پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

اتمام حجت با گروهک های ضد انقلاب

اتمام حجت با گروهک های ضد انقلاب

امروز بیست و هفتم مرداد ماهاست و در این گزارش مهمترین وقایعی که چنین روزی در سال 1363 رخ داده را مشاهده خواهید کرد.  ده ها هزار زائر ایرانی نخستین راهپیمایی ضد استکباری را در مدینه برگزار کردند.

آیت الله خامنه ای: حزب جمهوری اسلامی وسیله اشباع جاه طلبی و باند بازی برای رسیدن به قدرت و یا پست و مقام نیست.

آیت الله امامی کاشانی: در قانون اساسی چیزی به نام وزیر مشاور نداریم.

قرارگاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای با گروهک های ضد انقلاب اتمام حجت کرد.

با آتش رزمندگان اسلام 86 تن از مزدوران بعثی کشته یا زخمی شدند.

راهپیمایی زائران ایرانی در مدینه

زائران بیت الله الحرام صبح دیروز به منظور ابراز اتحاد بین مسلمین جهان و انزجار نسبت به جنایات و تجاوزات استکبار جهانی و عمال سرسپرده اش در میان تدابیر امنیتی مامورین عربستان دست به یک راهپیمایی باشکوه و گسترده در سطح شهر مدینه زدند.

بر اساس این گزارش هزاران زائر ایرانی در حالی که تصاویری از امام امت و پلاکاردهایی با مضامین اتحاد مسلمین را در دست داشتند در دسته های منظم در خیابان های مدینه به حرکت درآمده و در مقابل محل بعثه امام خمینی در مدینه تجمع کردند. بر اساس همین گزارش در همان ساعات اولیه صبح خیابان های اطراف بعثه امام خمینی مملو از جمعیت شد.

حجت الاسلام موسی خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی در این اجتماع باشکوه با اشاره به این که اسرائیل غاصب قصد تصرف مکه معظمه و مدینه منوره و دیگر اماکن مقدسه اسلامی را دارد یکی از عوامل تفرقه بین مسلمین را حکومت هایی دانست که به ندای قرآن که می فرماید با دشمنان خدا و رسول طرح دوستی نریزید عمل نمی کنند.

وی با اشاره به این که دولت هایی که با آمریکا طرح دوستی ریخته اند از نظر ملتهایشان بی اعتبار و نامشروع هستند گفت: بزرگتری وظیفه علمای اسلامی امروز این است که خطر اسرائیل و آمریکا را به مسلمین گوشزد کنند.(1)

 دیدار اعضای حزب جمهوری اسلامی با رئیس جمهور

اعضای حوزه های حزب جمهوری اسلامی تشکیلات تهران با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و دبیر کل حزب جمهوری اسلامی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در جریان این دیدار گفت: تقلید کامل و بی تخلف به موازین و اخلاق اسلامی در حزب جمهوری اسلامی باید کاملا رعایت شود. حزب جمهوری اسلامی وسیله اشباع جاه طلبی و باندبازی برای رسیدن به قدرت و یا پست و مقام و وسیله ای برای کسب حیثیت و وجهه اجتماعی نیست.

رئیس جمهور افزود: از ابتدای تشکیل حزب از طرف موسسین آن اعلام شد که این حزب ابزار و وسیله ای در خدمت به اهداف و برای تسهیل در رسیدن به شعارهای اسلامی است. اگر خدای ناکرده روزی حزب سرسوزنی تخطی از خط انقلاب کند اولین کسانی که با او درخواهند آویخت خود ما خواهیم بود و در این صورت چنین حزبی فلسفه وجودی ندارد.(2)

 امامی کاشانی: وزیر مشاور خلاف قانون اساسی است

آیت الله امامی کاشانی عضو و سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران داخلی وظایف شورای نگهبان را تشریح کرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به موضوع وزیر مشاور گفت: ما وقتی که به قانون اساسی نگاه می کنیم می بینیم که وزیر مشاور نداریم یک وزیر دارای دو ویژگی است یکی مجری و دیگری پاسخگو بودن در قبال حوزه فعالیت که این دو در وزیر مشاور وجود ندارد لذا بی تردید ما وزیر مشاور نداریم و داشتن وزیر مشاور خلاف قانون اساسی و نقض آن است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: طبق اصل 98 قانون اساسی تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است چرا که نظر شورای نگهبان حجت قانونی است و مجلس موظف است که به آن عمل نماید.(3)

 اتمام حجت با گروهک های ضد انقلاب

قرارگاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای با گروهک های ضد انقلاب اتمام حجت کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به همه فریب خوردگان گروهک ها در هر مسئولیت و رده تشکیلاتی که باشند اعلام می گردد که فرصت را غنیمت شمرده و قبل از آنکه در عملیات بزرگ و سراسری آینده به دست رزمندگان توانمند اسلام زندگیشان در راه باطل و کفر به نیستی کشیده شود با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه های نیروهای اسلام خود را تسلیم کنند. ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور اطلاعیه ای درباره وضعیت جبهه های جنگ اعلام کرد با آتش رزمندگان اسلام در جبهه های شمال غرب و غرب کشور در پیرانشهر، حاج عمران، سردشت و مریوان 86 تن از مزدوران بعثی کشته یا زخمی شدند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 27 مرداد 63، ص 4
2. جمهوری اسلامی، 27 مرداد 63، ص 12
3. اطلاعات، 27 مرداد 63، ص 3
4. اطلاعات، 27 مرداد 63، ص 3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.