پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

کارنامه درخشان ایران در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب

ناو گروه


نیروی دریایی ارتش با ۳۷۲.۶۲۹ هزار مایل دریانوردی و حضور در چندین و چند تنگه و آبراه حساس جهان، کارنامه درخشانی از خود به‌جای گذاشته است.

تعرض حامیان بارزانی به کنسولگری ایران

بارزانی

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کردستان عراق، یک ویدئوی 45 ثانیه‌ای منتشر کرده‌اند که در آن دیده می‌شود، شماری از کسانی که احتمالا از طرفداران حزب «دموکرات کردستان» به ریاست مسعود بارزانی، هستند، متعرض کنسولگری ایران شده‌اند. 

در نتیجه تبلیغات تحریک‌کننده و گمراه‌کننده حزب دموکرات، در این فیلم دیده می‌شود که تعدادی از طرفداران مسعود بارزانی، پرچم کنسولگری ایران در اربیل را پایین می‌کشند.

از زمانیکه نخست‌وزیر عراق دستور تأمین امنیت استان کرکوک و دیگر مناطق موردمنازعه میان اربیل و بغداد را صادر کرده است، تلویزیون‌ها و رسانه‌های وابسته یا نزدیک به مسعود بارزانی، مکرر علیه ایران و الحشد الشعبی اخبار نادرست منتشر می‌کنند.

این خبرها به قدری نادرست بود که حتی آمریکا، متحد بارزانی به آن واکنش نشان داد. ارتش آمریکا در این خصوص اعلام کرد، هیچ گونه گزارش یا شواهدی دال بر وجود یگان های سپاه پاسداران ایران در کرکوک و اطراف آن وجود ندارد.

داعش پس از عراق و سوریه به کجا می‌رود؟

پرچم داعش


به نقل از پایگاه خبری «العهد» در پی فروپاشی سریع داعش در عراق و سوریه آمریکا چاره‌ای جز حمایت از فرماندهان اصلی این گروه و انتقال آنان به محلی نامعلوم نیافت محلی که در آینده با از سرگیری عملیات خونین این گروه تکفیری مشخص خواهد شد. 

هفته‌های پایانی داعش در عراق و سوریه 

در این میان پرواضح است که داعش هفته‌های پایانی خود را در عراق و سوریه سپری می کند، زیرا این گروه از فروپاشی های پی در پی رنج می برد که سه ماه پیش، پس از آزادسازی موصل سرعت گرفته است و این روند با هلاکت فرماندهان میدانی و امنیتی داعش بیش از پیش سرعت یافت زیرا این فرماندهان هسته‌ای اصلی این گروه تکفیری به شمار می آمدند و در و اقع از بین رفتن آنان موجب شد داعش بدون فرماندهان مرکزی و قدرتمند اکنون با نوعی خلأ روبه رو شود حال آنکه فرماندهان درجه دو نیز اختیارات و ویژگی های آن را ندارند.


اگر طرف مقابل برجام را پاره کند، ما آن را ریز ریز می‌کنیم


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، جوانان نخبه میهن را مایه امید به آینده درخشان ایران خواندند و با اشاره به ضرورت هوشیاری در مقابل مکر و حیله شیطان بزرگ، خطاب به مردم، مسئولان و فعالان سیاسی و مطبوعاتی هفت نکته مهم را درباره قضایای اخیر پیرامون برجام مورد تأکید قرار دادند.  ادامه مطلب ...

حقایقی جالب درباره کشورهایی که زنان زمام قدرت را در دست دارند


الن جانسون سیرلیف،رئیس جمهوری لیبریا اعلام کرد که پس از «دوازده سال زمامداری» قدرت را ترک می کند. خانم سیرلیف در سال ۲۰۰۶ میلادی پس از پیروزی در انتخابات، به اولین زنی تبدیل شد که در قاره آفریقا به مقام ریاست جمهوری رسید.  ادامه مطلب ...

