پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

کیمیاگر تاریخ؛برنزی به ارزش طلا/علیزاده طلایه‌دار جدید زنان ایران زمین

خبرگزاری فارس: کیمیاگر تاریخ؛برنزی به ارزش طلا/علیزاده طلایه‌دار جدید زنان ایران زمین


به گزارش خبرگزاری فارس، چه افتخار قشنگی است وقتی لقب اولین را به تو می دهند و تو این اولین را رقم می زنی. امروز روز کیمیا علیزاده است. شیردختر ایران زمین. کسی که بعد از 65 سال ورزش حرفه ای در ایران لقب اولین را به خود اختصاص داد. او کاری کرد کارستان.  باید زن باشی تا بتوانی با تمام وجودت و با گوشت و پوست و خونت این لحظه غرور آفرین را احساس کنی. 

چه لحظه ای بود. گویی دلت نمی خواست حضور یک زن ایرانی روی سکوی المپیک به این زودی ها تمام شود. نگاه معصوم و با حیای این ورزشکار دوست داشتنی چه بر دل ما انداخت.

از لحظه ای که کیمیای ورزش ایران برای این مملکت تاریخ سازی کرد در فضای مجازی پر شده از بروز احساسات مردان و زنانی که لبریزند از شور و شعفی وصف ناشدنی اما باید زن باشی تا بفهمی این تاریخ سازی و سربلندی را.

تنها مدال بانوان ایران در المپیک در همه اداور خط بطلانی است بر همه محدودیت ها، بی توجهی ها و بی اهمیتی ها. کیمیا علیزاده ورزش بانوان ایران را دو قسمت کرد. دوران قبل از خودش و بعد از مدال درخشان برنزش. او ورزش بانوان و نگاه به زنان این مرز و بوم را متحول کرد. حالا باید دریچه های تازه را دید. باید درهای بسته به زودی برای زنان باز شود. علیزاده های زیادی هستند که باید کیمیا شوند. این پتانسیل های زیر خاکی دیگر باید سر از خاک در آورند. 

اینکه چه تلاش هایی شده و چه کیمیاگری های شده تا علیزاده 18 ساله ایران زمین این چنین باعث افتخار کاروان ورزش کشورش شود جای مقال دیگری است. اینکه او حتی لایق طلا بود اما به نظر می آمد کم تجربگی مربی ‌اش و آماده نبودن شرایط روحی این دختر دوست داشتنی باعث شد تا این طلای ناب از دست ایران بپرد هم جای این مقال نیست.

بامداد امروز حمیت یک ملت پشت کیمیای عزیزی بود که قرار بود طلسم شکنی کند. او می خواست فریاد بلند زنان ایران را بزند. شاید طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی چراغ کاروان ایران را روشن کردند اما برنز جوان ترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک اشک شوق دیگری داشت. غرور و حس خوشایند دیگری داشت. برنز او فریاد بلندی است مقابل آنهایی که در برنامه های خود اولویتی برای زنان نداشتند و ندارند. آنهایی که ورزش را دو قسمت می کنند و اگر بودجه ای بود و رسید زنان را هم وارد ماجرا می کنند. آنهایی که امروز حتما خود را برای این مدل تاریخی سهیم می دانند و در ادامه سهم خواهی های تمام ناشدنی خود می خواهند نامشان در تاریخ کنار علیزاده باشد اما یادشان رفته و می رود که چه نگاه دست پایینی همیشه به ورزش بانوان داشته اند.

بی شک جامعه بزرگ ورزشی بانوان بامداد غروز انگیز جمعه را فراموش نخواهند کرد و چه بسا زنان قهرمانی که هم پای علیزاده اشک شوق ریختند و با خوشحالی او احساس غرور و شادمانی کردند. برنز علیزاده قطعا راه زندگی زنان ایران زمین را تغییر می دهد و شاید این برنز تلنگری باشد برای آن دست از بانوان همیشه ناامید و نالان که احساس می کنند در دل محدودیت هایی که گاهی تحمیل می شود نمی توان افتخارآفرین باشند. اما جوان با حیای ایرانی که لقب کوچکترین ورزشکار ایران در تمامی اداور المپیک را به خودش اختصاص داد نشان داد می توان زن باشی اما  پرچم پرافتخار ایران را در بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی به اهتزاز درآوری. 

اینکه از حالا به بعد مسئولان ورزشی چه می خواهند کنند تا برنز تاریخی ایران تبدیل به طلا شود و این کیمیا از دست نرود صحبت دیگری است. اینکه فدراسیون تکواندو چه میخواهد کند تا علیزاده های دیگری را رونمایی کند هم داستان دیگری است اما کیمیای عزیز تو قدم محکمی را برداشتی و ورزش بانوان ایران را به گونه ای روشن کردی که خاموشی آن را حتی دیگر نمی توان تصور کرد چه برسد به آن که این اتفاق بیفتد. از حالا به بعد مسئولیت سنگین تری داری و امید یک ملت شدی. به امید روزهای پرافتخار بیشتر. حالا تو طلایه دار ورزش بانوان هستی و امید می رود که روزهای طلایی بیشتری را به مردم کشورت هدیه دهی. 

