پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....
پرشین نیوز 2

پرشین نیوز 2

کلکسیون اخبار روز سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و ....

دعوتنامه ۱۴ شهید اروند

نزدیک سال تحویل بود،

داشتم از هور بر می‌گشتم . قرار بود، چهارده پیکری را که همان روز از عراق

وارد خاک عزیزمان شده بودند به طلائیه برسانم.

به خاطر اینکه زائران سرزمین نور از سراسر کشور خود را به آنجا رسانده بودند

 تا با شهدا تجدید عهد کرده و سال جدید را در کنار شهدا و با یاد آنها آغاز کنند.

به دیدار شهیدان به طلائیه رفتم ولی ...

به پادگان حمید رسیدم. حدود پانزده دقیقه به سال تحویل مانده بود.

به پمپ بنزین رفتم تا بنزین بزنم. 

 اتفاقی چشمام به اتوبوسی که کنار تانک روی سکو در مقابل پمپ بنزین

ایستاده بود افتاد که حدود چهل نوجوان دانش‌آموز از بخت بد خویش

کلافه و شاکی بودند.

به خوبی فهمیدم چرا ناراحتند. ----  جلو رفتم.

از یکی سراغ مسئول اتوبوس را گرفتم.

یک بسیجی بسیار خسته که اصلاً اشتیاقی به حرف زدن با من نداشت،

به سختی جواب داد :

اتوبوس خراب شده . . .

خدا می‌دونه با چه مشقتی اومدیم سال تحویل کنار شهدا باشیم ...

 اما لیاقت نداشتیم.

که در بین صحبت هایش زد زیر گریه، اما من خندیدم و گفتم:

چند دقیقه بیشتر به تحویل نمانده. شما قرار نیست تا آخر راه برید تا سر سفره

هفت‌ سین با شهدا باشید .

چهارده شهید اروند به استقبال شما آمدند تا کنار شما باشند.

وای چه لذتی داره کنار شهیدان هنگام سال تحویل ...

 اول نفهمید من چی دارم می‌گم ، اما وقتی پیکر شهدا را دید ،

فریاد الله‌اکبر او و بچه‌ها بلند شد.

الله اکبر ...

همه اشک شادی می‌ریختند و من اشک حسرت-----------------------دو رکعت نماز در جوار چهارده شهید در پادگان حمید...

یا حسین جان ...

یا مقلب ‌القلوب و الابصار...

دختر بچه ای که ترسناکترین دوستان جهان را دارد +تصاویر

تیپی نام دختر 10ساله‌ای است که به دلیل داشتن دوستان وحشی به شهرت خاصی رسیده است.


این دختر بچه ترسناکترین دوستان جهان را دارد +تصاویر

  پدر و مادر تیپی که تا 10سالگی او سفرهای تفریحی زیادی به آفریقا را ترتیب داده بودند از ابتدا ورودشان به قاره سیاه رفتاری عجیب را از سوی کودک خود مشاهده کردند. این دختر بچه رابطه بسیار خوبی را با حیوانات وحشی قاره آفریقا برقرار می‌کرد. ارتباط او با این حیوانات به حدی بود که حیوانی همانند فیل را برادر و یوزپلنگ بالغ را بهترین دوست خود خطاب می‌کرد. تصاویر زیر توسط پدرومادر این کودک که اکنون 10سال دارد به ثبت رسیده و در کتابی منتشر شده است.


این دختر بچه ترسناکترین دوستان جهان را دارد +تصاویر

این دختر بچه ترسناکترین دوستان جهان را دارد +تصاویر

این دختر بچه ترسناکترین دوستان جهان را دارد +تصاویر
 

دسترسی به اطلاعات Dropbox در حالت آفلاین ممکن شد


شرکت Dropbox روز گذشته سرویس جدید خود را با نام Mobile Offline Folders معرفی کرد. این شرکت که خدمات به‌اشتراک گذاری اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری را ارایه می‌دهد توضیح داد که قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد حتی در شرایطی که به خدمات اینترنت بی‌سیم Wi-Fi دسترسی ندارند هم از روی گوشی هوشمند خود بتوانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش همکاران‌سیستم، شرکت Dropbox روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد با در اختیار داشتن فولدرهای آفلاین موبایلی، کاربران می‌توانند یک فولدر را برچسب‌گذاری کنند تا به صورت هم‌زمان از روی گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود به آن دسترسی داشته باشند و هر یک از فایل‌ها را به صورت مجزا بارگذاری کنند.

