پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

پشت پرده امضای بزرگترین بسته کمک نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل

پشت پرده امضای بزرگترین بسته کمک نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در حالی سال جاری به پایان می رسد که به عقیده برخی ناظران، طی این دوره روابط آمریکا و رژیم اسرائیل روند پرتنشی را پشت سر گذاشته است. با این حال، شب گذشته اعلام شد که دولت آمریکا بزرگترین بسته کمک نظامی تاریخ خود را در اختیار رژیم اسرائیل قرار خواهد داد؛ امری که می تواند هم از دلایل و ملاحظات داخلی و هم خارجی ناشی شده باشد.

پشت پرده امضای بزرگترین بسته کمک نظامی آمریکا به رژیم اسرائیلدوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در حالی سال جاری به پایان می رسد که به عقیده برخی ناظران، طی این دوره روابط آمریکا و رژیم اسرائیل روند پرتنشی را پشت سر گذاشته است. با این حال، شب گذشته اعلام شد که دولت آمریکا بزرگترین بسته کمک نظامی تاریخ خود را در اختیار رژیم اسرائیل قرار خواهد داد؛ امری که می تواند هم از دلایل و ملاحظات داخلی و هم خارجی ناشی شده باشد.

بنابراین گزارش، رسانه های آمریکا خبر داده اند که دولت اوباما به عنوان بخشی از بزرگترین بسته کمک نظامی در تاریخ آمریکا، میزان کمک خود به رژیم اسرائیل را افزایش خواهد داد. بر اساس بسته جدید، تل آویو ظرف مدت 10 سال، حدود 38 میلیارد دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت خواهد کرد. این در حالی است که مبلغ کمک های ده ساله قبلی که سال 2018 به پایان می رسد، 30 میلیارد دلار بود.

قرار است تفاهم نامه مربوط به این کمک نظامی، امروز در کاخ سفید به امضا برسد. این در حالی است که مذاکرات مربوط به این جریان، از ماه ها قبل پشت درهای بسته جریان داشت؛ یعنی درست در زمانی که در عرصه علنی، بیان می شد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل با یکدیگر دچار اختلاف هستند. 

در همین راستا، دیوید ماکوفسکی، مدیر پروژه صلح خاورمیانه در موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن می گوید: «این یک پیام مهم برای منطقه است مبنی بر اینکه هیچ کس نمی بایست درباره اختلافات آمریکا و اسرائیل درباره ایران و یا فلسطین، دچار سوءبرداشت شود. در محور این جریان، ایالات متحده به شدت به امنیت بلندمدت اسرائیل متعهد باقی می ماند». 

«سی ان ان» در گزارش خود، موضوع توافق جدید میان واشنگتن و تل آویو را مستقیماً به ایران مرتبط دانسته و می نویسد این دیدگاه رژیم اسرائیل که برداشته شدن تحریم های ایران در نتیجه توافق هسته ای به این کشور اجازه خواهد داد فضای مانور خود را در منطقه بیشتر کند، سبب شد تل آویو استدلال کند که بسته کمک نظامی جدید باید گسترده تر از قبلی باشد. بی ثباتی های موجود در عراق و سوریه، از دیگر موارد مورد استناد اسرائیلی ها بوده است.

نیتا لووی، ارشدترین عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد این بسته جدید، رژیم اسرائیل را «در موقعیت بهتری برای پرداختن به موضوع آشوب و بی ثباتی در منطقه قرار داده و در نتیجه، آن را قادر می سازد که بهتراز شهروندان و مرزهای خود محافظت کند».

در این میان، برخی منابع می گویند که درخواست اولیه نتانیاهو از دولت آمریکا، یک بسته کمک نظامی 45 میلیون دلاری بوده است که در نهایت، دو طرف به مبلغ فعلی (38 میلیارد دلار) رضایت داده اند.

انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی

همان گونه که هرکسی می تواند حدس بزند، همچون موارد مشابه در روابط آمریکا و رژیم اسرائیل، این توافق جدید نیز بیش از انگیزه های عملی و عینی، با انگیزه های سیاسی انجام می پذیرد. انگیزه هایی که هم در طرف آمریکایی و هم در طرف اسرائیلی وجود دارد. 

