابی waze کمک می گیرند، این در حالی می باشد که مدتی است این اپلیکیشن توسط مقامات قضایی فیلتر شده است و دسترسی به آن در ایران بدون استفاده از فیلتر شکن امکان پذیر نیست.

به تازگی تاکسی یاب های اینترنتی کشورمان در اطلاعیه ای از رانندگان خود خواستند تا از اپلیکیشن مسیریاب waze استفاده نکنند. در این اطلاعیه آمده است که به دستور مقام قضایی، از تاریخ ۳۰ آبان تمام اپلیکیشن‌های درخواست خودرو موظف به منع استفاده از مسیریاب waze توسط کاربران خود هستند.
در این اطلاعیه استفاده از سایر مسیریاب‌های جایگزین و بومی پیشنهاد شده است.

ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله‌زده‌گان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند

ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله‌زده‌گان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند

 به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اولین ساعات وقوع زلزله غرب کشور در محل حادثه حضور داشتند و به امدادرسانی به زلزله‌زده‌گان مشغول بودند. به همین مناسبت سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت‌وگویی انجام دادند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اقدامات ضربتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله‌زده‌گان غرب کشور اظهار کرد: ما از همان دقایق اول زلزله با امیر سرتیپ حیدری ارتباط تلفنی داشتیم و در به صورت دو طرفه درباره زلزله گفت‌وگو می‌کردیم. بنده به اقدامات برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی زمینی ارتش آگاه هستم.

وی افزود: مهم این است که در دقایق اولیه حادثه، فرمانده نیروی زمینی ارتش در صحنه حضوری مقتدرانه داشتند و همچنان به حرکت پرتلاششان برای امدادرسانی به زلزله‌زده‌گان ادامه می‌دهند.

باید مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه آن را سیاسی‌ کنیم

25 سال با جهانگیری همکار بوده‌ام/ باید مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه آن را سیاسی‌ کنیم

سردار وحید حقانیان معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری که به منظور بررسی وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور به قصر شیرین و سرپل ذهاب سفر کرده است، درباره اظهاراتی که دیروز از وی در فضای مجازی پخش شد، توضیحاتی ارائه کرد.

حقانیان که هم اکنون در منطقه سر پل ذهاب به سر می‌برد، اظهار کرد: روز گذشته بنده به منظور بررسی وضعیت زلزله‌زدگان در قصر شیرین بودم و در جمع محدودی از جهادگران سخنانی گفتم که ظاهرا به معاون اول محترم رئیس جمهور برخورده، در حالی که بنده 25 سال با ایشان همکار بودم و قصد توهین و جسارت نداشتم.

وی با بیان اینکه آن سخنان در یک جمع خصوصی صورت گرفت و قرار بر انتشار آن نبود، اظهار داشت: البته اینها یک واقعیت است که ما نباید مسائل این‌چنینی را سیاسی کنیم.

حقانیان افزود: بخشی از این منطقه از جمله محل مسکن مهر بر روی گسل بوده که بسیاری از خانه‌های بتنی که توسط خود مردم هم ساخته شده کاملا فرو ریخته، اما سازه مسکن مهر سالم است.

معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردم مشکلات زیادی دارند که ما باید آنها را کم کنیم نه اینکه طوری صحبت کنیم که 12 میلیون نفر از ساکنان مسکن مهر هم با مشکل مواجه شوند.

شهر "بوکمال" آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

نیروهای مقاومت شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه را کاملا پاکسازی و آزاد کردند، تروریستها به مزارع اطراف گریخته اند و درگیری ها در اطراف شهر ادامه دارد.

گفتنی است؛ شهر بوکمال آخرین منطقه شهری مهم در سوریه بود که همچنان در اشغال داعش بود. ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد که توانسته کنترل این شهر را به دست بگیرد اما ظاهرا به دلیل ضد حمله‌ای گسترده از سوی داعش مجبور شده بود تا فاصله چند کیلومتری اطراف شهر عقب‌نشینی کند.