البته این شرکت توضیح داد کاربران برای دسترسی به فایل‌های مذکور می‌بایست در گام اول به سیگنال تلفن همراه یا نوعی ارتباط اینترنتی برای بارگذاری فولدرها دسترسی داشته باشند. این اتفاق برای آن دسته از کاربرانی مفید است که پیش‌بینی می‌کنند در حالت سفر و دور از اینترنت هم به فایل‌های خود نیاز دارند.

مهم‌ترین رقبای Dropbox در این زمینه یعنی Google Drive و OneDrive مایکروسافت هم‌اکنون قابلیت دسترسی آفلاین به فایل‌ها را فراهم کرده‌اند، ولی باید توجه داشت که دسترسی آفلاین به محتویات فولدرها در حالت آفلاین برای خدمات دو شرکت رقیب امکان‌پذیر نیست.

آغاز رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در جنوب شرق کشور

تانک‌ ها در رزمایش نیروی زمینی


رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب شرق کشور از فردا به‌مدت ۳ روز در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

 رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص)4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا در جنوب شرق کشور آغاز می‌شود.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این باره گفت: این رزمایش از فردا به‌مدت 3 روز در منطقه‌ای به‌وسعت 220 هزار کیلومترمربع و با شرکت یگان‌های مختلف نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش برگزار می‌شود.

وی مهمترین اهداف این رزمایش را ارزیابی آمادگی نیروهای شرکت کننده، ارتقای توان رزمی نیروها، تمرین عملی آموزشهای تئوری، کاهش زمان عکس العمل نیروها و استفاده از اشراف اطلاعاتی با مشارکت مردم بومی منطقه خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، استفاده از تجهیزات نوین ساخته شده در  صنعت  دفاعی کشور را از دیگر ویژگی‌های رزمایش محمد رسول الله چهار عنوان کرد.

مذاکره ایران برای خرید جنگنده‌های جدید

امیر پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: یکی از برنامه های دستور کار ارتش ارتقای ظرفیت‌های نیروی هوایی است. صحبت‌هایی شده هواپیماهای جدید خریداری شوند.

طلسم نصب پدافند موشکی بومی روی ناوشکن‌های ایرانی شکسته شد

صیاد 2 یک موشک پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که براساس فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.
  دو ناو «جماران» و دماوند از سری محصولات پروژه موج، از جمله مهمترین دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر و شاید به نوعی در حدود 4 دهه انقلاب هستند؛ دو شناوری که اولی در آبهای جنوب ایران و دیگری در دریای خزر به نگهبانی از منافع و مرزهای کشورمان مشغول بوده و تراز صنایع دفاعی کشورمان را ارتقاء داده اند.
 
در سالهای اخیر و با توجه به افزایش تجارب و دانش فنی متخصصان کشورمان، چندین ارتقاء مهم بر روی این دو ناو ایرانی صورت گرفته که موجب افزایش توان و قدرت رزمی این دو شناور شده است.

آمریکا با تمدید تحریم‌ها نقض برجام کرد/ دولت و هیئت نظارت بر برجام اقدام متقابل کند

حجت الاسلام اکرمی


حجت‌الاسلام اکرمی با تاکید بر اینکه تمدید تحریم ایران از سوی آمریکا نقض برجام بود گفت: دولت و هیئت نظارت بر برجام باید در مقابل این اقدام واکنش نشان دهند.


حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران «تسنیم»، با اشاره به تمدید تحریم «ISA» علیه ایران از سوی آمریکا گفت: این اقدام نقض برجام از سوی آمریکاست و در واقع آنها نقض عهد، اخلاق و انصاف انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و هیئت نظارت بر برجام باید در مقابل این اقدام واکنش نشان دهند، افزود: شورای عالی امنیت نیز باید در برابر این نقض عهد، اقدام متقابلی را طبق قانون انجام دهد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به تمدید تحریم‌های ایران بعد از برجام توسط امریکا، اظهار کرد: امریکا شیطان است و در سراسر وجودش شیطان لانه کرده از این رو خیانت و جنایت آنها تعجب ندارد بلکه هر زمانی که صداقت و امانت از آنها دیده شد باید تعجب کرد.

وی ادامه داد: زمانی که اوباما در سازمان ملل می‌گوید رهبر ایران مسئله بمب اتم را تحریم کرده و بعد از دو روز حرف خود را پس می‌گیرد چه توقعی است که نقض برجام نکند.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: ما در عین حالی که مذاکره کردیم و مذاکره خواهیم کرد نباید به امریکایی ها اعتماد کنیم زیرا آنها غیر قابل اعتماد هستند و ما باید کار خود را به درستی انجام دهیم البته این موضوع صرفاً به دولت ختم نمی‌شود بلکه همه باید ملت ایران باید برای کشور دلسوزی و خیرخواهی کنند.