در واشنگتن، این موضوع را بیش از همه می توان در راستای اهداف انتخاباتی برشمرد؛ زیرا اکنون و در فاصله دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، اوباما می تواند چنین بیان کند که دموکرات ها تاکنون بیش از هر کس دیگری در راستای محافظت از «متحد دیرینه» خود اقدام کرده اند. هیلاری کلینتون به عنوان وزیر خارجه سابق اوباما، می تواند بخشی از این موضوع را میراث خود بخواند و با وعده ادامه این سیاست، نسبت به گردآوری آرا اقدام کند.

در طرف مقابل و برای نتانیاهو، این توافق می تواند هرگونه ابهامی را نسبت به سیاست هایی که ممکن است رئیس جمور بعدی آمریکا در پیش بگیرد، برطرف کرده و خیال نتانیاهو را راحت کند. نهایی شدن این توافق درست یک هفته پیش از سفر نتانیاهو به آمریکا برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با اوباما، خود از همین جنبه دارای اهمیت است. 

نکته دیگر اینجاست که هرچند رقم توافق جدید بسیار بالاتر از موارد قبلی است، اما در دل خود، منفعتی اقتصادی برای آمریکا نیز به همراه دارد. در بسته کمک نظامی پیشین، این امکان وجود داشت که تا سقف 26 درصد از میزان کمک، صرف خریداری تجهیزات از صنایع نظامی اسرائیل شود؛ اما در توافق جدید، کل مبلغ می بایست فقط در راستای خرید تسلیحات از شرکت هایی آمریکا صرف شود. 

از سوی دیگر، در مقابل تعهد آمریکا به تأمین مالی پروژه های موشکی رژیم اسرائیل به مدت یک دهه، این رژیم متعهد شده که دیگر برای دریافت مبلغ اضافه بابت این پروژه ها در کنگره لابی نکند. در گذشته، کمک به برنامه موشکی، از مسیری جدا از بسته کمک نظامی جریان پیدا می کرد و هر ساله می بایست به تصویب کنگره می رسید. به این ترتیب، بسته جدید را می تواند دربردارنده مجموعه ای از امتیازات سیاسی و اقتصادی برای هر دو طرف دانست. 

چرا مدال‌آوران المپیک، مدال‌هایشان را به دندان می‌گیرند؟


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندین اکسپرس؛ افرادی که مسابقات المپیک را از نزدیک تماشا کرده باشند، متوجه شده اند که بسیاری از ورزشکاران پس از پیروزی در رشته ورزشی خود و کسب مقام، مدال هایشان را به دندان می‌گیرند. این اقدام به دلیل تاریخی جالب و قدیمی در خصوص خاصیت طلا انجام می شود.
 
یک واقعیت مشخص در خصوص مدال های طلای المپیک، طلا نبودن کامل آن‌ها است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سی ان ان، مدال های طلای المپیک در واقع از 494 گرم نقره و 6 گرم طلا ساخته شده اند. آخرین باری که مدال طلای کامل در مسابقات المپیک به ورزشکاران اهدا شد، مربوط به المپیک 1912 سوئد می شود. 
عمل گاز گرفتن مدال ها، از روشی برای بررسی واقعی بودن طلا ریشه گرفته است. فلز طلا به گونه ای است که در صورت خلوص کامل، در صورت گاز گرفته شدن اثر دندان بر روی آن می‌ماند. این روش در گذشته برای بررسی خلوص طلا مورد استفاده قرار می گرفته است. 
اکنون با گذشت سال ها از زمان استفاده از این روش برای تشخیص خلوص طلا و در حالی که ورزشکاران اهمیت چندانی به جنس مدال هایشان نمی‌دهند، آن ها همچنان برای ثبت خاطرات خود در مقابل دوربین ها مدال هایشان را زیر دندان می گذارند.

از هر 10 عملیات علیه تروریست‌ها تنها تعداد اندکی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم

ما باید هوشیار باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم/ از هر 10 مورد حرکات تروریستی ما فقط 1 مورد را به اطلاع مردم می رسانیم


وزیر اطلاعات با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح مهمترین اقدامات وزارتخانه متبوع خود در طول فعالیت دولت یازدهم پرداخت.