نیروهای ارتش سوریه که روز جمعه بر چند محله از شهر بوکمال سیطره یافته بودند، امروز این شهر را به طور کامل آزاد کردند تا به این ترتیب به سیطره چهار ساله داعش بر مناطق شهری در سوریه پایان دهند.

داعش اکنون تنها برخی مناطق بیابانی به ویژه در مرکز و شرق سوریه در مجاورت با مرزهای عراق را در کنترل دارد که به نظر می‌رسد پاکسازی این مناطق نیز چندان به طول نینجامد.

بازدید فرمانده نهاجا و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از مصدومان زلزله

امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از مصدومان زلزله عیادت کرد.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نهاجا با حضور در یکی از بیمارستان های تهران از مصدومان زلزله استان کرمانشاه عیادت کردند.


درخواست تحقیق درباره سران سیا به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان


 به نقل از  هافینگتون پست، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی بر اساس نتیجه تحقیقات اولیه خود اعلام کرد مبنای منطقی برای این باور وجود دارد که نیرو‌های نظامی آمریکایی مستقر در افغانستان و نیز سیا در تاسیسات مخفی خود در این کشور، به ویژه از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴، مرتکب جنایات جنگی شکنجه و بدرفتاری با افراد شدند، و این جرائم در برخی موارد تا سال ۲۰۱۴ نیز ادامه یافته است.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی سوم نوامبر در اطلاعیه‌ای به «اتاق پیش از محاکمه» این دیوان اعلام کرد: «مبنای منطقی برای باور ارتکاب جرائم و جنایات جنگی علیه بشریت در درگیری مسلحانه در افغانستان وجود دارد.» 

فاتو بنسودا، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی در اقدامی که سولومون ساکو، رئیس عفو بین المللی آن را «لحظه‌ای تعیین کننده در دیوان کیفری بین المللی» توصیف کرد، خواستار اجازه این دیوان برای شروع تحقیقی شد که بر سران سیا و سران نظامی آمریکا و نیز طالبان و مقامات افغان متمرکز خواهد بود.  

ارتش ۵۰ تریلی "کانکس‌های بهداشتی" به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد

موسوی

فرمانده کل ارتش گفت: ۵۰ تریلی حاوی کانکس‌های حمام و سرویس بهداشتی وارد استان کرمانشاه شده است.

  امیر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه بازدید مجدد از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در جمع خبرنگاران‌ اظهار داشت: در دو روز ابتدایی حادثه زلزله در استان کرمانشاه حضور داشتیم و امروز نیز برای بررسی اقدامات انجام شده به بازدید از این مناطق پرداختیم.

جانشین فرمانده ارتش در مناطق زلزله‌زده + عکس

امیر دادرس

 امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز( شنبه) به مناطق زلزله‌زده غرب کشور سفر کرده است، با حضور در این مناطق از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه قرار گرفت.

آقای آخوندی! دقیقا کجایی؟!

با گذشت چندین روز از حادثه تلخ زمین لرزه در کرمانشاه، روزنامه های اصلاح طلب در اقدامی غیراخلاقی همچنان مشغول موج سواری سیاسی بر اندوه مردم هستند.

این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۴ سال از حضور «آخوندی» در وزارت راه و شهرسازی می گذرد و او باید درباره کارنامه خود درخصوص مسکن پاسخگو باشد، اما در روزهای اخیر هیچ خبری از وی نیست.

بیو گرافی عباس آخوندی+ عکس

نقد اعتماد به چگونگی بازدید روحانی از مناطق زلزله زده

روحانی در سرپل ذهاب کرمانشاه

نحوه بازدید رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده غرب کشور و پیاده نشدن او از ماشین و همکلام و همنشین نشدن با زلزله زدگان موجب انتقاداتی در رسانه‌ها شد.

