پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

توسعه توانمندی‌های دریایی ایران برای عربستان، اسرائیل و اروپا نگران‌کننده است


نشریه فارن افرز در گزارشی افزایش قدرت نیروی دریایی ایران را عامل نگرانی در خاورمیانه و اروپا دانست.


 

نشریه فارن افرز: توسعه توانمندی‌های دریایی ایران برای عربستان، اسرائیل و اروپا نگران‌کننده است

 پایگاه اینترنتی نشریه فارن افرز در گزارشی به برنامه‌ ایران برای احداث پایگاه‌های دریایی در سوریه و یمن اشاره کرد و نوشت: متحدان آمریکا از "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، انتظار دارند برنامه جامعی برای مقابله با توان دریایی ایران در دستور کار قرار دهد.









  فارن‌افرز در ادامه به اظهارات مقامات ایران در اواخر نوامبر سال گذشته میلادی اشاره کرد که تاکید کرده بودند پایگاه‌های دریایی ایران در آب‌های سوریه و یمن مستقر خواهد شد. این نشریه آمریکایی احداث این پایگاه‌های دریایی را حائز اهمیتی ویژه دانسته و نوشت: تنگه "باب‌المندب" در یمن به عنوان یک گذرگاه آبی پرتردد دسترسی راحت ایران را به دریای سرخ فراهم می‌کند و تهران را در موقعیتی برتر نسبت به عربستان، رقیب دیرینه‌اش، قرار خواهد داد.
 
فارن افرز در ادامه نوشت: اگر تصمیم تهران برای احداث پایگاه دریایی در سوریه نیز محقق شود، بازوی دریایی ایران به سمت دریای مدیترانه گسترش خواهد یافت و حضور نظامی ایران در نزدیکی سواحل اروپا تقویت می‌شود.
 
به نوشته این نشریه، سرعت توسعه نیروی دریایی ایران به حدی نگران‌کننده است که عربستان پیشنهاد تشکیل نیروی دریایی مشترک میان کشورهای عربی برای مقابله با ایران را مطرح کرده است. گسترش توانمندی‌های ایران به طریق مشابه می‌تواند برای اسرائیل هم نگران‌کننده باشد. 
 
فارن افرز در پایان نوشت: دولت آینده ترامپ باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تهدیدهای ایران به ویژه در زمینه دریایی انجام دهد. همانطور که مقامات ایرانی نیز بارها درمورد این مسئله صحبت کرده‌اند، این کشور در حال تغییر دادن رویه خود در دریا است و دولت ترامپ باید با تدوین سیاستی جامع‌تر برای مقابله با برنامه‌ای ایران به این موضوع پاسخ بدهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
دوخیییی پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 15:22 http://eshgh20.coxslot.com/

وب متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم باعث افتخاره شما هم به من سر بزنید خیلی ممنون
6516

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.