وی افزود: از هر 10 عملیات علیه تروریست‌ها تنها تعداد اندکی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم چرا که آسایش مردم برای ما از همه چیز مهمتر است و نمی خواهیم با این اخبار ذهن مردم را درگیر کنیم. ما بارها به تروریست ها در برنامه های مختلف پیام داده ایم که فکر انجام اقدامات خرابکارانه علیه ایران را از سر بیرون کنند چرا که ایران مانند کشورهای دیگری در آنجا جنایت می کنند نیست. خوشبختانه ما امروز جامعه اطلاعاتی 80 میلیونی داریم و مردم در هر کجا که لازم باشد به ما در وزارتخانه‌ با راه های ارتباطی اطلاعات می دهند که تاکنون این اطلاعات بسیار موثر بوده و ما توانستیم بسیاری از این اقدامات تروریستی را خنثی کنیم.


کشف حفره امنیتی جدیدی در رایانه‌های تولیدی شرکت لنوو

یک محقق امنیتی به نام Dymtro Oleksiuk حفره امنیتی جدیدی در رایانه‌های تولیدی شرکت لنوو یافته که به نفوذگران امکان دورزدن پروتکل‌های امنیتی ویندوز را خواهد داد.

به گزارش Engadget، با توجه به تایید وجود این مشکل در یکی از لپ‌تاپ‌های سری Pavillion شرکت اچ‌پی (تولید سال 2010 میلادی) این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های بیشتری از این مشکل امنیتی رنج ببرند. 

لنوو در اظهارنظری عمومی اعلام کرده تلاش‌های مسئولان این شرکت به‌منظور برقراری تماس با Oleksiuk هنوز راه به جایی نبرده است. این شرکت همچنین احتمال داده مشکل امنیتی مورد بحث، مربوط به کدهایی باشد که از سوی شرکت اینتل در درایورهای سخت‌افزاری رایانه‌های لنوو به کار گرفته شده است. لنوو از تلاش برای برطرف کردن مشکل و عرضه یک‌ به‌روزرسانی نرم‌افزاری ویژه برای حل این معضل خبر داده است. 

علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که کد مشکل‌دار نه‌ به واسطه خطای انسانی، بلکه در راستای ایجاد عمدی یک راه فرار برای شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزارهای رایانه‌ای (به‌منظور دسترسی به اطلاعات مورد نیاز) ایجاد شده باشد. 

این در حالی است که در اظهارنظر لنوو نکات مبهمی هم به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، این شرکت اعلام کرده در حال بررسی هویت اصلی افشاکننده این مشکل است زیرا به عقیده مسئولان لنوو، هدف اصلی از افشای اطلاعات مربوط به این مشکل امنیتی مشخص نیست. لنوو در حالی این ادعا را مطرح کرده که پیش از این نیز بارها و بارها اخباری مربوط به وجود حفره‌های امنیتی متعدد در رایانه‌های تولیدی این برند منتشر شده است. 

مجازات‌های داعش برای برگزاری عید قربان در روز دوشنبه!

 العالم: یک منبع عراقی از استان نینوا خبر داد که گروه تروریستی داعش پس فردا سه شنبه را روز عید قربان اعلام کرده و تأکید کرده است هر کسی از این تاریخ برای برگزاری عید سرپیچی کند و روز دوشنبه را عید بداند، شلاق خواهد خورد و زندانی خواهد شد!

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «مردم نینوا از بیانیه داعش در این زمینه که در بازارها و محله های مختلف پخش شد، شگفت زده شدند».  

او در گفت و گو با پایگاه «السومریه نیوز» گفت: «داعش اعلام کرده اشخاصی که روز دوشنبه جشن برگزار کنند، در واقع عید مرتدان را برگزار کرده اند. این سخنان خشم اهالی موصل را برانگیخته است».

وی خاطر نشان ساخت که مردم قصد دارند از اجرای این فرمان داعش سرباز زنند.

همه کشورهای عربی و اسلامی و حتی سازمان های اسلامی فعال در کشورهای اروپایی فردا دوشنبه را اولین روز عید قربان اعلام کرده اند.

شهر موصل، مرکز استان نینوا، واقع در 405 کیلومتری شمال شهر بغداد، از 30 خرداد 93 در اشغال داعش است و این گروه تروریستی قوانین ظالمانه و سختگیرانه ای را علیه اهالی آن اجرا می کند.