«آل‌خلیفه» در پنجمین هفته متوالی مانع اقامه نماز جمعه در «الدراز» شد

خبرگزاری فارس: «آل‌خلیفه» در پنجمین هفته متوالی مانع اقامه نماز جمعه در «الدراز» شد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امامان جماعت و جمعه بحرین امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند دولت این کشور برای پنجمین هفته متوالی مانع از برگزاری نماز جمعه در «الدراز» شدند.

در این بیانیه آمده است: در راستای ظلم و سرکوب‌های طایفه‌ای، مقامات بحرین برای پنجمین هفته متوالی مانع از برگزاری بزرگترین نماز جمعه طایفه شیعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه «الدراز» شدند و اجازه ندادند نمازگزاران و امام جمعه وارد این مسجد شوند.

امامان جمعه و جماعت تاکید کردند: ادامه منع برگزاری نماز جمعه، جنایتی است که دولت با زور و قدرت بر آن اصرار دارد و  هدف قرار دادن یکی از بارزترین مناسکی است که نماینده هویت جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

عملیات در خالدیه پایان یافت/تروریست‌ها در پی فرار به موصل/عملیات بوبالی منتظر دستور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، تحولات میدانی در جزیره خالدیه در شمال رمادی در استان الانبار در غرب عراق حاکی است نیروهای مشترک امنیتی، تروریست‌ها را در روستای کرطان که آخرین پایگاه داعش در جزیره خالدیه است، محاصره کردند.

در همین حال فرماندهان میدانی بر ضرورت پایان دادن به حضور تروریست‌ها در این منطقه و دور کردن آنها از مسیر سریع السیر مواصلاتی بین بغداد و امان که از خالدیه می‌گذرد، تاکید کردند علاوه بر اینکه خالدیه ( در هشتاد کیلومتری بغداد) دروازه فرار تروریست‌ها به سوی موصل در استان نینوا در شمال عراق است .

«حسن عبدالهادی»، مشاور گردان‌های سید الشهدا از گروه‌های بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: عملیات در خالدیه تمام شده و تنها یک سوم جزیره باقی مانده که تروریست‌ها در آنجا جمع شده‌اند و چون این منطقه به موصل راه دارد تروریست‌ها به دنبال فرار از آنجا به سمت موصل هستند.  ادامه مطلب ...

سپرده های بانکی به بازار مسکن وارد می شود؟

سپرده های بانکی به بازار مسکن وارد می شود؟


به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسکن از مهمترین بخش های اقتصادی کشور محسوب می شود چراکه رونق و سود آوری در این حوزه ، توسعه صنایع وابسته به آن را به دنبال دارد و به رشد اقتصادی کشور کمک می کند؛طی چندسال گذشته که رکود در این بازار حاکم بوده سیاست های حمایتی مستقیم و غیرمسقیمی از سوی دولت در جهت بازگشت رونق به این بخش انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش کاهش نرخ سود بانکی یکی از راهکارها برای حمایت از بخش تولید  بود که می تواند اثر مثبتی نیز در بازار مسکن برجای بگذارد؛ برخی از کارشناسان مسکن بر این باورند که این امر می تواند همچون ریسمانی برای خروج بازار مسکن از چاه رکودی باشد اما به دلیل رکود حاکم بر بازار بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در این بخش سر باز می زنند.

از آنجایی که بازار مسکن در شرایط بدی به سر می برد لذا باید برای خروج آن از حالت رکود تدابیری اندیشیده شود که یکی از این راهکارها، ورود سرمایه به این بازار است، به گفته برخی از کارشناسان کاهش نرخ سود بانکی، در مواردی این امکان را برای ورود سرمایه به بازار مسکن فراهم کرده است. 

بر پایه این گزارش نرخ بالای سود سپرده بانکی ،عاملی برای ترغیب مردم برای سرمایه گذاری در بانک ها شده بود اما در حال حاضر با کاهش این نرخ به 15 درصد این سوال به وجود می آید که خروج سرمایه از بانک ها و ورود آن به بازار تا چه اندازه به رونق بازار مسکن در این اوضاع و احوال کمک می کند؟

در همین خصوص منوچهر بهرویان کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با کاهش نرخ سود سپرده مردم کمتر راغب به سرمایه گذاری در بانک ها می شوند و به دنبال فعالیت در دیگر بازارهای سود ده هستند.

وی در ادامه اذعان کرد:این سرمایه سرگردان می تواند در شرایطی به بازار ارز ریخته شود اما اکنون  به دلیل ثبات نرخ ارز کمتر کسی رغبت به سرمایه گذاری در این بخش دارد؛ اولویت دوم برای سرمایه داران، بازار مسکن است که امروزه در شرایط رکودی به سر می برد.

بهرویان با بیان اینکه دولت می تواند از طریق اعطای تسهیلات زمینه را برای جذب سرمایه مردم و ایجاد رونق در بازار مسکن فراهم کند، گفت: دولت و وزارت مسکن می توانند از طریق اعطای وام با کارمزد پایین و بازپرداخت بلند مدت، مردم را ترغیب به سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید ملک کنند تا اشخاص از طریق یک ارزیابی کلی به این نتییجه برسند که صرف سرمایه های سرگردان در این زمینه، منجر به افزایش سود دهی آنها می شود.

