پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

هرآنچه باید پیش از آپدیت ویندوز 10 بدانید


آپدیت بزرگ سالانه ویندوز 10 در تاریخ 11 آوریل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. اما قبل از هجوم به سرورهای مایکروسافت برای نصب این آپدیت، بهتر است از یک سری جزئیات درباره این آپدیت و اقدامات لازم برای آماده‌سازی قبل از نصب آن مطلع شوید.

تقریبا هیچ شکی برای نصب این به‌روزرسانی وجود ندارد؛ چراکه این آپدیت رایگان است و آخرین نسخه از سیستم‌عامل کامپیوتر را به شما ارائه می‌دهد. بی‌شک این نسخه بهترین راه برای سالم نگه داشتن دستگاه، اجرای سریع‌تر برنامه‌ها و در امان نگه داشتن دستگاه از حملات هکرها خواهد بود. البته مایکروسافت همواره پیوست‌های امنیتی جدید را برای نسخه‌های قدیمی ویندوز ارائه می‌کند اما بدون شک بهترین و آسان‌ترین راه برای به‌روز نگه‌‌داشتن دستگاه، دانلود آخرین آپدیت مایکروسافت خواهد بود.  البته در آپدیت جدید فقط موارد امنیتی به‌روز رسانی نشده‌اند. مایکروسافت این به‌روز رسانی را «آپدیت بزرگ» نامگذاری کرده و علت آن ویژگی‌های جدید و متناسب با افراد خلاق است که در این آپدیت به ویندوز شما اضافه خواهند شد.

برنامه نقاشی یا همان Paint در آپدیت جدید به حالت سه‌بعدی مجهز شده که به کاربران امکان رسم اشکال دوبعدی و تبدیل آنها به تصاویر سه‌بعدی در کمتر از چند ثانیه را خواهد داد. این ویژگی بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که با هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سر و کار دارند و می‌تواند ساخت تصاویر واقعیت مجازی را برای تمامی افراد ممکن کند.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که تغییرات اساسی در آن به‌وجود خواهد آمد، مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) خواهد بود. احتمالا بیشتر خوانندگان از مرورگر کروم برای خواندن این مطلب استفاده می‌کنند اما دلایل مهمی برای استفاده از مرورگر مایکروسافت به جای دیگر مرورگرها وجود دارد. مرورگر مایکروسافت در مقایسه با مرورگر کروم از لحاظ مصرف باتری لپ‌تاپ شما بسیار به‌صرفه‌تر عمل می‌کند و به لطف به‌روز رسانی جدید، امکان دستبه‌بندی صفحات متفاوت با کارایی بسیار بالاتر امکان‌پذیر شده است.

قبل از اینکه این به‌روز رسانی را دانلود کنید، بهتر است یک بک‌آپ از تمامی فایل‌ها و اطلاعات روی دستگاهتان بگیرید. با استفاده از ابزارهای ریکاوری ویندوز یا یک هارد اکسترنال می‌توانید بک‌آپ‌گیری را به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت هم انجام دهید. داشتن احتیاط و راهکارهای هوشمندانه زمانی که قرار است در سیستم‌عامل دستگاهتان تغییرات اساسی ایجاد کنید، بسیار با اهمیت است.

زمانی که به 11 آوریل برسیم و همه‌چیز آماده باشد، ویندوز نصب آپدیت جدید را به شما اعلام خواهد کرد. نصب این آپدیت با توجه به قدرت دستگاه شما ممکن است تا یک ساعت طول بکشد پس قبل از نصب این به‌روز رسانی از داشتن باتری کافی اطمینان حاصل کنید. اگر مایل به دریافت این آپدیت قبل از موعد مقرر هستید، می‌توانید همین حالا و از طریق برنامه Update Assistant ویندوز آن را به صورت دستی نصب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.