عید قربان و نگاهی به فلسفه آن از زمان حضرت آدم (ع)

عید قربان یا گوسپندکُشان[۱] (به عربی: عید الأضحی)‏ روز دهم ماه قمری ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامیترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

عید قربان را عید اضحی نیز گویند، چرا که اضحی جمع ماده ضحی به معنی ارتفاع روز و امتداد نور آفتاب است و هنگامی که خورشید بالا می آید (قبل از ظهر)، آن موقع را ضحی گویند، چنانچه در قرآن کریم آمده است: والشمس و ضحیها (قسم به خورشید و چاشتگاه آن) و چون حجاج موقع بالا آمدن آفتاب قربانی می کنند و قربانی را اضحیه یا ضحیه گویند بدین سبب روز دهم ذی الحجه را که قبل از ظهر آن، عمل قربانی انجام می شود «عید اضحی» می گویند.

عید در لغت از ماده عود؛ به معناى بازگشت است؛ لذا به روزهایى که مشکلات از قوم و جمعیتى بر طرف می شود و ‏به پیروزی‌ها و راحتی‏هاى نخستین بازگشت مى‏‌کنند، عید گفته می ‏شود. همچنین واژه قربان از ماده قرب؛ به معنای نزدیک بودن است. بر این اساس با توجه به این که شخصی که قربانی می‌کند، در نظر دارد بدین وسیله به خداوند متعال تقرب بجوید، این عمل را قربانی می‌گویند.

مراسم عید

برگزار کردن مراسم قربانی در این عید بر همه واجب نیست و تنها بر زائران کعبه در مراسم حج واجب است، اما بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آنرا بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند......  ادامه مطلب ...

عید قربان و نگاهی به فلسفه آن از زمان حضرت آدم (ع)

عید قربان یا گوسپندکُشان[۱] (به عربی: عید الأضحی)‏ روز دهم ماه قمری ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامیترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

عید قربان را عید اضحی نیز گویند، چرا که اضحی جمع ماده ضحی به معنی ارتفاع روز و امتداد نور آفتاب است و هنگامی که خورشید بالا می آید (قبل از ظهر)، آن موقع را ضحی گویند، چنانچه در قرآن کریم آمده است: والشمس و ضحیها (قسم به خورشید و چاشتگاه آن) و چون حجاج موقع بالا آمدن آفتاب قربانی می کنند و قربانی را اضحیه یا ضحیه گویند بدین سبب روز دهم ذی الحجه را که قبل از ظهر آن، عمل قربانی انجام می شود «عید اضحی» می گویند.

عید در لغت از ماده عود؛ به معناى بازگشت است؛ لذا به روزهایى که مشکلات از قوم و جمعیتى بر طرف می شود و ‏به پیروزی‌ها و راحتی‏هاى نخستین بازگشت مى‏‌کنند، عید گفته می ‏شود. همچنین واژه قربان از ماده قرب؛ به معنای نزدیک بودن است. بر این اساس با توجه به این که شخصی که قربانی می‌کند، در نظر دارد بدین وسیله به خداوند متعال تقرب بجوید، این عمل را قربانی می‌گویند.

مراسم عید

برگزار کردن مراسم قربانی در این عید بر همه واجب نیست و تنها بر زائران کعبه در مراسم حج واجب است، اما بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آنرا بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند......  ادامه مطلب ...

اعمال روز عرفه؛ روز خواستن و بخشش

روز عرفه، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است. این روز، بویژه برای کسانی که در سرزمین پرخاطره و انسان‌ساز «عرفات» و در مناسک حج حضور داشته باشند، سعادت مضاعف خواهد بود

به گزارش انتخاب، روز نهم ماه ذی‌الحجه، روز عرفه است، مرحوم «علاّمه مجلسی» در این زمینه می‌گوید: روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است و کسی که بتواند این روز را در «عرفات» باشد، توفیق بزرگی دارد. این روز اعمال و دعاهای فراوانی دارد و بهترین عمل در این روز، دعاست.

آنان که در لباس سفید احرام، با قلبی مملو از عشق خداوند، دعای عرفه امام حسین(ع) را در سرزمین عرفات زمزمه می‌کنند، از این زلال معرفت ناب، بیش از دیگران سیراب می‌شوند.