رونق فعالیت های تولیدی از طریق کاهش سود سپرده

در همین راستا باقر میلانی نیز در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: زمانی که  مسکن از رکود خارج شود، بخش اعظمی از سرمایه ها حتی بیش از بودجه عمرانی کشور در این بازار هزینه می شود.

وی تصریح کرد: هنگامی که بازار مسکن کم رونق شد، مردم سرمایه های خود را به بانک ها بردند تا سود بیشتری عاید آنان شود اما در حال حاضر با کاهش نرخ سود سپرده، افراد مجبور به استفاده از پول های خود در دیگر بازار ها همچون ارز و مسکن شدند.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه بازار بورس نیز پیشرفت کرده است، گفت: احتمال هدایت مبالغی به این بازار نیز زیاد است لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا این سرمایه ها در جهت فعالیت های تولیدی  مورد استفاده قرار گیرند. 

باقر میلانی در پایان بیان کرد:کاهش نرخ سود سپرده سبب استفاده صحیح سرمایه ها در مسیر تولید و سازندگی می شود که این امر به نفع دولت و تولید کنندگان خواهد شد.

احتمال سرمایه گذاری در بازار مسکن ضعیف است

در این میان احمد رضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیان کرد: طبیعتا این حجم از سرمایه سرگردان به سمت بازار هایی با سود های بالا همچون ارز، طلا و مسکن سوق پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بحث بازار مسکن با مشکل عرضه مواجه نیستیم، گفت: در حال حاضر مشکل عمده بازار مسکن تقاضا است و بایستی زمینه برای حضور پر رنگ تر افراد فراهم شود تا بدین طریق این بازار از حالت رکودی خارج شود.

سرحدی با بیان اینکه احتمال سرمایه گذاری در بازار مسکن ضعیف است، گفت: به دلیل رکود حاکم بر این بازار، این سرمایه ها دفن خواهد شد؛ در نتیجه مردم پول های خود را در این بخش هزینه نمی کنند.

این کارشناس مسکن در پایان عنوان کرد:احتمال  اینکه این سرمایه ها جذب بازارهای بورس و فعالیت های تولیدی صنعت شوند، بسیار زیاد است اما هیچ محل جذبی برای بازر مسکن وجود ندارد چرا که مسکن یک بازار نامتعادلی است و  رکود باعث خروج سرمایه از این بخش می شود.

احتمال رونق بازار مسکن در آینده نزدیک 

در این رابطه هادی نظر پور کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار داشت: معمولا بازار هایی مورد هدف سپرده ها قرار می گیرند که سود آور بوده و برگشت سرمایه های کلانی را برای افراد داشته باشند.

وی عنوان کرد: بازار بورس، ارز، طلا و بازار مسکن از این قبیل بازارهای موازی هستند که در حال حاضر بورس به دلیل ترقی که در 2 هفته اخیر داشته و به کانال 76 هزار واحد رسیده می تواند میزبان بهتری برای ورود این حجم از سرمایه ها باشد.

هادی نظر پور در پایان با بیان اینکه با یک ساماندهی و مدیریت صحیح می توان در بازار مسکن نیز رونق ایجاد کرد، بیان کرد: امید است که با خروج سرمایه ها از بستر بانک ها زمینه برای استفاده از آن ها در بازار مسکن فراهم شود.

ردپای موشک "برکان" در نبردهای "جزیره خالدیه"

ردپای موشک


یک منبع میدانی حشدالشعبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر به کار گرفتن موشک "برکان" در نبردهای اخیر غرب عراق با تأیید این  موضوع می‌گوید: موشک "برکان"، خساراتی را به داعش در "جزیره خالدیه" وارد آورد. 

وی افزود: البته عامل اصلی پیروزی در جنگ با تروریست‌های داعش، جنگ تن به تن بود. 

گفتنی است جزیره خالدیه، در 80 کیلومتری پایتخت عراق قرار دارد و  اخیراً به دست ارتش و حشدالشعبی عراق آزاد شده است. در این عملیات، 200 تروریست داعش به هلاکت رسیده و 20 تروریست نیز خود را تسلیم نیروهای عراقی کرده‌اند.

آخرین وضعیت میدانی "ریف حلب"/چند گام تا تکمیل محاصره "جیش‌الفتح" + نقشه و جزئیات

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات میدانی جنوب "حلب" وارد مرحله جدیدی شده و ارتش سوریه در حال نزدیک شدن به شهر "راموسه" است تا حلقه محاصره تروریست‌ها را تنگ‌تر کند. 

در جبهه جنوب "حلب"، درگیری‌های شدیدی در مناطق "قراصی"، "العماره"، "راموسه"، "محروقات" و "شیخ سعید" وجود دارد و ارتش سوریه تلاش می‌کند تا ائتلاف جیش‌الفتح را در این مناطق عقب براند. 

تداوم پیشروی‌ها در مناطق مذکور، منتهی به تکمیل حلقه محاصره شهر "حلب" خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که ارتش سوریه باید در اطراف مناطق "حمدانیه"، "راشدین" و "پروژه 1070"، مواضع خود را تقویت کند. 

