پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

محسن قطاسلو ،اولین شهید ارتش ج ا.ا ایران در دفاع از حرم


شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

چرا 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کرده اند؟

این روزکه برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی.


ما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟ 

از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد. ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و....  ادامه مطلب ...

چند ساعتی که ارزش شب قدر را دارد

نیمه شعبان


چند روز مانده به نیمه شعبان و باید گفت این روز از جمله ایامی است که باید برای ورود به آن آماده شد و ارزش دارد بدانیم وارد چه شبی و با چه فضیلتی می‌شویم. برای چند ساعتی که ارزش شب قدر را دارد باید همان‌طور که کم‌کم کوچه‌ها را چراغانی می‌کنیم... . 

ادامه مطلب ...

سپاه پاسداران و نیروی قدس،با مبالغ کم،توانسته اند کارهای زیادی انجام دهند!

افسران - اعتراف جالب وندی شرمن: سپاه پاسداران و نیروی قدس،با مبالغ کم،توانسته اند کارهای زیادی انجام دهند!

به گزارش فارس، رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکایی (وندی شرمن) گفت:
«نکته مهم که بسیار حائز اهمیت است، این است که شکی وجود ندارد که ایران می‌تواند این پول را برای مقاصد دیگر استفاده کند و سوالی وجود ندارد که با رفع تحریم‌ها، اقتصاد ایران می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و شک ندارم که با بهبود وضعیت اقتصادی، سپاه پاسداران هم پول بیشتری به دست می‌آورد. اما می‌خواهم به شما یادآوری کنم که سپاه پاسداران و نیروی قدس، با همان مبالغ کم، توانسته بود کارهای زیادی انجام دهد.»

جدال لفظی آمریکا و روسیه

افسران - جدال لفظی آمریکا و روسیه


باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با رهبران پنج کشور شمال اروپا گفته است که ایالات متحده و این کشورها در نگرانی درباره 'حضور نظامی خصمانه و فزاینده' روسیه اتفاق نظر دارند. این ساعاتی پس از موضع‌گیری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در انتقاد از گسترش سپر دفاع موشکی ناتو بود.  ادامه مطلب ...

ما دیپلمات نیستیم که حرف بزنیم سربازیم عمل می کنیم


✊بعضی ها فکر میکنند
اینکه می گوییم اگر غلطی از اسرائیل سربزند با خاک یکسانش می کنیم
یا ما کاخ سفید را حسینه می کنیم بلف می زنیم و همه اینها را محض شوخی می گوییم باید بگویم:
ما نواده های خمینی هستیم 
واهل این نوع شوخی های بی نمک نیستیم
ما اسرائیل را نابود می کنیم
قدس را آزاد می کنیم
و کاخ سفید را حسینه می کنیم
ما متجاوز را تا جهنم تعقیب می کنیم
و استکبار را مثل شوروی به زباله دان تاریخ تبعید می کنیم
شاید شما اهل این شوخی های بی نمک باشید اما ما نه
نشانی جدید ما را از نوچه های استکبار در منطقه از ناوهای غرق شده شان در خلیج فارس از بالگردها و سربازان سوخته در طبس،

از RQ 170 در آسمان ایران،

از سفارت شنود در طالقانی بپرسید؟

ما دیپلمات نیستیم که حرف بزنیم
سربازیم، عمل می کنیم!

شهید سید علی اقبالی دوگاهه : خلبانی‌که صدام پیکرش رادونیم کرد !!

جوان ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش بود، در 25 سالگی استاد خلبان جنگنده اف 5 شد و در 27 سالگی شهید بابایی و شهید اردستانی جزو شاگردانش بودند. در سال 1347 برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا رفت و بین 400 دانشجوی خلبانی از کشورهای مختلف، رتبه اول را کسب کرد و دانشجوی نمونه شد. با شروع جنگ به کابوس صدام تبدیل شده بود و بیشتر تلمبه خانه ها و نیروگاه های برق عراق را از کار انداخته بود. طرح های عملیاتیش باعث شده بود صادرات روزانه بیش از 3 میلیون بشکه نفت عراق به صفر برسد؛ به همین خاطر وقتی بعد از بمباران پادگان «العقره» عراق، اسیر شد، به دستور صدام برای ایجاد رعب و وحشت در دل خلبان های ما، به فجیع ترین وضع شهیدش کردند و بعد بدنش را دو نیم کرده و یک نیمه اش را در نینوا و نیمه دیگرش را در موصل دفن کردند. بعدها روی این جنایت سرپوش گذاشته و تا چند سال از اعلام سرنوشتش خودداری کردند تا این که بالاخره بعد از سال ها دوری از وطن، در سال 1381 پیکر پاکش به میهن بازگشت و به شکل باشکوهی تشییع و تدفین شد.

