پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

شورای نگهبان به طرح جرم سیاسی ایراد گرفت

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح جرم سیاسی، نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و همچنین لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان طرح جرم سیاسی مصوب جلسه مورخ چهارم بهمن ماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

عبارت «سلب غیرقانونی آزادی افراد» در بند (پ) ماده 3، با عبارت «نقض آزادی‌های مشروع دیگران» در بند (د) ماده 16 قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب 1360/6/7 مذکور در بند (پ) ماده 2 قابل جمع نیست و ایجاد ابهام می‌نماید؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

همچنین شورای نگهبان لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

 لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سیزدهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1394/12/13 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

این شورا در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی نیز اعلام کرد:
ایراد بند دوم سابق این شورا، در خصوص عضویت دو نماینده مجلس با حق رای، کماکان به قوت خود باقی است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.