تاکنون، ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در جبهه جنوب غرب مناطقی همچون  "تل‌الزهمول"، "وضیحی"، "کدار"، "مقر گردان‌‎های تانک"، "سابقیه"، "عبطین"، "حاضر"، "ویلات" و ... را به تصرف خود درآورده است. 
آخرین وضعیت  میدانی

البته لازم به ذکر است؛ در جبهه جنوب شرق و شرق حلب هم مناطقی همچون "مقر تیپ 80"، "فرودگاه بین‌المللی حلب"، "عزیزه"، "ذهبیه"، "حربیل"، "خانات"، "رسم بکرو"، "صدعایا"، "جبرین" و ... توسط ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه فتح شده است.

نکته قابل طرح اینکه؛ سه‌گانه فتح "راموسه - مشرفه - حکمه"، شرایط تروریست‌های تکفیری را در استان حلب بحرانی‌تر  خواهد کرد و منجر به تقویت مواضع ارتش سوریه در این استان خواهد شد. 
 
دانشکده‌های نظامی و همچنین منطقه‌ای که تروریست‌های تکفیری پس از خروج نیروهای ارتش سوریه تحت کنترل گرفتند، در روزهای اخیر زیر آتش سنگین حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه قرار دارد و عناصر مسلح تاکنون تلفات و خسارت‌های سنگینی را متحمل شده‌اند.

تحلیلگران معتقدند پیروزی ارتش سوریه بر تروریست‌های جیش‌الفتح، معادلات میدانی و سیاسی را تغییر خواهد داد و این موضوع، خواست آمریکا نیست و باید منتظر تاکتیک‌های سیاسی جدید ایالات متحده در "حلب" باشیم چراکه شیب معادلات میدانی به صورت معنی‌داری به نفع جبهه مقاومت است.  

علاوه بر این، اتحادیه اروپا هم روز گذشته، خواستار توقف درگیری‌ها در حلب شده بود که همزمانی این موضوع با پیشروی‌های ارتش سوریه در این استان، قابل‌تأمل است. 

تفاوت داعش و طالبان در چیست + تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری‌های منطقه‌ایست و کشورهای منطقه باید درک کنند که تروریسم تهدیدی برای همه کشورها است. تروریسم تکفیری یک طرح خطرناک نه فقط برای مسلمانان که برای همه انسان‌ها است.

القاعده یک گروه تروریستی زیر پرچم عربستان سعودی است که اقدام به عملیات‌های تروریستی کرده و از قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برخوردار است. اما پس از مدتی این قوانین سختگیرانه کمی معتدل شده و رهبران این گروه از اعمال برخی از این قوانین کوتاه آمده و اصلاحاتی در آن ایجاد کردند.

تفاوت داعش و طالبان در چیست

داعش، مثل القاعده، محصول ایدئولوژی سعودی وهابی است. این ایدئولوژی پشتیبان گروه‌های تروریستی جهادگرای مختلفی است که در دنیا مشغول خرابکاری هستند. اما دولت آمریکا هم در این میان ابدا بی‌تقصیر نیست؛ این دکترین آمریکا در جنگ سرد (و پس از آن، طرح فرقه گرایانه اش در عراق) بود که با ایدئولوژی وهابی عربستان سعودی همگرا شد و هیولای جهادی را به وجود آورد...... 
ادامه مطلب ...

سردار علی شادمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم شد

سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم شد


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار "علی شادمانی" با حکم فرمانده معظم کل قوا، به عنوان معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب شد.

گفتنی است؛ سردار شادمانی، سِمت معاونت عملیات این قرارگاه را هم بر عهده دارد.

افزودنی است؛ پیش از سردار شادمانی، سردار سرلشکر محمد باقری، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ع) بود.

بارهنگ؛ مفیدتر از شربت‌های اکسپکتورانت و دیفن‌هیدرامین

بارهنگ,خواص بارهنگ,خاصیت بارهنگ


طبع بارهنگ، سرد و خشک در درجه‌ی دوم است. همه‌ی بخش‌های گیاه بارهنگ شامل برگ و ریشه و دانه‌ی آن، مصارف دارویی دارد.
بارهنگ یا بارتنگ که در کتاب‌های طب سنتی قدیم از آن به نام لسان‌الحمل (زبان گوسفند) یاد شده است، گیاهی است علفی، چندساله، بدون ساقه، به ارتفاع 10 تا 70 سانتی‌متر با برگ‌های پهن و گسترده و دمبرگ‌های بلند که دارای خواص چشمگیری است.
پهنک برگ گیاه بارهنگ شبیه زبان گوسفند است، 3 تا 7 رگبرگ طولی مشخص دارد و گل‌آذین آن به صورت خوشه‌ی باریک و کشیده‌ای است که در انتهای پایک بلند و بدون انشعاب خود قرار دارد.
این گل‌آذین در هنگام رسیدن، دارای بذرهای فراوان و انبوهی است، تخم بارهنگ عبارت از دانه‌های ریز قهوه‌ای تیره متمایل به سیاه است و چنانچه در آب قرار گیرد، لایه‌ی رویی آن با ایجاد لعاب، تورم آن را سبب می‌شود.
 بارهنگی که در طب سنتی بیشتر از آن استفاده می‌کنند، گیاه Plantago major یا لسان‌الحمل کبیر است، گیاه Plantago lanceolata نیز که آن را به اسامی بارهنگ سرنیزه‌ای (بارهنگ کاردی) یا لسان‌الحمل صغیر می‌نامند، خواص مشابهی دارد و آن را نیز مورد استفاده قرار می‌دهند.  ادامه مطلب ...