                                                    شهید سید علی اقبالی دوگاهه

خلبانی‌که صدام پیکرش رادونیم کرد!+عکس
شادی روحش صلوات 

شعله های آتش در پادگان منافقین در لیبرتی

منابع امنیتی عراق از اصابت ۲۵ فروند موشک «کاتیوشا» به کمپ «لیبرتی» مقر عناصر گروهک تروریستی منافقین در اطراف فرودگاه بغداد خبر دادند.

15 بلایی که در اثر بی‌توجهی به نماز نازل می‌شود

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول اکرم(ص) فرمود: هر که به نماز خود اهمیت ندهد خداوند او را به پانزده خصلت گرفتار سازد؛ 
خداوند برکت از عمرش بر می‌دارد.
خداوند برکت از روزیش می‌گیرد.
سیمای شایستگان را از چهره وی ببرد.هر عملی که انجام داده پاداش به وی ندهد.دعایش به آسمان نرود و مستجاب نشود.
بهره ای در دعای صالحان و شایستگان ندارد.به حالت ذلت و خواری می‌میرد.
گرسنه از دنیا می‌رود.با تشنگی می‌میرد به طوری که اگر از نهرهای دنیا به او بدهند تشنگی او برطرف نمی‌شود.خدا فرشته‌ای را در قبر موکل او کند که او را عذاب دهد.
قبرش بر وی تنگ شود.قبرش تاریک گردد.
خدای تعالی فرشته ای بر او گمارد که او را با صورت بر روی زمین بکشد و مردم او را تماشا کنند.
به سختی به حساب او می رسند.
خدا به او با نظر لطف ننگرد و پاکیزه اش نگرداند و برای او عذابی دردناک مقرر است.
 
 
منابع:
بحارالانوار، جلد 83، ص21
سفینه، جلد2، ص44
احادیث الطلاب، ح214
مستدرک الوسائل، جلد3، ص23
فلاح السائل، ص22

ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی ایرانارتش

ارتش نماد قدرت

ایستادگی

عزت

حرمت

شرافت

محبت

عظمت

رشادت

سرافرازی

دلاوری

جان برکفی

ولایتمداری

میهن پرستی

نوع دوستی

و رعب برای دشمن

هزاران خفته از درس تو بیدار!

افسران - هزاران خفته از درس تو بیدار!


با درود و صلوات به ساحت بزرگ استاد بشریت حضرت ختمی مرتب، رسول نبی اکرم(ص) و سلاله مطهرش استاد آزاد مردان و آزاد زنان تا ابد..... روحی له الفداء

در فرصت روز گرامیداشت مقام معلم، مجالی شد که به یاد معلمان و اساتیدی که آموختن های زندگی بخش شان، چراغ راه شد و فکرت از نفش آنها تبلور یافت....، تکرار سپاس کنم.

رهبرانقلاب کدام منطقه را برای برگزاری رزمایش آمریکایی‌ها مشخص کردند؟

به بهانه اشاره رهبر انقلاب به خلیج خوک‌ها؛
خلیج خوک‌ها ناحیه ای در مرز کوبا و آمریکا است که بیش از 50 سال پیش (1961) جوخه‌ای نظامی متشکل از 1500 سرباز تعلیم دیده متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا به آن حمله کردند که این حمله مقدمه عملیاتی کاملاً محرمانه برای سرنگونی حکومت تازه تاسیس فیدل کاسترو بود.

 صبح امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به دخالت آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا و برگزاری مانورهای نظامی و رزمایش های دریایی با انتقاد صریح از حضور و دخالت نیروهای خارجی در منطقه و همچنین اظهارات مقامات نظامی آنها در رابطه با رزمایش های ایران در منطقه خلیج فارس فرمودند:

" می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها!. از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است"

بلاشک انتخاب این جمله هوشمندانه از سوی رهبرحکیم انقلاب در میان رسانه های جهان و همچنین مجامع نخبگانی بازخوردهای فراوانی خواهد داشت. بدین منظور گزیده ای از اتفاقات پیرامون خلیج خوک ها برای درک عمیق تر از هشدار رهبری معظم انقلاب ارائه می‌کنیم.... 
ادامه مطلب ...

زندگی نامه شهید رجایی

شهید گرانقدر محمدعلی رجائی در سال 1312 هجری شمسی در خانواده‏ای متدین در شهرستان قزوین چشم به جهان گشود.

پدر بزرگوار او مرحوم کربلائی عبدالصمد در بازار به شغل علاقبندی(تکمه فروشی و وسایل خرازی) روزگار می‏گذرانید و از اعضای ثابت انجمن منتظرین امام زمان(ع) قزوین به شمار می‏رفت. کربلائی عبدالصمد با همیاری دوستان دیگر بازاری خود که عموماً از افراد متدین و متعهد بودند با پرداخت مبالغ مختصری به دوام جلسات و بقای این انجمن کمک می‏کردند .