یک میلیارد کَفِ آنلاین برای رئیس جمهور چین


 کمپانی تنسنت چین اپلیکیشنی به صورت گیم ساخته تا شما بتوانید به سخنان رئیس جمهور شی جین پینگ واکنش مثبت نشان داده و با زدن روی اسکرین، دست مجازی به افتخار وی بزنید.  ادامه مطلب ...

سرکرده‌های داعش بعد از شکست در سوریه به ترکیه پناه برده‌اند

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد از منابع آگاه اطلاعاتی در دست دارد که حاکی از فرار شماری از سرکرده های داعش به خاک ترکیه است.

بر اساس این خبر در طول چند روز و چند هفته گذشته شمار زیادی از سرکرده های سوری و خارجی داعش از دیرالزور و الرقه گریخته و وارد ترکیه شده اند.

این منابع تأکید کردند که عملیات انتقال سرکرده های داعش به داخل خاک ترکیه با همکاری شماری از عناصر معارضان مسلح سوری که در قالب عملیات «درع الفرات» تحت حمایت ترکیه در حومه شمالی و شرقی حلب حضور دارند، صورت گرفته است و هر نفر حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار آمریکایی پرداخت کرده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که در طول چند ماه گذشته فرار صدها نفر از عناصر داعش و سرکرده های این گروهک تروریستی به استان حسکه و ترکیه را ثبت کرده است.

شاهزاده‌هایی که در فساد از هم سبقت می‌گیرند/ رویترز: «بن نایف» به کوکائین معتاد است

اعلام خبر برکناری شاهزاده «محمد بن نایف» از ولی عهدی عربستان سعودی که به دستور«سلمان بن عبد العزیز»، پادشاه سعودی صورت گرفت و انتصاب «محمد بن سلمان»، فرزند پادشاه سعودی به در منصب ولی عهدی به جانشینی محمد بن نایف برکنار شده، موجب تشدید تنش در خاندان سعودی شد.

خشم و غضب سعودی‌ ها زمانی به مرز انفجار رسید که شیوخ خاندان سعودی و مفتی های وهابی آل شیخ دریافتند، ولی عهد برکنار شده عربستان در حصر خانگی و اقامت اجباری به سر می برد.  ادامه مطلب ...

عجیب ترین محتواهای لپ تاپ یک زن داعشی/از فیلم غیراخلاقی تا دستور پخت غذا و سخنرانی رهبران القاعده


به دنبال سقوط شهر رقه سوریه جستجوهای اینترنتی یک زن جوان بلژیکی که عضو گروه داعش بود، فاش شد.او این پرسش را در گوگل سرچ کرده بود: «نیروهای دموکراتیک سوریه با تروریست‎های داعش چه می کنند؟» 
ادامه مطلب ...

نماینده کویت، نماینده رژیم صهیونیستی را از کنفرانس بیرون کرد

نماینده کویت، نماینده رژیم صهیونیستی را از کنفرانس بیرون کرد


 به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، مرزوق غانم، رئیس مجلس امت کویت (پارلمان کویت) امروز، چهارشنبه در اقدامی کم‌سابقه با تکذیب ادعاهای رئیس کنست اسرائیل (پارلمان رژیم صهیونیستی) در خصوص فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل، او را اشغالگر و کودک‌کُش خطاب کرد.

وی که برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس به سن پترزبورگ روسیه سفر کرده است، در واکنش به اظهارات رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: سخن نماینده این پارلمان اشغالگر، مطابق این مثل معروف جهانی است که اگر حیا نداشته باشی، هر کاری می کنی.

وی سپس آنچه که نماینده رژیم صهیونیستی بیان کرده بود را مصداق خطرناک ترین نوع تروریسم که تروریسم جهانی باشد، توصیف کرد.


آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»

آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»

امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: ما بدنبال تقویت طب رزم هستیم و در این رابطه همایش‌هایی را برگزار کرده‌ایم.
 وی با بیان اینکه تاکنون بسترهایی را جهت تبادل نظر میان اساتید و اهل فن دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروهای مسلح کشور آماده کرده‌ایم، افزود: برگزاری نشست‌ها علمی ارتباط مستقیمی در آمادگی کادر امدادی و پزشکی نیروهای مسلح دارد تا در هر شرایطی بتوانند از رزمندگان پشتیبانی کنند و سلامت آنها را ارتقا دهند.

 امیر رجبی افزود: جهت ارزیابی سطح آموزش‌هایی که پرسنل می‌بینند، در طول سال دو بار رزمایش برگزار می‌شود و نیروها خود را برای روز اصلی نبرد و یا بحران آماده می‌کنند.

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: در حوزه استقرار سامانه بیولوژیک در نیروهای مسلح می‌توان به جرات عنوان کرد که ما از توان کشوری خیلی پیشرفته‌تر هستیم یعنی در تمامی حوزه‌های آموزشی، تجهیزاتی و پرسنلی از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستیم و برهمین اساس مراکزمان را تجهیز کرده‌ایم و آماده برای بکارگیری در شرایط لازم هستیم.


محکومیت تجاوز سعودی‌ها به یمن در پارلمان اروپا


اجلاس بین المللی با موضوع یمن با حضور کارشناسان و مسئولانی از کشورهای مختلف در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد. بررسی علل جنگ و تجاوز سعودی‌ها به یمن از دلایل اصلی برگزاری این کنفرانس مطرح شد.

عجیب ترین هواپیماهای جهان!+ تصاویر

عجیب ترین هواپیماهای جهان!+ تصاویر

 ظاهر هواپیماها در افکار عمومی همیشه ثابت و مشخص است و بخاطر همین موضوع ظاهر عجیب برخی از هواپیماها برای مردم جذاب و دیدنی است. در ادامه به تعدادی از هواپیماهایی که ظاهری عجیب دارند اشاره شده است. 
ادامه مطلب ...

رفت و آمد اشباح در هتلی توریستی + عکس

عکس اتفاقی از حضور اشباح در دورهمی شبانه + فیلم

 توریستی تصویری واقعی  و اتفاقی از رفت و آمد اشباح در فضای داخلی هتل تاریخی استنلی در کلورادو ثبت کرد. 

هتل استنلی قدمت 108 ساله دارد و از جاذبه‌های توریستی کلورادو محسوب می‌شود. این هتل  هر ساله از مهمانان زیادی پذیرایی می‌کند. در یکی از مهمانی‌ها یا به عبارتی بهتر یکی از دورهمی‌هایی که توریست‌ها داشتند، یکی از افراد حاضر عکسی اتفاقی از صحنه رفت و آمد دو شبح را ثبت کرد.

این اشباح، دو کودک در حال تردد در پله‌ها هستند. برخی با مشاهده این عکس آن را ساختگی پنداشتند اما آنچه مسلم است اینکه در آن دورهمی هیچ کودکی حضور نداشت، ضمن اینکه کارشناسان هم واقعی بودن این تصویر را بررسی و تایید کردند.

تصویر زیر مربوط به این صحنه خاص و جالب است.

 عکس اتفاقی از حضور اشباح در دورهمی شبانه + فیلم


قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ملت و رهبر انقلاب

قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ملت و رهبری ایران


سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت همراه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

دراین دیدار سرلشکر باقری پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مسلح سوریه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تروریسم هرچه سریع تر از سراسر خاک سوریه ریشه کن شود.

وی بر ادامه حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریهتاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه از حمایت‌های همه جانبه مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

بشار اسد از سرلشکر باقری خواست تا سلام و درود گرم و صمیمانه وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران ابلاغ کند.