خواص معجون دوسین یا همان عسل و سیاه دانه

یکی از داروهای بسیار موثر غیر شیمیایی برای درمان بیماری ها معجون سیاه دانه و عسل است که تاثیر فوق العاده در برخی بیماری هایی همچون آسم ، سردمزاجی ، زخم معده ، رفع پیسی ،سنگ کلیه و ... دارد.

معجون  دوسین ترکیبی از عسل و سیاه دانه است که  تهیه آن بسیار ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شد.سیاهدانه در ترکیبات مختلف، اثرات درمانی متفاوتی دارد و به همین دلیل به صورت تنها، مخلوط با دیگر مواد و به صورت کمپرس،بخور، اسانس و یا روغن آن استفاده می شود، که یکی از آنها ترکیب عسل و سیاهدانه می باشد

سیاه دانه را پودر نموده و بلافاصله با عسل مخلوط می کنیم ،تا اثر دارویی آن کاهش نیابد .

این ماده قادر است سلولهای بتا که در بیماری های لوزالمعده دیابتی در حال مردن هستند را تحریک کند. همچنین می تواند بدن افراد مسموم شده را توسط سلاح های شیمیایی بهبود بخشیده و MRSK را نابود سازد.
 
,عسل و سیاه دانه,خواص عسل و سیاه دانه, خاصیت عسل با سیاه دانه ,تغذیه سالم زندگی سالم
 
حال به برخی از راه های درمانی آن اشاره می شود:... 
ادامه مطلب ...

سیاه دانه چیست و خواص سیاه دانه

آکاایران : به لطف خداوند گیاهان و موجودات بسیاری بر روی زمین یافت می شوند که هر کدام دارای یک خاصیت و اهمیتی می باشند و هیچ کدام بدون دلیل آفریده نشدن ، همچنین خداوند برای درمان بسیاری از بیماریها گیاهان زیادی را آفریده است که می توان به سیاه دانه اشاره کرد ، گیاهی که حتی امام رضا (ع) به آن اشاره مستقیمی کرده است و آن را دوای هر درد نامیده است . برای آشناییت بیشتر با خواص سیاه دانه با ما در این قسمت از سایت سلامت آکاایران همراه باشید.

خواص سیاه دانه,خواص دارویی سیاه دانه,فواید سیاه دانه

خواص سیاه دانه,خواص دارویی سیاه دانه,فواید سیاه دانه,خاصیت سیاه دانه,سیاه دانه در طب سنتی,فواید درمانی سیاه دانه,مضرات سیاه دانه,فوائد سیاه دانه,سیاه دانه,طب سنتی,خواص سبزیجات,خواص میوه جات,خواص سیاه دانه در طب سنتی,فواید سیاه دانه در طب سنتی,طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی

خواص سیاه دانه

 

سیاه دانه
نام علمی
Nigella sativa
سیاه دانه گیاهی یک ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. در ایران این گیاه به ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می روید. از دانهٔ این گیاه به عنوان ادویه استفاده می شود...... 
ادامه مطلب ...

حیدر العبادی با استعفای 6 وزیر کابینه خود موافقت کرد

وزرای نفت، راه، مسکن، آب، صنعت و کشور که 3 وزیر وابسته به جریان صدر، 2 وزیر وابسته به مجلس اعلاء و 1 وزیر وابسته به بدر بودند.


نبردهای داغ حلب در روزهای گرم تابستان

شهر حلب نه فقط یک شهر در یک کشور جنگ زده بلکه شهری است که سنگینی آن کفه ی ترازوی سیاسی منطقه را بالا و پایین میکند و مشخص کننده وضعیت آتی منطقه است .

آنچه که امروز و در پنج سال گذشته در حلب شاهد آن بودیم بیشتر یک نبرد بین المللی بوده و نه یک نبرد داخلی و اصولا وقتی نبرد در یک کشور با اهداف سیاسی بین المللی و منطقه ای جهت تغییر موازین قدرت آغاز میشود ؛ بالطبع نبردهای یکایک روستاها و شهرهای آن نبردی منطقه ای ست و نه داخلی .

و در این بین بعضی مناطق اهمیتی فوق العاده پیدا میکنند . ؛ شهر حلب ام المعارک سوریه و منطقه است .

تحولات حلب در برهه های مختلف زمانی تابعی از تغییرات سیاسی منطقه و میدانی حلب بوده است و این روند همچنان ادامه دارد .

برای بررسی بهتر مسائل حلب باید این موضوع رو مد نظر قرار داد که این معرکه ، معرکه ای باز و سیال با ظرفیت تغییر در هر برهه از زمان است .

در هفته های گذشته شاهد تحولات مهمی در نبرد حلب بودیم ؛

بسته شدن مسیر مهم و راهبردی کاستلو توسط ارتش سوریه و قطع ارتباط مسلحین داخل و خارج حلب بواسطه آن ؛؛؛

کودتای نافرجام ترکیه در میانه ی این نبرد ؛؛؛

تلاش انتحارگونه ی مسلحین سوری و غیر سوری برای شکستن محاصره حلب و باز کردن مسیری جدید از جنوب حلب ؛؛؛

ارتش سوریه از ابتدای تیرماه (1395) حملاتی را از سمت شمال غربی شهر حلب و در محور حندرات-کاستلو آغاز کرد ؛ همزمان با این عملیات ، عملیات دیگری با چند روز تاخیر محور دیگری در منطقه خالدیه و مناطق صنعتی اللیرمون در غرب حلب آغاز شد .