وی  تاکید کرد: باید همه به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توجه و در راستای پیشبرد این مهم  عمل کنیم تا دشمن نیز ناکام‌تر از گذشته شود.

شروع دوباره تحریمی که زمانش تمام شده تحریم و نقض تعهدات است

دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، پیشرفتها و توانایی‌های نیروی دریایی در ابعاد مختلف نیروی انسانی، فرماندهی و فنی را ستودنی و قابل توجه خواندند و با تأکید بر «اهمیت به سرانجام رساندن برنامه‌ها» و «استحکام و پرهیز از شتابزدگی در کارها»، خاطرنشان کردند: لازمه بر طرف کردن کمبودها، «همت بلند» و «تسلیم نشدن در مقابل محدودیتها» است.
در این دیدار که به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت صنعت دریانوردی در پیشرفت برخی کشورها، افزودند: کشور ما از مرزهای وسیع دریایی و همچنین سابقه طولانی در دریانوری برخوردار است، بنابراین قدرت و توانایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی باید در «شأن و تراز نظام اسلامی و تاریخ این کشور» باشد.
رهبر انقلاب اسلامی حضور قدرتمند نیروی دریایی در آبهای آزاد را موجب افزایش قدرت و توانایی کشور خواندند و گفتند: عمق حضور در آبهای آزاد باید افزایش یابد.
ایشان در ادامه بر لزوم پیگیری برنامه‌ها و کارها تا حصول نتیجه و به سرانجام رساندن آنها تأکید و خاطرنشان کردند: ناتمام ماندن کارها، سؤال و اشکال ایجاد می‌کند و متأسفانه اکنون این وضعیت در بعضی از بخشهای مختلف کشور دیده می‌شود که از جمله این مسائل موضوع حقوقهای نجومی است و این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند.
لزوم «رعایت استحکام و پرهیز از عجله و بی‌ملاحظگی در کارها» نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب بر آن تأکید و خاطرنشان کردند: هر کاری را از ابتدا باید با استحکام آغاز کرد، زیرا عجله در کارها، مشکل ایجاد می‌کند که متأسفانه در این زمینه نیز نمونه‌هایی وجود دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به قضایای مذاکرات هسته‌ای، افزودند: در این مذاکرات بحثهای فراوانی راجع به تحریمها شد اما اکنون در کنگره امریکا، مسئله تمدید تحریمها را مطرح می‌کنند و مدعی هستند که اینها، تحریم نیست، بلکه تمدید است!
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: "شروع کردن یک تحریم" با "دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش" فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است.
ایشان بروز این مشکلات را ناشی از عجله در انجام کار خواندند و افزودند: وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزیی، موجب ایجاد رخنه و نقطه‌ی سلبی در آن کار می‌شود، بنابراین باید مراقب بود که کارها متین، محکم و با شتاب مناسب انجام شود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این نیرو، گفت: نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه و مستمر در دریاهای آزاد نسبت به تامین منافع ملی اقدام کرده و با نمایش اقتدار دریایی جمهوری اسلامی و ایجاد بازدارندگی، عمق حضور نظام اسلامی را فراتر از آبهای منطقه‌ای افزایش داده است.
در این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

رهبر انقلاب،درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین استرآبادی را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

به‌مناسبت هفتمین روز درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمّد فاضل استرآبادی رضوان‌الله‌علیه مراتب تسلیت خود را به خاندان گرامی و شاگردان و ارادتمندان آن بزرگوار معروض می‌دارم و علو درجات ایشان را که عالمی عامل و پرورش‌دهنده‌ی طلاب و فضلاء و پدر گرانقدر شهید بودند از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
۱۶/ آذر ماه/ ۱۳۹۵

تبدیل دوربین‌های امنیتی به دستگاه کنترل وضعیت بیماران


یک استارت آپ انگلیسی قصد دارد دوربین های امنیتی را به وسیله ای برای کنترل وضعیت بیماران قلبی تبدیل کند.

به گزارش مهر، در حال حاضر ساده ترین روش برای کنترل علائم حیاتی فرد دستگاه ضربان سنج اوکسیمتر است. این دستگاه ها بسیار دقیق هستند و استفاده از آن نیز ساده است اما بیمار باید همیشه آن را در انگشت خود نگهدارد. این درحالی است که استارت اپ جدید Oxehealth راه حل جدید و بهتری برای این مشکل دارد.

