پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

وزیر اطلاعات: هیچ یک از مسئولان ما دو تابعیتی نیستند

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی گفت: طبق اظهارات وزیر اطلاعات هیچ یک از مسئولان کشورمان دو تابعیتی نیستند.

وزیر اطلاعات: هیچ یک از مسئولان ما دو تابعیتی نیستند

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی با اشاره به اینکه حضور حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات در جلسه صبح امروز این فراکسیون، اظهار کرد: در وهله اول درباره موضوع دو تابعیتی‌ها بحث شد که وزیر اطلاعات پاسخ داد که برای 210 نفر از مسئولان از وزارت اطلاعات استعلام شد و درباره 101 نفر هم شائبه دو تابعیتی بودن وجود داشت.

جاسوسانی که در پوشش شرکت‌ها و موسسات اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کنند

جاسوسانی که در پوشش شرکت‌ها و موسسات اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کنند+فیلم

جاسوسانی که در پوشش شرکت‌ها و موسسات اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کنند + فیلم جاسوسان از روش‌های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می‌کنند. یکی از این موارد، معرفی کردن خودشان به عنوان شرکت‌های خواستار قرارداد است.

از همین رو، مسئولان و مدیران شرکت‌ها باید مراقبت اطلاعاتی که در اختیار شرکت‌های خارجی می‌دهند، باشند و از واقعی بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

پویانمایی زیر، این روش جاسوسان را به خوبی نشان داده است.

پالایشگاهی که کشور ایران را از واردات بنزین بی نیاز می‌کند


پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس ساخته شده است.

ناطق نوری هم «برجام روحانی» را به گردن رهبری انداخت

ناطق نوری هم «برجام روحانی» را به گردن رهبری انداخت

«حجت الاسلام ناطق نوری» در دیدار برخی از خبرنگاران و سردبیران ایرنا، در خصوص موضوع برجام و خروج آمریکا از آن گفته است:

نباید از این موضوع غافل شویم که مذاکره و پذیرفتن برجام حاصل تصمیم گیری مجموعه نهادهای کلیدی نظام همچون دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بوده است.

کمک 4 میلیاردی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان غیرعمد

کمک ۴ میلیاردی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان غیرعمد. رهبر انقلاب به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه کشور، مبلغی معادل ۴ میلیارد ریال اختصاص دادند.

کمک 4 میلیاردی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان غیرعمد

به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، علاوه بر حمایت معنوی از این نهاد حمایتی، از ابتدای سال ۸۱ تا به امروز در مجموع مبلغی معادل یک میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان از سوی رهبر انقلاب برای آزادی بدهکاران غیربزهکار پرداخت شده است.

 

جزئیات توافق دولت با دوروف در تهران/ ماجرای حمایت‌های پیدا و پنهان از تلگرام چیست؟

چه توافقاتی میان دولت و تلگرام صورت‌گرفته که این پیام‌رسان توانست در مدت کوتاهی رقبای خود را کنار بزند و نخستین انتخاب مردم ایران شود؟

چه کسانی می‌خواستند تلگرام یکه‌تاز میدان ایران شود؟ در گزارش ذیل این سؤالات پاسخ داده می‌شود و اما صبوری لازم است. این گزارش یک غافلگیری هم برای شما دارد؛ جزییاتی از توافق دولت و تلگرام. با اینکه افکار عمومی تصور می‌کند ماجرای تلگرام از دی‌ماه۹۶ شروع شده است اما کمی جست‌وجو نشان می‌دهد که ماجرای تلگرام حداقل از سال ۹۴ مورد سوال‌هایی در سطح حاکمیت بوده است.

رونق به بازار مسکن بر می‌گردد

ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار مسکن در حال خروج از رکود است، گفت:

با متلاطم شدن بازارهای موازی مسکن از جمله ارز و سکه این بازار نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دچار نوسان شده است.

وی  افزود: خوشبختانه با تدابیر به موقع دولت به زودی شاهد تثبیت قیمت‌ها در این بازار و رونق در بخش مسکن خواهیم بود.