در ابتدا پیشروی ها در این دو  محور کند بود و از آنجا که مسلحین تنها مسیر ارتباطی خود با داخل حلب را در معرض خطر میدیدند ؛ بشدت در برابر پیشروی ها مقاومت کردند . کمااینکه در ابتدا مزارع شمالی ملاح چندین بار دست به دست شد .

البته سماجت سهیل حسن و حضور او بعنوان فرمانده در این محور نشان از عزم جدی ارتش برای پیشروی داشت ؛ در این حین بارها شاهد موج حملات انتحاری و انغماسی تروریستها بودیم که با رصد عالی توپخانه و همکاری عالی جنگنده های روسیه هر بار این حملات با شکست روبرو شد .

در این بین چیزی که جالب توجه بود ؛ عدم حمایت تلویحی ترکیه از مسلحین خود و در راس آنها مسلحین ترکمن در شمال حلب بود ؛ بطوری که این گروه  تقریبا تنها رها شده و بار اصلی تلفات ها به دوش این گروه و گروه فیلق الشام افتاده بود  . و جالب تر آنکه احرار الشام نیز بدلیل آنچه که عدم وجود پشتیبانی درست و بی فایده بودن نبرد و جلوگیری از کاهش روحیه افراد عنوان کرده بود از ادامه نبرد انصراف داد و یا حضور آنها بسیار کمرنگ شد .

پیشروی ها در محور کاستلو در شمال و محور خالدیه در غرب حلب پیوسته و آرام ادامه پیدا کرد و در این بین به ناگاه کودتایی عجیب با طرحی عجیب تر در ترکیه شکل گرفت ؛ کودتایی درست پس از احتمال و خبرهای عدم حمایت ترکیه از مسلحین تحت حمایت غرب در سوریه !

این را در نظر داشته باشید که ترکیه پس از تنش های بوجود آمده با روسیه و قطع روابط  بین دو کشور و در  پی ادامه سیاستهای نادرست خود در قبال منطقه روز به روز بیشتر تحت فشار قرار گرفت . این فشار دو سویه بود ، هم از طرف مخالفان خود و هم از طرف موافقان .

 از اینرو بارها برای عادی سازی روابط و یا تلطیف فضای بین دو کشور تلاش کرد و شمال حلب فرصتی بود برای نشان دادن حسن نیت به کشور روسیه  و متحدانش و این میتوانست پالسی باشد به روسیه و و متحدانش و نوعی باج دهی در مسائل منطقه ای به ازای از سر گیری روابط مجدد .

بررسی آنکه ترکیه با دادن چنین فرصت و امتیازی به روسیه و متحدانش چه چیزی در ازای آن دریافت خواهد کرد و اینکه چه خسارتهایی از جانب متحدان غربی و عربی اش متحمل خواهد شد ؛ بماند مجالی دیگر .

در هر صورت کودتا شکست خورد و نیروهای ارتش سوریه به پیشروی های خود ادامه دادند و مسیر کاستلو پس از گذشت تقریبا 30 روز از آغاز عملیات و رسیدن نیروهای عملیات کننده در دو محور شمالی و غربی به یکدیگر بسته و محاصره حلب پس از چند سال کامل شد .

ارتش سوریه در طول تقریبا 30 روز بین ششم تیر تا هفت مرداد نود و پنج عملیاتهایی را برای پیشروی در دو محور شمالی و غربی ترتیب داد که در پاره ای از زمانها با عقب نشینی هم همراه بود ولی بصورت کلی عملیات در 6 مرحله ی عمومی به اتمام رسید که در نقشه بالا میتوانید مشاهده کنید .

با تکمیل محاصره حلب و بسته شدن راه امداد مسلحین حاضر در بخش های شرقی شهر حلب ضربه ی روحی و سیاسی بزرگی بر پیکره ی مسلحین و حامیان منطقه ای آنها وارد شد . از آنجا که این شهر در تعیین سرنوشت نبرد سوریه و منطقه نقش بسیار مهمی دارد ؛ بنابراین بار دیگر اتاق فکر عملیات منطقه ای مخالفان دست به کار شد تا شاید راهی برای برون رفت از این مشکل پیدا کند .

هرچند گفتگوهای غیر علنی جان کری و همتای روسی اش درست در هفته ی پایانی تکمیل محاصره حلب و اعلام جان کری مبنی بر آنکه " شاید تا هفته آینده تصمیم مهمی برای سوریه گرفته شود" به وضوح بیانگر احتمال وقوع اتفاقاتی ویژه در آینده ای نزدیک داشت .

و آن اتفاق ویژه چیزی نبود جز حمله ی انتحار گونه مسلحین و تجمع وسیع گروه های مختلف مسلح سوری و غیر سوری با عنوان "شکستن محاصره حلب" .

ادامه دارد ......

