پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

سرمایه کنونی سهام عدالت چقدر است؟

سرمایه کنونی سهام عدالت چقدر است؟


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم زارع، نماینده استان فارس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، ضمن اشاره به جزئیات طرح سهام عدالت به وضعیت نابسامان مدیریتی در شرکت های تابع آن اشاره کرد.

این نماینده مجلس در خصوص میزان سرمایه کنونی سهام عدالت، گفت: میزان سرمایه کنونی سهام عدالت که شامل مجموعه شرکت های پذیرنده سهام در این طرح می باشد، ۹۵ هزار میلیارد تومان است که ۳۵ درصد آن متعلق به دولت است و مابقی که حدود ۶۵ میلیارد تومان می شود، به مردم تعلق دارد.

وی در مورد وضعیت بخشی از سهام که متعلق به دولت است، گفت: مجلس در برنامه بودجه سال ۹۶، این بحث را آورده است که دولت، سهم ۳۵ درصدی خودش را نیز به مردم واگذار کند و کل این مجموعه در اختیار مردم بگذارد که این طرح در مجلس رای نیاورد. در ادامه قرار شد که دولت، لایحه ای را درباره سهام عدالت به مجلس بفرستد.

زارع با اشاره به اهداف مثبت طرح از جمله حمایت از اقشار آسیب پذیر و مردم، گفت: متاسفانه علیرغم اهداف خوبی که طرح داشت، در مرحله اجرا با مشکل مواجه شد. هیئت مدیره و افرادی که از طرف مردم در راس مجموعه قرار گرفتند، توان مدیریتی خوبی نداشتند که بتوانند ارزش افزوده ایجاد کرده و این بنگاه ها را از رکود نجات دهند.

وی با تاکید بر دست به دست هم دادن مشکلاتی همچون رکود، محدودیت منابع مالی و همچنین مشکلات مدیریتی، گفت: مجموعه این مشکلات سبب شده اند که سهام عدالت، مطابق با آن اهدافی که برای آن پیش بینی شده بود، پیش نرود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به مشکل مدیریتی در مجموعه های سهام عدالت، گفت: اگر مدیریت خوب و اراده محکمی در این مجموعه وجود داشت، نه تنها اقساط مربوط به سهام داران را تسویه می شد، بلکه بایستی به مرحله توزیع سود در میان مردم می رسید.

وی در پایان با اشاره به اینکه با گذشت ۱۰ سال از شروع طرح سهام عدالت، تنها به ۵۰ درصد سود رسیده است، گفت: سود متوسط سالانه سهام عدالت در این مدت ۵ درصد بوده است در صورتی که با مدیریت صحیح، بایستی سود بالاتری را کسب می کردند. برای مدیریت سهام عدالت بایستی فکری کرد چراکه اهداف خوبی داشته است ولی در مرحله اجرا، موفق نبوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.