تضمینی از نوع ایرانی برای امنیت آسمان کشور

رادار‌ها جزئی از پد‌افند هوایی نیروهای نظامی کشور‌های دنیا محسوب می‌شوند که وظیفه رصد و شناسایی دشمن را دارند و به محض شناسایی، موقعیت دشمن را به سامانه‌های دفاعی و پدافندی مخابره می‌کنند؛ هر کدام از این رادارها نیز مربوط به شناسایی ادواتی است که از سوی دشمن برای حمله استفاده می‌شود.

مطلع الفجر؛ راداری که جزء اولین ساخته‌های راداری ایران است

تکرار ماجرای دهقان فداکار این بار در زنجان

ماجرای فداکاری ریزعلی خواجوی مدت‌هاست در کتاب‌های درسی برای چند نسل نقل شده است. از خودگذشتی او باعث نجات جان مسافران قطاری شد که با خطر واژگونی روبرو بود.

اکنون پس از گذشت سال‌ها از این ماجرا،حسین علی مردانی که هنگام رفتن به محل کار خود با تخریب ریل مواجه شده بود، سرنشینان قطار را از خطر آگاه کرد و جانشان را نجات داد.

برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان با مشارکت‌ شناورهای ارتش و سپاه

برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان با مشارکت‌ شناورهای ارتش و سپاه


 سرتیپ راشد بن سعید البلوشی معاون عملیات و برنامه ریزی رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان در صدر یک هیئت نظامی برای شرکت در چهار دهمین کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان وارد تهران شد.

شلیک موشک از سامانه پدافند هوایی صیاد-۲ + عکس

شلیک موشک از سامانه پدافند هوایی صیاد-2 + عکس


 موشک پدافندی صیاد2، فروردین ماه 1390 به همت متخصصان دفاعی کشور تولید و با موفقیت آزمایش شد. این سامانه علاوه بر توان مقابله با جنگ الکترونیک، توانایی درگیری با سامانه‌های دارای سطح مقطع راداری کم را نیز دارد.این موشک قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

هدف از نفوذ در میان مسئولان چیست؟+ عکس

کاوه مدنی


کاوه مدنی معاون فراری سازمان محیط زیست، در پیوستن ایران به توافق پاریس که می‌تواند تاثیرات مخربی بر اقتصاد کشور وارد آورد، نقش اساسی داشت.

 در دیدار اخیر رهبرمعظم انقلاب با کارکنان وزارت اطلاعات، ایشان مجددا نسبت به ورود نفوذی‌ها به دستگاه‌های کشور هشدار دادند. تکرار این مسئله نشان از این دارد که مسئله نفوذ سرویس‌های امنیتی خارجی در میان مسئولان کشور و تغییر محاسبات و برنامه‌های آنها جدی تر شده و طی ماه‌های اخیر پرونده‌های بسیاری از افراد که در لباس دوست، اهداف دشمن را پیش می‌بردند رسانه‌ای شد.

امیر حاتمی: برای نابودی داعش در افغانستان آمادگی لازم داریم

امیر حاتمی وزیر دفاع ایران با بیان اینکه داعش ابزار امنیتی آمریکا است گفت: برای نابودی این گروه تروریستی در افغانستان آمادگی لازم را داریم.

 به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان که به دعوت وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیئت بلندپایه دفاعی و نظامی به  ایران سفر کرده است در ستاد وزارت دفاع مورد استقبال رسمی امیر سرتیپ حاتمی قرار گرفت و بلافاصله دور نخست مذاکرات دوجانبه با حضور وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد.

الحاق ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های جدید در آینده‌ای نزدیک/ امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برق

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه ای را شاهد باشیم.

الحاق ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های جدید در آینده‌ای نزدیک/ امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار   با اشاره به اقتدار ایران در حوزه دریایی اظهار کرد: مهمترین پیام ایران به همه کشور‌های منطقه و جهان این است که ما به عنوان نیروی دریایی ارتش در پرتو برخورداری از نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و حمایت ملت، در حال توسعه و تقویت خود با هدف برقراری امنیت در منطقه هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این سخن من بدان معناست که ناوها، تجهیزات و هر آنچه که در دریا از طرف ما وجود دارد, برای حضور مستمر و برقراری امنیت در دریاست؛ مسئولیت ما در قبال ایران, حفظ و حراست کشور و ملت در حوزه دریا است.