فرزند زمان خویشتن باش

امام(س) فرزند زمان خویشتن بود. زمان شناس و انتخابگر بود، «ساکن و منزوی» نبود و همواره با «حرکت» همراه بود. او با پای نهادن بر سر نفس خویش یک سروگردن بالاتر از همه، جهان را از افقی گسترده تر و سطحی رفیع تر از منافع کوتاه مدت گروه های خاص مورد ارزیابی قرار می داد و همواره جلوتر از زمان خویش حرکت می کرد

 فرزند زمان خویشتن باش

پرتال امام خمینی _  صادق صدقگو: حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن آقای خمینی یادگار گرانقدر امام(س) در شصت و هفتمین اجلاس مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی اظهار داشتند: «امام(س) می‌فرمود اینکه حرف مرد یکی است، درست نیست. حرف مرد دو تا است.» 1


فرض کنید حادثه جانسوز ارتحال امام (ره) یک سال زودتر، یعنی در 14 خرداد 1367 به وقوع می پیوست. فکر می کنید اگر آخرین پیام امام امت : «...سرنوشت جنگ در جبهه ها رقم می خورد، نه در میدان مذاکره ها...» بود، چه اتفاقی می افتاد؟ آیا پس از ایشان کسی جرأت می کرد از صلح، خاتمه جنگ و پذیرش قطعنامه سخن بگوید؟ و اگر چنین جسارتی به خرج می داد آیا به اتهام وابستگی به بیگانه، جاسوسی، مخالفت با ولایت فقیه و انقلاب، تشویش افکار عمومی، اقدام علیه امنیت ملی، همنوایی با بیگانگان و ... تحت تعقیب و یا بازداشت قرار نمی گرفت؟ و آیا عناصر ظاهربین و دگم اندیش با استناد به آخرین پیام او با کوبیدن بر طبل ادامه جنگ، موجب فروپاشی نظام نمی شدند؟........ 

ادامه مطلب ...

روز شمار برخی مبارزات و تبعیدهای حضرت امام خمینى (ره)

16 مهرماه سال 1341
جلسه مهم حضرت امام خمینى (ره) با مراجع قم در رابطه با انجمنهاى ایالتى و ولایتى


11 آذر ماه سال 1341
لغو تصویبنامه ساختگى انجمنهاى ایالتى و ولایتى به دنبال مبارزات پیگیر حضرت امام خمینى (ره) و صدور پیام حضرت امام خمینى (ره) در مورد ختم این غائله


2 بهمن سال 1341
تحریم رفراندوم غیر قانونى و قلابى شاه از سوى حضرت امام خمینى (ره)


2 فروردین ماه سال 1342
فاجعه خونین مدرسه فیضیه به دست عمال رژیم شاه

15 خرداد سال 1342
دستگیرى شبانه حضرت امام خمینى (ره) . قیام تاریخى ملت ایران در اعتراض به دستگیرى حضرت امام (ره)

4 تیرماه سال 1342
انتقال حضرت امام خمینى (ره) از پادگان قصر به سلولى در عشرت آباد.

21 فرودین سال 1343
سخنرانى تاریخى حضرت امام خمینى (ره) در مسجد اعظم قم پس از آزادى از حبس و حصر.

4 آبان 1343
سخنرانى کوبنده حضرت امام خمینى (ره) به مناسبت طرح اسارتبار کاپیتولاسیون.

13 آبان 1343
بازداشت و تبعید حضرت امام خمینى (ره) به ترکیه

21 آبان سال 1343
انتقال حضرت امام خمینى (ره) از آنکارا به بورساى ترکیه

13 مهرماه سال 1344
انتقال حضرت امام خمینى (ره) از ترکیه به بغداد

16 مهرماه 1344
حرکت امام خمینى (ره) از سامرا به کربلا بعد از تبعید به عراق

23 مهرماه 1344
ورود و استقرار حضرت امام خمینى در نجف بعد از تبعید به عراق

23 آبان 1344
شروع درسهاى حوزه‏اى حضرت امام خمینى در نجف پس از تبعید به عراق

12 اردیبهشت 1356
پیام حضرت امام خمینى (ره) به مناسبت چهلم شهداى قم

2 مهرماه 1357
محاصره منزل حضرت امام خمینى (ره) توسط نیروهاى بعثى عراق

10 مهرماه 1357
هجرت حضرت امام خمینى (ره) از عراق به سوى کویت

13 مهرماه 1357
هجرت حضرت امام خمینى (ره) از عراق به فرانسه

12 بهمن 1357
بازگشت امام خمینى (ره) به میهن اسلامى پس از 15 سال تبعید.

امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت


در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 24 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها, روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاکدان طبیعت نهاد .
او وارث سجایاى آباء و اجدادى بـود که نسل در نسل در کار هـدایـت مردم وکسب مـعارف الهى کـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـى مرحوم آیه الـله سید مصطفى مـوسـوى از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه العظمـى میرزاى شیـرازى (رض) که پـس از آنکه سالیانـى چنـد در نجف اشـرف علـوم و معارف اسلامـى را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمـیـن ملجأَ مردم و هادى آنان در امـور دینـى بـود. در حـالـیکه بیـش از 5 مـاه از ولادت روح الـلـه نمى گذشت, طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حکومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را که در برابر زورگـوئـیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود, با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمـیـن به اراک وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حکـم الهى قصاص به تهران (دار الحکـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید
بدیـن ترتبیب امام خـمیـنى از اوان کـودکى با رنج یـتـیـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وى دوران کـودکـى و نـوجـوانى را تحت سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) که خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده التصانیف ) بوده است و همچنیـن نزد عمه مـکـرمه اش ( صاحبـه خانم ) که بانـویى شجاع و حق‌جـو بـود سپرى کرد اما در سـن 15 سالگى از نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید .....  ادامه مطلب ...