امام باقر(ع) از امام زین العابدین(ع) روایت کرده است که آن حضرت در روز عرفه جمعی را مشاهده کرد که دست نیاز به سوی مردم دراز کرده و کمک می‌خواستند، حضرت فرمود: وای بر شما، آیا از غیر خدا در این روز حاجت می‌طلبید در حالی که در این روز امید می‌رود که فضل خداوند حتی شامل بچه‌هایی شود که در شکم مادرانند.........  ادامه مطلب ...

روز عرفه چه روزیست؟

روز عرفه - نهم ذیحجه را ‏روز عَرَفه گویند. این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است. گرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است. از سوی دیگر از آنجا که امام سوم شیعیان حرکت خود را بسوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شدهاست.«دعای امام حسین در روز عرفه» از مهم ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده میشود.عید قربان پس از روز عرفه قرار دارد.

 

نامگذاری روز عرفه

در باره نامگذاری این روز به عرفه آمدهاست:

جبرائیل علیه السلام هنگامی که مناسک را به ابراهیم میآموخت، چون به عرفه رسید به او گفت «عرفت؟»و او پاسخ داد «آری»، لذا به این نام خوانده شد. و نیز گفته اند سبب آن این است که مردم از این جایگاه به گناه خود اعتراف میکنند و بعضی آن را جهت تحمل صبر و رنجی میدانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد. چرا که یکی از معانی «عرف» صبر و شکیبایی و تحمل است.

اعمال حجاج در روز عرفه

در این روز حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و در آنجا به راز و نیاز و دعا پرداخته و پس از نماز ظهر و عصر به مکه باز میگردند.

اعمال غیر حجاج روز عرفه

برای این روز دعاها، نمازها و اعمال مختلفی (از جمله غسل) ذکر شدهاست که شیعیان از جمله افرادیکه در حج حضور ندارند بجا میآورند. از جمله مهم ترین این اعمال دعای امام سوم شیعیان در روز عرفهاست.

زیارت امام سوم شیعیان در روز عرفه

یکی از مهم ترین اعمال توصیه شده در این روز زیارت امام سوم شیعیان (از دور یا نزدیک است). در مفاتیح الجنان در این باره آمدهاست:

زیارت حضرت سید الشّهداء علیه السّلام که برابر هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و بلکه افضل از این است، و روایات‏ در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است[یعنی از افراد بسیاری نقل شدهاست]و اگر کسی در این روز توفیق یابد، که زیر قبّه مقدّسه آن حضرت باشد، ثوابش کمتر از کسی‏که در عرفات باشد نیست، بلکه بیشتر و بیشتر است.

مدافعان حرم کیستند و چه در سر دارند؟

مدافعان حرم کیستند و چه در سر دارند؟


جوانانی که امروز در قامت «مدافعان حرم» خبرساز می‌شوند پرچم‌داران عاشقی هستند که به راحتی نمی‌توان برمبنای محاسبات عقل معاش، قضاوت‌شان کرد؛ ثروت آن‌ها عشقی است که قابل تحریم نیست!

به نقل از مهر، دستی زیر سر دارد و لبخند گرمی روی لب.

هر از گاه نیم نگاهی به تکاپوی اطرافیان می‌اندازد و زیر لب زمزمه می‌کند: «السلام علیک یا اباعبدلله»

حمزه زلزلی تنها چند دقیقه با شهادت و آرامش ابدی فاصله دارد و حالا آنچه در قالب ویدوئی کوتاه از او به یادگار مانده خلاصه‌ترین ترجمان از حس و حال عاشقانی است که ملیتی فراتر از مرزهای جغرافیایی برای خود برگزیده و دوشادوش هم هویتی واحد را شکل داده‌اند: رزمندگان مدافع حرم.

اما این «مدافعان حرم» که خیلی زود به خیل «شهدای حرم» می‌پیوندند کیستند و چه در سر دارند؟

آرمان‌شان چیست و چگونه دل از آرامش زندگی روزمره می‌کنند و بدون اجبار از ایران، سوریه، افغانستان و کشورهای دیگر عازم کارزار «دفاع از حرم» می‌شوند؟

روایت یک حیرانی

«عقل می‌گوید بمان و عشق می‌گوید برو… و این هر دو، ‌عقل و عشق را، خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود.»....  ادامه مطلب ...