دستور حمله عراق به مواضع داعش در سوریه صادر شد

دستور حمله عراق به مواضع داعش در سوریه صادر شد


 شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: حیدر عبادی، نخست وزیر و فرمانده نیرو‌های مسلح عراق، دستور داد مواضع داعش در سوریه هدف قرار بگیرد. 

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد هواپیما‌های عراقی، مواضع داعش  در داخل سوریه را بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروی هوایی عراق به دستور عبادی  مواضع فرماندهان گروه تروریستی داعش را در جنوب منطقه «دشیشه» در سوریه هدف حمله قرار داد.

قلب تپنده سوریه کجاست و چرا مقصد اصلی موشک‌های صهیونیست‌هاست؟ + عکس و نقشه میدانی

جمرایا سوریه


«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»...؟ 

رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند.

حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تا قبل از شروع بحران برای صهیونیست ها بسیار دشوار و سخت بود اما جنگ سخت و سنگین ۷ ساله با گروه های تروریستی باعث شده زمینه برای حملات هوایی صهیونیست ها فراهم شود.

پلیس ضدشورش فرانسه،سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان را به کما برد/

روزنامه پنج شنبه


حمله وحشیانه پلیس فرانسه به مردم، جایی در صفحات اول روزنامه‌های اصلاح طلب نداشت. علاوه بر این سلبریتی‌های ایرانی نیز هیچ واکنشی به این موضوع نداشتند!

  روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با ما همراه شوید.

خواب دیدن آمریکا برای اردن پس از دوشیدن دوباره گاوهای شیرده سعودی

مایک پمپئو وزیر جدید امور خارجه آمریکا دو روز پس از تایید صلاحیت توسط سنا، با هدف پیگیری سیاست‌های جدید واشنگتن وارد منطقه شد.

خواب دیدن آمریکا برای اردن پس از دوشیدن دوباره گاوهای شیرده سعودی

پاسخ ایران غافلگیرکننده خواهد بود

به رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهم دست از رفتارهای خطرناک بردارد/ پاسخ ایران غافلگیرکننده خواهد بود


ه نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع ضمن تبریک اعیاد شعبان، روز کارگر و هفته معلم و با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده دانشگاه صنعتی مالک اشتر در کشور اظهار داشت: ان شاءالله دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر و مجموعه وزارت دفاع بتوانند با انجام وظایف و رسالت خطیر خود زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج)آخرین منجی عالم بشریت باشند.

رؤیت ماهواره جاسوسی فرازمینی ها روی ماه! +فیلم

نظریه پردازان توطئه با استناد به یک فیلم ادعا می کنند که شوالیه سیاه یا ماهوارخ جاسوسی فرازمینی ها را روی ماه مشاهده کرده اند.

رویت ماهواره جاسوسی فرازمینی ها روی ماه! فیلمدر ادعایی جدید نظریه پردازان توطئه می گویند ماهواره " شوالیه سیاه" یا ماهواره جاسوسی فرازمینی ها را را در نزدیکی زمین مشاهده کرده اند. آنها با استناد به ویدئویی که در تاریخ 21 آوریل و در ساعت 9.13 دقیقه از پخش  زنده از ماه  تهیه شده است  این ادعا را مطرح کرده اند.

در این پخش زنده، یک شی غول پیکر به آرامی از مقابل دوربین مدار گرد ماه حرکت می کند. نظریه پردازان توطئه بر این باورند که ناسا وجود این ماهواره جاسوسی را مخفی می کند. انتشار این ویدئو با واکنش کاربران نیز همراه بود. یکی از کاربران در کامنتی آن را تنها یک زباله فضایی دانست.

گفتنی است؛ این ویدئو از زمان انتشار تاکنون حدود 2000 بیننده داشته است.