نقش این انجمن در دورانی که روسها در قزوین حضور داشتند و افکار غیر مذهبی و مارکسیستی خود را در بین جوانان ترویج می‏نمودند در جهت مصونیت از آسیب‏پذیری جوانان قزوین بسیار حساس بود. مرحوم کربلائی عبدالصمد در چنان مرحله‏ای از تدین قرار داشت که رژیم پهلوی(اول) را رژیمی غاصب و معامله با مأموران دولت پهلوی را حرام می‏دانست مثلاً اگر ناچار می‏شد جنسی را به مأمور دولت بفروشد وجه آن را با بقیه پولهای خود مخلوط نمی‏کرد بلکه در جایی مستقل نگه می‏داشت تا در مصارفی مانند پرداخت عوارض و مالیات... آن را به خود دولت برگرداند.....  ادامه مطلب ...

تبریک عید مبعث


 تبریک عید مبعث

اس ام اس های روز مبعث

عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد . . .

 تبریک عید مبعث

تبریک عید مبعث

بعثت، امید انسان به فردایی روشن است.

بعثت، نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی‌‌حد او بر زمینیان است.

بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد

 تبریک عید مبعث

تبریک عید مبعث

وحی شد بر مصطفی برخیز، اقرأ باسم ربّک / ای حبیب من ز جا برخیز، اقرأ باسم ربّک

تیره شد رخسار گیتی، خیره شد دیو تباهی  / چیره شد جهل عِما برخیز، اقرأ باسم ربّک

 تبریک عید مبعث

تبریک عید مبعث

ای شاه سوار ملک هستی / سلطان خرد به چیره دستی

ای ختم پیمبران مرسل / حلوای پسین و ملح اول

سر خیل تویی و جمله خیلند / مقصود تویی همه طفیلند

بعثت پیامبر گرامی اسلام مبارک باد....  ادامه مطلب ...

اعمال شب و روز عید مبعث

نتیجه تصویری برای عید مبعث

«مبعث» تحوّلی شگرف در زندگی جامعه بشری و رستاخیزی عظیم در روح انسان‌ها به وجود آورد و جا دارد که روز بعثت رسول خدا(ص)را روز «توحید» و «احیای ارزش‌های انسانی» بنامیم.

رسول خدا(صلی الله علیه وآله) هنگامی به رسالت مبعوث شد که مردم در جهالت و گمراهی به سر می‌بردند؛ آثار توحید از میان رفته و فروغ انسانیّت خاموش گشته بود، عقاید مردم دستخوش خرافات و تحریفات گشته و اهداف والای انبیای پیشین، به فراموشی سپرده شده بود و بت پرستی، جنایت، زنده به گور کردن دختران، ظلم و بیدادگری، غارت و خونریزی، پایمال کردن حقوق ضعیفان و فحشا و منکرات، بر سراسر جزیرة العرب حکومت می‌کرد.

مردم سایر کشورها نیز، هر کدام به نوعی گرفتار چندگانه پرستی بودند و محبّت و عدالت از میانشان رخت بربسته و فضایل و ارزش های انسانی به افول گراییده بود.

خداوند متعال، در چنین عصری، حضرت محمّد(صلی الله علیه وآله) را برای هدایت بشر.....  ادامه مطلب ...

زندگینامه استاد شهید مرتضی مطهری

نتیجه تصویری برای شهید مطهری

۱-ولادت شهید مطهری : استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی می پردازد.

 

 

۲ - ورود به حوزه علمیه : در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه .......  ادامه مطلب ...

سخنان برگزیده

* امام رضاعلیه السلام: زیارَةُ قَبرِ أبی مِثلُ زِیارَةِ قَبِر الحُسَینِ؛

زیارت قبر پدرم، موسى بن جعفرعلیه السلام، مانند زیارت قبر حسین‏علیه السلام است.

 

* روایت شده است: أنّهُ (الکاظِم َ‏علیه السلام) کانَ یَبِکی مِن خَشیَةِ اللَّهِ حَتّى‏ تَخضَلَّ لِحیَتُهُ بِالدُّمُوعِ؛

امام کاظم همواره از بیم خدا مى‏گریست، چندان که محاسنش از اشک تر مى‏شد.

   ادامه مطلب ...

شهادت امام موسی کاظم(ع)

نتیجه تصویری برای امام موسی کاظم شهادت

 نتیجه تصویری برای امام موسی کاظم شهادت

بیست و پنجم رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام)، امام هفتم شیعیان جهان در سال 183 هجری است.

 درباره حبس امام موسی (ع) به دست هارون الرشید شیخ مفید در ارشاد روایت می کند که علت گرفتاری و زندانی شدن امام، یحیی بن خالد بن بر مک بوده است زیرا هارون فرزند خود امین را به یکی از مقربان خود به امام جعفربن محمد ابن اشعث که مدتی هم والی خراسان بوده است سپرده بود و یحیی بن خالد بیم آن را داشت که اگر خلافت به امین برسد جعفربن محمد را همه کاره دستگاه خلافت سازد و یحیی و بر مکیان از مقام خود بیفتند.....  ادامه مطلب ...