پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

روز ارتش کدام توطئه را خنثی کرد؟

روز ارتش کدام توطئه را خنثی کرد؟


در روزهای نخست پیروزیانقلاب اسلامی گروهک‌های چپ و راست که بعدها وابستگی آنها به سرویس‌های جاسوسی خارجی و همچنین سازمان ساواک مشخص شد یک صدا از لزوم «انحلال ارتش» سخن می‌گفتند، ظاهر سخن آنان نیز عوام فریب و موجه می‌نمود، گروهک‌ها و برخی افراد که هنوز چهره‌های آنان برای مردم شناخته شده نبود می‌گفتند ارتش طاغوتی و باقی مانده از رژیم سرنگون شده پهلوی است و باید منحل و یک ارتش جدید تاسیس شود ، در چنین شرایطی حضرت روح الله با انتشار اطلاعیه‌ای 29 فروردین را روز ارتش نامیده و تصریح کردند: «روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز‏‎ ‎‏در شهرستانهای بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ‏‎ ‎‏مرزهای کشور اعلام نمایند.‏»

وقوع تیراندازی در کاخ پادشاهی عربستان

وقوع تیراندازی در کاخ پادشاهی عربستان


به نقل از اسپوتنیک، برخی شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که در آن صداهای تیراندازی در اطراف یکی از کاخ‌های پادشاهی عربستان در محله "الخزامی" در ریاض به گوش می‌رسد. 

"کمین" مرموز ارتش، در کمین متجاوزان به مرزهای ایران

تقریبا ۴۰ سال از نامگذاری روز ارتش توسط امام خمینی(ره) می‌گذرد. ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ بود که این روز به نام ارتش نامگذاری شد. از این تاریخ به بعد هرساله در روز ۲۹ فروردین شاهد پیشرفت‌های نیرو‌ها و تجهیزات نظامی ارتش کشورمان بوده ایم.
 
رژه روز ۲۹ فروردین در سراسر کشور هر ساله در رصد رسانه‌های جهان قرار می‌گیرد، به طوری که برخی رسانه‌های خارجی پوشش کاملی از این بزرگداشت به نمایش می‌گذارند و نمایش قدرت نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تصویر می کشند.
 
موشک کروز ندیده شده ایران مرموز است

ایران به عهد خود با ملت و دولت سوریه پایبند است

وزیر دفاع کشورمان گفت: بر تداوم حمایت از محور مقاومت به ویژه ملت سوریه تاکید دارم.

ایران به عهد خود با ملت و دولت سوریه پایبند است  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در گفت وگوی تلفنی با ژنرال علی ایوب وزیر دفاع سوریه، اقدام جنایتکارانه آمریکا، فرانسه و انگلیس در تهاجم به کشور سوریه را نقص قوانین بین المللی و اصول انسانی دانست که به صورت بی شرمانه توسط مثلث شرارت اتفاق افتاد.

وی حمله موشکی به سوریه را مصداق بارز دیگری از عملکرد جنایتکارانه استکبار جهانی علیه مردم مظلوم منطقه دانست و اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار سالهاست در امور کشورهای مسلمان دخالت می کند که ظلم و سرکوب مردم مظلوم فلسطین نیز از جمله این جنایات توسط آنها و عواملشان است.

سامانه موشکی کمین ۲ رونمایی شد

ف

سامانه موشکی کمین ۲ به عنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه) در جریان رژه روز ارتش، در تهران رونمایی شد.

 ، سامانه موشکی کمین ۲ به عنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه) در جریان رژه روز ارتش، در تهران رونمایی شد.

این سامانه موشکی، ارتفاع پایین بوده و به منظور مقابله با انواع پرنده‌های بدون سرنشین و هدف‌های پرنده در ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرد، که توسط متخصصین داخلی و مطابق با تکنولوژی روز دنیا و به صورت کاملا بومی ارتقاء یافته است.

گفتنی است این سامانه، ارتقا یافته سامانه موشکی «مرصاد» است و در جریان رزمایش‌های پدافندی مورد آزمایش قرار گرفته و عملیاتی شده است

کانادا، آمریکا را در حمله نظامی به سوریه همراهی نخواهد کرد

پشت کردن نخست‌وزیر کانادا به ترامپ


 به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا روز چهارشنبه گفت کشورش در هیچ‌ گونهحمله هوایی به سوریه، به آمریکا ملحق نخواهد شد.

ترودو گفت: «ما به دنبال حضور یافتن در سوریه نیستیم.»

ترودو در مصاحبه خود با رادیو کانادا اشاره کرد کشورش در حال حاضر در عراق و لتونی عملیات نظامی انجام می‌دهد و برنامه دارد در جمهوری مالی نیز مستقر شود.

ترودو اظهارات خود را پس از هشدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد حمله هوایی به سوریه در پی ادعای استفاده بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) از سلاح شیمیایی در این منطقه، بیان کرد.

چرا اسرائیل فرودگاه نظامی تیفور سوریه را هدف قرار داد؟

چرا اسرائیل فرودگاه نظامی تیفور سوریه را هدف قرار داد؟


به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تحلیلگران در فلسطین اشغالی نشست روسای سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا را یکی از دلایل اصلی دانستند که تل آویو را بر آن داشت تافرودگاه نظامی تیفور سوریه را مورد هجوم موشکی خود قرار دهد.

هر چند تحلیلگران اسرائیلی در بیان عوامل پشت پرده ای که در شکل گیری حمله به فرودگاه تیفور تاثیرگذار بودند اختلاف نظر دارند، اما در این موضوع توافق نظر دارند که نتیجه کنفرانس سه جانبه در آنکارا از دلایلی اساسی است که اسرائیل را واداشت تا این حمله را اجرایی کند زیرا نگران تغییر موازنه راهبردی در سوریه است به گونه ای که روند تغییر به زیان اسرائیل خواهد بود. الون بن داوید، تحلیلگر امور نظامی در شبکه ده اسرائیل در این باره گفت: «این کارت زردی بود که اسرائیل از روسیه دریافت کرد، پیام این کارت این بود که ما تسلیم حملات شما در سوریه نمی شویم، ما در آنکارا کنفرانسی را برگزار و عزممان را برای تشکیل سوریه ای مستقل و با ثبات جزم کرده ایم.»

خداحافظی با تلگرام تا پایان فروردین

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم اتخاذ شده و فکر می‌کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) تلگرام جای خود را به یک پیام رسان داخلی بدهد.
ادامه مطلب ...