زیباترین حیوانات طبیعت + تصاویر

زیباترین حیوانات طبیعت+عکس

طبیعت پر است از موجوداتی که از زیبایی چشم‌ها را خیره می‌کنند. این مقاله 10 نوع از زیباترین حیوانات موجود در طبیعت را نشان می‌دهد. انتظار نداشته باشید که بسیاری از حیوانات را در این فهرست قرار دهیم  چرا که طبیعت 9 میلیون گونه متمایز از حیوانات به ما نشان می‌دهد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. بعضی از ویژگی‌ها و واقعیت‌ها برای این حیوانات ارائه می‌شود و نحوه زندگی و رنگ‌بندی عجیب این موجودات هم قابل توجه است. خداوند رنگ‌های بسیار زیبایی به این موجودات داده است. 
ادامه مطلب ...

فواید شگفت انگیز آب سیب زمینی برای سلامتی

آیا می‌دانستید آب سیب زمینی حاوی پتاسیم، آهن، فیبر، کلسیم، فسفر، پروتئین، ویتامین‌های A، B و C‌ است و معلوم شده بیماری‌های گوناگونی را درمان می‌کند؟ سیب زمینی قرن‌هاست که به‌عنوان درمانی طبیعی برای بیماری‌های مختلف کاربرد دارد.

فواید شگفت انگیز آب سیب زمینی برای سلامتی  ادامه مطلب ...

بدل ترامپ در متروی تهران + عکس

شهروندی تهرانی تصویری جالب از بدل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در فضای مجازی منتشر کرده است.

بدل ترامپ در متروی تهران + عکس


برادرِ سرکرده ضدانقلاب: برادرم امروز کثیف ترین آدم است ولی شاید فردا متحول شود

مرتضی حسینی برادر محمد حسینی سرکرده گروهک ری استارت از اقدامات برادرش در آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی ابراز برائت کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در گفت و گو با روزنامه صبح، با رد شایعه ممنوع الکاری خود به دلیل قرابت خویشاوندی با محمد حسینی، بسیاری از رفتارهای برادر من غلط دانسته و می گوید:« این که مسائل و مشکلات کشورش را بین غریبه‌ها مطرح کند کار کاملاً نادرستی است. مسجد و بانک اموال عمومی‌اند و از پول بیت‌المال ساخته شده‌اند. پول ساخت مساجد را پدران ما داده‌اند و من صد درصد با تخریب آن‌ها مخالفم. البته اگر مثلاً از گرانی‌ها انتقاد می‌کند با حرفش موافقم؛ این موافقت صرفاً محدود به او نیست حتی اگر دیگران هم بگویند حمایت می‌کنم.»

این مجری شبکه سه با بیان این که "برادرم روزگاری عاشق، مؤمن، نمازخوان و بزرگ بود" او را درحال حاضر کثیف ترین آدم توصیف کرد و گفت:« ...شاید فردا متحول شد. شاید اگر شما دراین قضیه قدم پیش بگذارید، ماجرا کلاً حل شود. فکر نکنید برادرم شرایط خوبی دارد. پولش را خورده‌اند، بی‌کس و تنها شده است و صدها مساله دیگر..»گفتنی است محمد حسینی از مجریان مشهور تلویزیون در اواسط دهه70 و اوایل دهه80 بود که در سال 84 از کشور خارج شد. مشهور شدن چهره او به عنوان یک عنصر اپوزیسیون بعد از فراخوان عمومی او در تخریب اموال عمومی و آتش زدن مساجد صورت گرفت.


نمایندگان جمهوری‌خواه: ترامپ باید در مسئله برجام با اروپا همکاری کند

نمایندگان جمهوری‌خواه: ترامپ باید در مساله برجام با اروپا همکاری کند


به نقل از خبرگزاری رویترز؛ چند نماینده اصلی جمهوری خواه کنگره از جمله «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا از دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور خواستند در مورد مساله برجام، با اروپا همکاری کند.

چندین نماینده دموکرات نیز روز گذشته درخواست مشابهی را از ترامپ مطرح کردند.