از جمله روزنامه اصلاح طلب اعتماد در یادداشتی با عنوان «تصویر روحانی» با گلایه نسبت به اینکه چرا روحانی از نزدیک با هموطنان آسیب دیده در حادثه تلخ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه صحبت نکرد، می‌نویسد: «اینجا نقش مشاوران اسم و رسم‌دار رئیس‌جمهور است که به چشم می‌آید و این وظیفه آنهاست که مشاوره دهند و بگویند آقای رئیس‌جمهور باید با مردم حرف بزنید و حرف‌شان را هم بشنوید. فراهم کردن دیداری چند دقیقه‌ای با بازماندگان در یکی از چادرهای احداث شده به قاعده نباید کاری سخت یا در تضاد با پروتکل‌های امنیتی می‌بود اما همراهان و مشاوران رئیس‌جمهور از این پیشنهاد – به هر دلیلی – دریغ کردند. »

در دیدارهای روسای جمهور قبلی یا رهبری از مناطق زلزله‌زده بم یا ورزقان، آنها با مردم همنشین و همکلام می‌شدند و مشکلی هم به وجود نمی‌آمد. تصاویر بازدید روحانی یادآور تصاویر حضور او در روز کارگر در کارخانه سوار بر خودرویش و بدون پیاده شدن از آن بود که همان زمان با اعتراضاتی همراه شد.

هشدار به مکرون در خصوص دخالت در امور داخلی ایران

ولایتی

ولایتی، دخالت رئیس جمهور فرانسه در موضوع موشکی ایران را به نفع مکرون و این کشور ندانست و با هشدار درخصوص مداخله در امور داخلی کشورمان به او توصیه کرد سعی کند مانند مارشال دوگل، حداقل نیمه مستقل باشد.

چرا دولتمردان در زلزله کرمانشاه به مردم دروغ می‌گویند

مسکن مهر

به نظر می‌رسد دولتمردان تدبیر در کنار حامیان رسانه‌ای اصلاح‌طلب خود، که مسؤولیت مدیریت بحران را دارند، خود به تشویش اذهان عمومی مبادرت می‌کنند. 
ادامه مطلب ...

حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه ارتش سوریه در قنیطره


 شبکه تلویزیونی روسیا الیوم به نقل از منابع رسانه‌ای اعلام کرد: ارتش اسرائیل یک پایگاه ارتش سوریه را در استان قنیطره هدف قرار داد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز اعلام کرد یک تانک اسرائیلی اقدام به شلیک هشدار به سمت مواضع ارتش سوریه در نزدیکی روستای حضر کرده‌ است. این اتفاق روز شنبه در نزدیکی جبل الشیخ، واقع در بلندی‌های جولان اشغالی صورت گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد در پی شواهدی مبنی بر ساخت و ساز در یک پایگاه نظامی سوریه در منطقه اشغالی بلندی‌های جولان، این پایگاه هدف آتش توپخانه قرار گرفت.

محمد بن سلمان از ترور جان سالم به در برد

به نقل از روزنامه الدیار، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از تلاشی برای ترورش جان سالم به در برده است.

بر اساس این گزارش، پنج تن از افسران گارد ملی عربستان سعودی که پیش از این، تحت فرماندهی شاهزاده «متعب» (پسر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان) بودند، روز شنبه در تلاش برای ترور محمد بن‌سلمان، به سمت خودروی وی تیراندازی کردند.

محمد بن سلمان از ترور جان سالم به در برد

این افسران، که سوار بر خودرو بودند، به سمت خودروی ولیعهد عربستان سعودی و همراهان او تیراندازی کردند، ولی محمد بن سلمان در این حادثه آسیبی ندید؛ زیرا خودروی وی زرهی و ضدگلوله است، ولی چند تن از محافظان او در این حادثه زخمی شدند.

پس از این حادثه، محمد بن سلمان به سرعت به مقر وزارت دفاع حرکت کرد. تاکنون نیرو‌های امنیتی سعودی موفق به بازداشت و شناسایی هیچ‌کدام از این مهاجمان نشده‌اند.

در حال حاضر، برخی گزارشها از بازداشت شماری از افسران عالیرتبه سعودی حکایت دارد.