پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

آخرین وضعیت میدانی "ریف حلب"/چند گام تا تکمیل محاصره "جیش‌الفتح" + نقشه و جزئیات

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات میدانی جنوب "حلب" وارد مرحله جدیدی شده و ارتش سوریه در حال نزدیک شدن به شهر "راموسه" است تا حلقه محاصره تروریست‌ها را تنگ‌تر کند. 

در جبهه جنوب "حلب"، درگیری‌های شدیدی در مناطق "قراصی"، "العماره"، "راموسه"، "محروقات" و "شیخ سعید" وجود دارد و ارتش سوریه تلاش می‌کند تا ائتلاف جیش‌الفتح را در این مناطق عقب براند. 

تداوم پیشروی‌ها در مناطق مذکور، منتهی به تکمیل حلقه محاصره شهر "حلب" خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که ارتش سوریه باید در اطراف مناطق "حمدانیه"، "راشدین" و "پروژه 1070"، مواضع خود را تقویت کند. 

تاکنون، ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در جبهه جنوب غرب مناطقی همچون  "تل‌الزهمول"، "وضیحی"، "کدار"، "مقر گردان‌‎های تانک"، "سابقیه"، "عبطین"، "حاضر"، "ویلات" و ... را به تصرف خود درآورده است. 
آخرین وضعیت  میدانی

البته لازم به ذکر است؛ در جبهه جنوب شرق و شرق حلب هم مناطقی همچون "مقر تیپ 80"، "فرودگاه بین‌المللی حلب"، "عزیزه"، "ذهبیه"، "حربیل"، "خانات"، "رسم بکرو"، "صدعایا"، "جبرین" و ... توسط ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه فتح شده است.

نکته قابل طرح اینکه؛ سه‌گانه فتح "راموسه - مشرفه - حکمه"، شرایط تروریست‌های تکفیری را در استان حلب بحرانی‌تر  خواهد کرد و منجر به تقویت مواضع ارتش سوریه در این استان خواهد شد. 
 
دانشکده‌های نظامی و همچنین منطقه‌ای که تروریست‌های تکفیری پس از خروج نیروهای ارتش سوریه تحت کنترل گرفتند، در روزهای اخیر زیر آتش سنگین حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه قرار دارد و عناصر مسلح تاکنون تلفات و خسارت‌های سنگینی را متحمل شده‌اند.

تحلیلگران معتقدند پیروزی ارتش سوریه بر تروریست‌های جیش‌الفتح، معادلات میدانی و سیاسی را تغییر خواهد داد و این موضوع، خواست آمریکا نیست و باید منتظر تاکتیک‌های سیاسی جدید ایالات متحده در "حلب" باشیم چراکه شیب معادلات میدانی به صورت معنی‌داری به نفع جبهه مقاومت است.  

علاوه بر این، اتحادیه اروپا هم روز گذشته، خواستار توقف درگیری‌ها در حلب شده بود که همزمانی این موضوع با پیشروی‌های ارتش سوریه در این استان، قابل‌تأمل است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.