مهمترین وظیفه روحانیون؛ پاسخ به شبهات و مقابله با نقشه دین‌زدایی

بیانات در آغاز درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، با اشاره به وجود برنامه‌های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی» خواندند و تأکید کردند: حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت «وظیفه‌شناسی» و «موقعیت‌شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسائل دینی خاطرنشان کردند: اگر وظیفه به‌درستی شناخته نشود، علم، تقوا و حتی شجاعت نیز اثر مثبت و مورد انتظاری نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی، «بصیرت» را به معنای شناخت نیازها و واقعیات جامعه خواندند و افزودند: «بصیرت» یعنی بدانیم جوانِ امروز چه نیازهایی دارد و بر لوح دل آماده و مشتاق او، چه چیزی نقش بسته یا باید نقش ببندد.
ایشان با اشاره به هزینه‌های گزاف و برنامه‌ریزی‌های فراوان علیه ایمان و اعتقادات مردم گفتند: دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا، به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است و امروز این کار در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقابله با این نقشه را اولین و مهمترین وظیفه روحانیت خواندند و خاطرنشان کردند: حوزه‌های علمیه و دانایان مذهب باید قابلیت مواجه شدن با لشکر عظیم دشمن را در خود ایجاد کنند.
ایشان با اظهار تأسف از ناآشنایی برخی مبلغان دینی با ابزارهای جدید رایانه‌ای و همچنین عدم درک درست از اهمیت مسئله فضای مجازی در برخی مسئولان، افزودند: فضای مجازی، به صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده از فرصتهای آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد و در همین خصوص، شورای‌عالی فضای مجازی با هدف تمرکز در فکر، تصمیم و اقدام تشکیل شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها را از جمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه برشمردند و افزودند: این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد، زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست، بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد.


دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با فرمانده کل قوا


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آن‌چنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه‌ی فکر کردن درباره‌ی تجاوز را ندهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعف‌ها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله‌ی دشمنی با ملت ایران و نظام اسلامی را فراتر از برخی دشمنی‌های رایج در دنیا دانستند و خاطرنشان کردند: جبهه‌ی مقابل ما که از آن با تعابیری همچون «نظام سلطه» یا «صهیونیسم جهانی» یاد می‌کنیم، جبهه‌ای خبیث و خدعه‌گر و با اندیشه‌های ظالمانه است که با اصل اعتقادات دینی، استقلال، و زیر بار حرف زور نرفتن ملت ایران، دشمنی دارد.
ایشان با اشاره به بروز دشمنی این جبهه‌ی مستکبر در چهره‌های گوناگون، افزودند: این دشمنی یک روز در چهره‌ی رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا و روز دیگر در چهره‌ی رژیم ظالمی همچون صدام بروز می‌کند، اما مهم آن است که ما با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فراوان کشور و با شناخت موقعیت و برنامه‌ی دشمن، موضع و تصمیم درست را اتخاذ، و به آن عمل کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مخالفت و جنجال گسترده درخصوص سامانه‌ی موشکی اس۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده‌ی فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: سامانه‌ی اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
ایشان افزودند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم.
فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام به‌هنگام و به‌کارگیری روش‌های متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه‌ی محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با گرامیداشت هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بیان کرد.

غلط آمریکایی...


سلام ، آقا دیدی تو جمع بچه ها یکی از همه زرنگ تر و تیز تره ، کارهاشو به موقع انجام میده و هیچ نقطه ضعفی نداره ، دوست داره مستقل باشه ، خوش فکره و خلاق ، اصلا با بقیه فرق داره و همه مامان و باباها دوست دارند همچین بچه ای داشته باشند و اون رو برای بچه هاشون مثال می زنند و کارها و روش های بچه های خودشون رو با اون شاخ شمشاد می سنجند. حالا فکر کنید که قلدر محله که همه بچه ها گوش بفرمان و حلقه به گوش اونند و راه به راه براش پول و غذا و ... میارند ، از راه برسه و ببینه یه همچین بچه ای داخل محله وجود داره و از اون اطاعت نمی کنه. هر کاریش میکنه از تهدید ، تشویق ، تطمیع ، تحریم و ... ولی بچه ی قصه ی ما هیچ جوره راه نمی یاد و تازه تو چشای قلدر محله با اقتدار نگاه می کنه و میگه : من قبولت ندارم...