این استارت آپ هم  از همین تکنیک استفاده می کند، با این تفاوت که هر دوربین دیجیتال مدرنی را به یک دستگاه کنترل تبدیل می کند. به این ترتیب کنترل بیماران در بیمارستان ها، ایستگاه های پلیس، بیمارستان های روانی و حتی در خانه راحت تر خواهد بود.

این استارت آپ به قدری دقیق خواهد بود که حتی وقتی دوربین در یک گوشه و بیمار در گوشه دیگر اتاق است، قابلیت ردیابی تغییر رنگ پوست  را دارد و می تواند ضربان قلب را به درستی بخواند.   همچنین می تواند با بررسی حرکات سینه بیمار، روند تنفس او را نیز کنترل کند.

به بیان علمی Oxehealth از تصاویر کامپیوتری، ماشین های یادگیری و پردازش علائم برای تخمین وضعیت بیمار استفاده می کند. به گفته هیو لوید جاکس مدیر عامل ارشد این استارت اپ امتیاز الگوریتم این برنامه نیز ثبت شده است.

 Oxehealth تمایلی ندارد وارد بخش سخت افزاری شود و فقط بستر نرم افزاری آن را فراهم می کند.   به این ترتیب می توان هردوربین مداربسته را براحتی به دوربین Oxehealth تبدیل کرد.

 این استارت اپ مزایای فراوانی دارد. به عنوان مثال افراد سالمندی که به تنهایی زندگی می کنند  با استفاده از این دستگاه می توانند راحت تر زندگی کنند و عمر طولانی تری داشته باشند.  

PCT، تکنولوژی هوشمند جلوگیری از تصادف قطارها

در سال 2008 یک قطار مسافربری شرکت مترولینک از روبرو به یک قطار باربری Union Pacific در جنوب کالیفرنیا برخورد کرد که طی این حادثه 25 نفر کشته و 135 نفر مجروح شدند. دلیل این حادثه ، حواس پرتی مهندس شرکت مترولینک بود که به دلیل مشغول بودن با گوشی همراه نتوانسته بود چراغ قرمز را ببیند. در سال 2013 نیز قطار حمل و نقل Metro-North به دلیل خواب آلودگی راهبر (راننده)  قطار به دلیل سرعت بالا از ریل خارج شد و صدها نفر زخمی و 4 نفر کشته به جا گذاشت.

  ادامه مطلب ...

صد زنده تحرکات دریایی و هوایی در دریای عمان از تهران با رادار جدید نداجا

دریای عمان


تحرکات دریایی و هوایی در دریایی عمان از تهران با جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش به‌ صورت زنده رصد شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.


شنیدم بابا شهید شده، شهید چه شکلیه؟

بار دیگر مدافع حرمی عطر و بوی حرم حضرت زینب (س) را برایمان به ارمغان آورده بود. برای وداع با پیکر شهید پا به حسینیه معراج الشهدای تهران گذاشتیم. 
صدای گریه مردی( فرزاد قاسم زاده برادر شهید) توجه همه را جلب کرده بود. حال خودش را نمی شناخت. آنقدر بغض در گلو داشت که بلندبلند درد دل می کرد. می‌گفت «روز اربعین در کربلا بودم که به من زنگ زد و گفت داداش! زیارتت قبول باشه. منم به زودی برمی گردم و میام کنارتون. یدالله مثل همیشه بر قولش ماند و امروز آمد.» 
به اینجا که رسیدیم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد ناگهان حاضرین صبرشان تمام شد؛ گویی دل پرغصه جمع برای آتش گرفتن نیاز به یک جرقه داشت و آخرین خاطره این برادر از برادر شهیدش اشک و آه همه را درآورد.
 

وقتی ایران به رئیس‌جدید سیا ویزا نداد

مایک پومپئو، که ریاست بر سازمان جاسوسی آمریکا را در دوران زمامداری دونالد


پومپئو


ترامپ بر عهده خواهد داشت، سال گذشته به همراه دو نماینده دیگر مجلس نمایندگان با حضور در دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن خواهان اخذ ویزای سفر به کشورمان شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، به صورت رسمی نام سه محافظه‌کار تندرو را برای تصدی بر پست‌های دادستان کل، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نیز اداره مرکزی اطلاعات (سیا) اعلام کرد.

مایک پومپئو، رئیس آتی سیا،‌ تنها یک روز پیش از معرفی در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «منتظر عقب‌گرد از این توافق فاجعه‌بار با بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان هستم.» 

ادامه مطلب ...