سالروز ولادت امام رضا (ع)

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پیامبر و على، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى که هر لحظه دل هاى ما به شوق دیدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاک و معصومت.
فرارسیدن یازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمین امام معصوم، خورشید فروزان خراسان، مایه برکت و افتخار کشور ایران، محبوب دلهاى شیعیان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا علیه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شیعیان تبریک مى گوییم. و ذیلا خلاصه اى در شرح زندگانى آن حضرت مى آوریم.

ولادت:

حضرت امام رضا علیه السلام شب جمعه یازدهم ذى القعده در سال 148 هجرى در مدینه طیّبه به دنیا آمد، پدر بزرگوار آن حضرت امام هفتم موسى بن جعفر علیه السلام بود و مادر آن حضرت خانمى بود به نام امّ البنین یا تکتم یا نجمه که هر سه اسم در تاریخ آمده است.....  ادامه مطلب ...

دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است و به‌هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از زحمات مؤمنانه و شبانه‌روزی بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را در گروی حفظ ایمان دانستند و افزودند: ناکامی استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی با وجود انبوه توطئه‌ها و شگردهای گوناگونی که از روز اول علیه انقلاب به کار گرفتند، جز با پشتوانه‌ی «ایمان» ممکن نبود.
رهبر انقلاب، هر اقدامی در تضعیف ایمان مردم و مسئولان را «خیانت» خواندند و گفتند: آن نیروی دفاعی که کشور را در همه‌ی این سال‌ها حفظ کرده، نیروی ایمان است و اگر این سلاح قوی و کارآمد تضعیف شود، آفات فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.
ایشان از همین زاویه، تقویت جنبه‌های معنوی و ایمانی را در وزارت اطلاعات مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است که به‌هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود، بنابراین تقویت عناصر مهمی همچون ایمان و معنویت در این وزارتخانه باید بیش از هر دستگاه دیگری مورد توجه قرار گیرد.
رهبر انقلاب با اشاره به ظرفیت غنی وزارت اطلاعات در برخورداری از نیروها و جوانان مؤمن و انقلابی تأکید کردند: نسل جدید وزارت اطلاعات را همچون گذشته، ارزشی و انقلابی، رشد و ارتقا دهید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وزارت اطلاعات را چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و افزودند: مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی باید به‌طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود.
ایشان، مبانی انقلاب اسلامی را آثار و بیانات صریح امام خمینی (رحمه‌الله) خواندند و تأکید کردند: ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ما است و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات در هر بخشی که می‌تواند پایگاهی برای کمین دشمن و ضربه زدن به نظام اسلامی قرار بگیرد، باید حضور داشته باشد و آن بخش را حوزه‌ی کاری خود بداند.
«نقش وزارت اطلاعات در تحقق اقتصاد مقاومتی» نکته‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب مورد تأکید قرار دادند و گفتند: علاج برون‌رفت از مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است که کارهایی نیز در این زمینه آغاز شده است اما باید نتیجه‌ی کارها در عمل دیده شود.
ایشان همچنین بر نقش وزارت اطلاعات در برخورد و پیشگیری از مفاسد اقتصادی تأکید کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات گزارش جامعی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه بیان کرد.

«نصر من الله» در خط حزب الله

«شکست اسرائیل در رویارویی نظامی باحزب الله، ما را ناامید کرد.» این جمله فراز مهمی از یادداشت مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره جرج بوش پسر است. او مسئول سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در زمان جنگ ۳۳ روزه بود.
چهل و پنجمین شماره هفته‌نامه خبری-تبیینی خط حزب‌الله در آستانه سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ سی و سه روزه،
با گزارشی با عنوان « نصر من الله» منتشر شد
.
تیتر یک خط حزب‌الله ۴۵، تصویری منتشر نشده از دیداری در سال ۱۳۷۹ است که در آن قرآنی از سوی رهبر انقلاب به سید حسن نصرالله با حضور سردار قاسم سلیمانی اهدا شد.
خط حزب‌الله در این شماره قسمتی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان مراسم روضه شهادت امام صادق علیه‌السلام در خصوص دعای ایشان برای اقامه نماز در مسجد الاقصی را برای نخستین بار منتشر می‌نماید.
«مهم‌تر از  افراشته‌شدن پرچم» عنوان سخن هفته خط حزب‌الله است، که به بهانه آغاز مسابقات المپیک نوشته شده است.
تصویر ویژه نشریه به عکسی از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم حضرت شاهچراغ با همراهی سرتیپ قاسمعلی ظهیرنژاد در شیراز اختصاص یافته است که برای اولین بار، توسط خط حزب‌الله منتشر گردیده‌است.

چهل و پنجمین شماره خط حزب‌الله به ارواح طیبه شهدای جنگ  سی و سه روزه، هدیه شده است.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.