پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

یکی از مسئولین مجلس ازاحضارظریف برای ارائه توضیحات خبرداد


فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی: وزیر خارجه در جلسه این کمیسیون درباره اظهارات اخیرش در خصوص موضوع پولشویی در ایران توضیح خواهد داد.

اگر نمایندگان سوالی از وزیر خارجه داشته باشند، وی در کمیسیون پاسخ خواهد داد. همچنین در موضوع پولشویی نیز اگر نماینده‌ای سوالی را مطرح کرده باشد، قطعا در دستور قرار می‌گیرد و آقای ظریف پاسخ می‌دهد.

ایران جزء کشورهای قرمز از لحاظ پولشویی نیست. استدلال‌های مرتبط با FATF نیز ارتباطی با پولشویی ندارد. نشستی که برای بررسی CFT برگزار کردیم، محرمانه بوده تا در آن مستندات را مورد بررسی قرار دهیم.

ملاحظه: ظریف چند روز قبل ادعاکرده بود: «پولشویی در ایران یک واقعیت است. دلیل فضاسازی‌ها علیه لوایح ضد پولشویی منافع اقتصادی افراد است.»

این درحالیست که آقای کریمی‌قدوسی اخیرا در توئیتی از برخی پشت پرده‌های لایحه FATF در فضای اقتصادی پرده برداشته و عنوان کرده:

یک FATF پنهان در فضای تجارت وجود دارد که کسی خبر ندارد. به‌طور مثال اروپایی‌ها اعلام می‌کنند می‌خواهیم به شما کالا بدهیم ولی لیست واردات شما را باید بدانیم تا بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم و بر مبنای آن می‌فهمند در چه زمینه‌هایی نقص داریم و ملزم به واردات هستیم تا برایش برنامه‌ریزی کنند.

همانطوری ملاحظه می شود آقای ظریف و همفکرانش بخوبی می دانند که در جمهوری اسلامی هیچ نوع پولشویی از طرف نهادهای مسئول وجود ندارد اما صرفا در راستای خواست و اراده بیگانگان، چنین اظهارات سخیف و نامربوطی را به نمایندگی از طرف دولت رسانه ای میکند تا شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را تحت فشار قرار دهد! و چیزی مثل برجام و یا زیان بارتر از آنرا به کشور و نظام تحمیل نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.