قلدر محله ما که خیلی ناراحته و کم آورده ، میزنه به سیم آخر و میگه : اگر به حرف هام گوش نکنی اینقدر می زنمت که بمیری به قول اوباما همه گزینه ها روی میز من هست...

و بچه قصه ما با اقتدار می گه : اینقدر نگو همه گزینه ها...همه گزینه ها ، اصلا می خوام ببینم اگر همه گزینه هات روی میزت باشه مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

و قلدر محله ما کم بیاره و می بینه نخیر این طرف نه ضعفی داره ، نه هیچ جوره راه میاد و سرش رو می ندازه پایین و راهش رو می کشه و می ره. در حالی که بچه های دیگه ی محله هم کم کم پچ پچ کنان صداهاشون رو می برند بالا و قلدر محلمون رو مسخره می کنند...

اهای آمریکا با اون همه ادعا ، جدا ۳۵ ساله که هر بلایی که می تونستی سرمون اوردی و ما هم مقاومت کردیم ولی بازم تهدید به گزینه حمله نظامی می کنی. با توجه به مشکلات مالی شدید ، نارضایتی مردمت ، تهدید شدن در همه دنیا ، حمایت مردم ایران از نظامشون و هزار دلیل دیگه :

می خوام ببینم اگر همه گزینه ها هم روی میز باشه اونوقت مثلا چه غلطی می خوایی بکنی ؟!!

33 نفر از عناصر «پ.ک.ک» در حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه کشته شدند

خبرگزاری فارس: 33 نفر از عناصر «پ.ک.ک» در حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه جمعه (امروز) از کشته شدن تعدادی از عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در جنوب شرق این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، 33 نفر از عناصر پ.ک.ک در حملات هوایی و زمینی اخیر ارتش ترکیه در استان «هاکاری» واقع در جنوب شرقی این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد که در این حملات بیش از 30 نفر دیگر از عناصر حزب کارگران کردستان زخمی شده‌اند.

دولت ترکیه حزب کارگران کردستان را گروهکی تروریستی می‌داند و طی هفته‌های اخیر عملیات گسترده‌ای برای مبارزه با این گروهک در داخل ترکیه و شمال سوریه شروع کرده است.

زمین در کدام استان‌ها گران‌تر است؟

زمین در کدام استان‌ها گران‌تر است؟

در میان استان‌های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده سه میلیون و 394 هزار تومان در استان تهران و کمترین آن 57 هزار تومان در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، با توجه به آخرین گزارش مرکز آمار که در آن به اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال 1394 پرداخته است، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور یک میلیون و 45 هزار تومان بوده که نسبت به دوره قبل 0.6 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 1.3 درصد کاهش داشته است.

قیمت زمین

زمین در کدام استان‌ها گران‌تر است؟

زمین در کدام استان‌ها گران‌تر است؟

در میان استان‌های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده سه میلیون و 394 هزار تومان در استان تهران و کمترین آن 57 هزار تومان در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، با توجه به آخرین گزارش مرکز آمار که در آن به اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال 1394 پرداخته است، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور یک میلیون و 45 هزار تومان بوده که نسبت به دوره قبل 0.6 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 1.3 درصد کاهش داشته است.

قیمت زمین

نباید از مسئله پرداختی‌های نجومی به سادگی گذشت/دریافت کنندگان لیاقت مسئولیت ندارند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به دیدارهای رهبر معظم انقلاب با هیات وزیران و مسئولان وزارت اطلاعات، اظهار داشت: توفیقات فراوان وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می‌کنم، دستاوردهایی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته موشکی، راداری، دریایی، زرهی و پهپاد و مراکز ارتباطی، تولید سامانه‌های پدافند موشکی در بردهای کوتاه، متوسط و بلند را به همه این عزیزان تبریک عرض می‌کنم، درود و رحمت خداوند بر شما باد که به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اهتمام ورزیدید و دانش خود را در این زمینه بالا بردید و به خواست خداوند رعب و وحشتی در دل دشمنان این انقلاب ایجاد کردید......  ادامه مطلب ...